Forumindex › Forums › Modellen › Astra › stoel repareren (weer terug kunnen draaien) OPGELOST
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 oktober 2011 om 11:14 #17242398
Hallo,
recentelijk heb ik een te grote kast vervoerd in mijn auto…
helaas kwam tijdens het vervoer de knop om de passagiersstoel (voorin) voorover te draaien onder druk te staan.
Deze is nu eruit geduwd (inclusief stang)van de voorzijde gezien (van de stoel) kan de rechterkant nog verdraaid worden maar de linkerkant komt niet meer mee omdat de stang in de stoel niet helemaal meer terug geduwd kan worden. ik heb al in het donker en in het licht voorzichtig geprobeerd om het geheel weer terug te duwen maar zonder succes :(
heeft iemand ervaring met de stoel uit elkaar halen of die stang weer terug duwen?
Of weet iemand of het sowieso niet gaat lukken?
ik ben momenteel mijn huis aan het verbouwen dus echt veel tijd om het zelf uit te zoeken heb ik niet ;)alvast bedankt voor het antwoord. :wors
edit:
BTW:opel astra G uit 2001
21 oktober 2011 om 12:07 #17929827hey,
die zetels heb ik ooit gemaakt.
normaal als je onderaan je rugleuning voelt, zul je merken dat je aan de achterkant de stof kan los klikken (zit precies ergens rond gedraaid). je doet ze daar los en trekt de bekleding naar boven. dan kan je al eens in je zetel kijken of je de stang zo terug op zen plaats kan begeleiden, normaal lukt het zo. makkelijk is het wel ni, vloeken zal er zeker bij zijn als je de achterste stof probeert terug vast te zetten.het beste is eigenlijk de stoel even ergens laten herstellen
21 oktober 2011 om 13:53 #17929828je moet het plastiek kapje weg halen aan de zijkant van je stoel ,waar de stang eruit ligt,dan moet je met een zaklamp in het gaatje schijnen en, met je andere hand pak je de draai knop vast , terwijl je in het gaatje kijkt begeleid je met de draaiknop het stangetje door het gaatje,als die er weer inzit moet met een dun boortje een gaatje in het stangetje boren en ,bv een paperclip door het gaatje doen zodat die blijft zitten.
21 oktober 2011 om 14:12 #17929829@b07 wrote:
je moet het plastiek kapje weg halen aan de zijkant van je stoel ,waar de stang eruit ligt,dan moet je met een zaklamp in het gaatje schijnen en, met je andere hand pak je de draai knop vast , terwijl je in het gaatje kijkt begeleid je met de draaiknop het stangetje door het gaatje,als die er weer inzit moet met een dun boortje een gaatje in het stangetje boren en ,bv een paperclip door het gaatje doen zodat die blijft zitten.
Dank je voor de reactie. Ik had mijn vriendin laten kijken of tie voor het gaatje zat terwijl ik het nog ene keer probeerde en na een beetje uitproberen lukte het om de stang erdoor heen te krijgen.
Ook een goeie de tip van de paperclip. Hij zit inderdaad nogal los en die is er zo weer uit als ik er aan draai denk ik. het lijkt me in ieder geval beter dan lijmen. :D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.