stinkende ventilators na starten auto!!!

Forumindex Forums Modellen Astra stinkende ventilators na starten auto!!!

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    mik83

Morge leden

Zal effe naar begin, ongv 4 maand geleden,opnieuw airco afgevuld+nieuwe droogfilter gemonteerd+condenser+intrieur-filter. Me airco doet het weer als een zonnetje !! :D :D ( nog steeds !!!! ) Maar daarvoor had ik al last van stinkende geur uit mijn ventilator roosters.
      Toen ongv 2 week later ook het systeem laten reinigen, ( moes effe in 2 delen ivm de euro’s ).Hij is toen met chemisch middel te werk gegaan in de behuizing van mijn intrieur-filterhuis.

Maar nu enige tijd begint ie weer te stinken,en vooral als ik me auto start !! het is ongv na 2 min rijden is de geur volledig weg. Maar ben er achter gekomen,zodra ik me auto start en zet me airco direct aan komt de geur helemaal niet voor ??? raar maar waar.

Wat zou nu het probleem zijn??? word er beetje hopeloos van :( :( :(

Na mijn mening zijn er niet meer filters om te vervangen

mvg mik83

soepkiepe
      Deelnemer

interieur/pollen filter is ook vervangen?
        al denk ik dat het daar haast niet vandaan kan komen omdat de geur dan zal moeten blijven hangen.

midnight black
        Deelnemer

Je kunt het beste ook de airco al een paar minuten voor aankomst uitzetten zodat de rijwind de airco droog blaast en er dus geen vochtige boel achterblijft (= lekker voor de bacteriengroei = smerige lucht).

mik83

morge soepkipe , het antwoord op jou vraaag, pollen/intrieur filter is 100% vervangen. ( achter daschboard kastje ….. klus haha)

midnight-black, doe ik altijd 10 min voor aankomst airco uitzetten !!! vooral na de nieuwe afvulling,

Maar dat slaat alles binnen 1 min helemaal dicht !!!! dan moet snel de airco weer aan !! anders te gevaarlijk om door te rijden !!!

maar we gaan verder met de vraag uitstelling

alvast bedankt voor de mede werking

midnight black
            Deelnemer

Als je auto binnen een minuut dusdanig beslaat dat je niks meer ziet dan zou ik denken aan een vocht probleem in de auto.

mik83

Nou dat is dus ook raar meerdere keren achter elkaar alles nagekeken geen vocht te vinden alles kurk droog !!! Onder de matten noem maar op!!!

soepkiepe
                Deelnemer

anders de airco eens uit laten maar je raam op een kier zetten en je verwarming vol op warm zetten.

corsakupesh

Jep alleen dan niet zelf in de auto blijven zitten…is maar een kleine tip! ;)

Grt

Mr-T-Opel-Astra-G
                    Deelnemer

Veel voorkomend probleem bij airco-auto’s.

Veel bedrijven maken schoon met een “chemisch product” echter doodt dit de bacterien die zich in het airco systeem vormen NIET.
                      Hoevaak dit ook beweert wordt, dit is helaas vaak een fabel. Om uit te kunnen sluiten of het systeem daadwerkelijk goed is schoongemaakt zou je contact op moeten nemen met desbetreffend bedrijf en vragen naar het product wat ze hier voor gebruiken.

Mocht je het product weten, kan ik wel even voor je kijken wat het Technisch Infoblad hier over te melden heeft.

opel-motorsport
                      Deelnemer

Ivm met dat beslaan van je ruiten is waarsch je recirculateklep die
                        Niet meer 100% functioneert

mik83

Ja me reculatie klep stond ind niet goed hij stond half open , heb samen met Gerrit ook actief op de forum nagekeken het motortje werkt niet helemaal goed meer. Hij draait wel mooi linksom maar rechtsom draait ie te langzaam. Dus moet van de week effe op de sloop rondneuzen. En wat betreft de lucht ga hem maar bij ander bedrijf effe laten reinigen. Hopelijk is het effect van het stinken dan ook weg, want na met meerdere gepraat te hebben was mijn airco boer wel behoorlijk rap klaar met doorspoelen. Maar je gaat uit van vertrouwen. Ik hou jullie op de hoogte

Mr-T-Opel-Astra-G
                          Deelnemer

@mik83 wrote:

Ja me reculatie klep stond ind niet goed hij stond half open , heb samen met Gerrit ook actief op de forum nagekeken het motortje werkt niet helemaal goed meer. Hij draait wel mooi linksom maar rechtsom draait ie te langzaam. Dus moet van de week effe op de sloop rondneuzen. En wat betreft de lucht ga hem maar bij ander bedrijf effe laten reinigen. Hopelijk is het effect van het stinken dan ook weg, want na met meerdere gepraat te hebben was mijn airco boer wel behoorlijk rap klaar met doorspoelen. Maar je gaat uit van vertrouwen. Ik hou jullie op de hoogte

Met je geld kun je maar weinig mensen vertrouwen :jerry Er wordt op vandaag veel te veel misbruik gemaakt van mensen die uit ontwetendheid keuzes moeten maken. Maar even on-topic, succes met de jacht.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.