stoelen calibra

Forumindex Forums Modellen Calibra stoelen calibra

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Desperado

jongens weten jullie of het mogelijk is om stoelen uit een vectra omega of astra rond het bouwjaar 2000/2005 ofzo.

of dat mogelijk is om die in een calibra te zetten.

Ik heb op dit moment een leren interieur erin zitten.
      en daarvoor een stoffen interieur.

Nou heb ik bij beide stoellen dat ze scheef gaan staan.
      Dat zou ik wel komen omdat ik niet een van de lichste ben.
      Maar ik vind de stoelen van een calibra niet echt van top kwaliteit.

Als het kan ga ik namelijk op zoek naar een stel knappe stoelel van een astra ofoz of vectra.

Gr roy

opelkadetje
      Deelnemer

je zal de slede vast wel met wat pas en meet werk over kunnen zetten denk ik…

Opaul
        Deelnemer

Bijna alles is te maken! :D

Je zult er eerst achter moeten komen waardoor je stoelen schuin staan. Als alleen je zitting is doorgezakt kun je de sledes nog hergebruiken voor stoelen van een andere Opel. Als je sledes zelf niet in orde zijn moet je ook nog een setje Calibra stoelen regelen voor de juiste sledes. Je stoel zit met slechts vier bouten vast, dus het is vrij gemakkelijk die er even uit te halen om aan de onderkant te zien wat er mis is.

Desperado

ja klopt 4 bouten meer is het niet.

Mijn zitting is doorgezakt en me leuning staat scheef.
            Dat me leuning scheef staat zal wel komen omdat me zitting doorgezakt is.

Nou vind ik zelf dat als je wat forser bent dat je snel een doorgezakte stoel hebt.
            Ligt dit aan mij of vinden jullie ook dat de stoelen van een calibra snel doorzakken.

Ik ga maar eens opzoek naar een stoel die kwa bevestingspunten onder de stoel een beetje over een komen met de calibra slede.

2slow
            Deelnemer

Vind zelf dat de Calibra goede stoelen heeft. Maar ik ben niet erg groot te noemen en zeker ook niet zwaar.

Het kan zijn dat (juist met hoogte verstelbare sledes) de slede de oorzaak is van scheef zitten. Een maat van mij had dat ook. Een van de bevestigingspunten naar de stoel was verzet en daar door stond de stoel tamelijk scheef.

Welke stoelen de zelfde bevestigingspunten heeft weet ik niet. Maar je ziet wel eens de zelfde stoelen in verschillende modelen auto’s dus best kans dat de bevesting aan stoelzijde gelijk is.

Desperado

ik ben zelf 1.94 en weeg 112 kilo dus ja ik ben aan de zware kant.
                Ik heb ook in hoogte verstelbare stoelen waar ik niks aan heb wand die staat toch altijd op de laagste stand.

opelremco
                Deelnemer

ligt niet aan je gewicht en lengte.ligt hem aan de stoelen.ben zelf ook 1,97 en 110 kg.
                  maar heb nooit problemen met de stoelen.als je dan toch zoekt dan zou ik gaan voor stoelen van een vectra-A cdx met velours.zitten heerlijk en grote kans dat de slede’s hetzelfde zijn.astra-g en vectra-b zijn stuggere en hardere stoelen.

Desperado

Ik wil dus eigelijk ook wat hardere stoelen.
                    In die zachte stoelen zak ik helemaal in onderuit en dan moet ik er ook weer uitkomen.

Maar hoe groot is de kans dat astra-g of vectra b stoelen gaan passe?

gr roy

opelremco
                    Deelnemer

geen idee.gewoon proberen denk ik.al denk ik dat de stoelen van een astra-g en vectra-b wel iets hoger zitten.

Desperado

ja ik ga maar eens gewoon kijken een maatje van mij heeft een astra coupe.
                        even kijken hoe het met zijn stoelen zit.

discoveropel

suc 6 met de calibra en mooe auto

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.