Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Stinkende chemische geur in auto + verwarming blijft koud
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 februari 2018om 10:33 door
computerbug.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2017 om 12:38 #18351071
Goedemiddag,
Ik heb sinds gistermiddag toen ik mijn auto verwarming aanzetten het probleem dat deze koud bleef
Hierop ben ik op internet gaan zoeken en niet echt wat gevonden toen ik naar me koelvloeistof keek zag ik dat deze bijgevuld moest worden (hij lekt al een tijdje een klein beetje )
Nadat ik dat gedaan had werd mijn verwarming nog steeds niet warm en had ik het opgegeven
In de avond probeerde ik hem nog is op warm te zetten en vol op blazen en deed hij het nog niet wel had ik 2/3 seconden warme lucht maar daarna bleef hij koud maar sinds dien ruik ik een vreemde geur in me auto het ruikt echt niet gezond een beetje chemisch
Ik zag op internet dat het de kachelradiator kan zijn maar mijn koelvloeistof lekt wel langzaam aan maar niet op de vloer van mijn auto maar gewoon op de straat en ik lees op veel sites dat er dan koelvloeistof lekt op de bodem
Het gaat om een opel astra 1.6 uit 1999
Weet iemand wat het probleem is en wanneer het duur is mischien een tijdelijke oplossing :help:
30 december 2017 om 10:18 #18351116Hoofdverdachte blijft toch een lekkende kachel. Het zal je verbazen hoeveel koelvloeistof er in je bodembekleding kan lekken voordat het eventueel zichtbaar wordt. Work around is om je kachel te bypassen op het punt waar je kachelslangen het schutbord ingaan. Wel dikke winterkleding aantrekken als je dan gaat rijden.
30 december 2017 om 11:04 #18351120Hoi, jongens
3234dmtr, ik kan mij sterk vergissen, maar ben bang, wat u voorstelt niet zo gaat werken, want nu weet ik niet of Gino airco heeft?
En wordt het volgens mij een heel ander verhaal.
30 december 2017 om 13:10 #18351130Er wordt aangegeven dat de kachel niet/slecht werkt + dalend koelvloeistofniveau. Gecombineerd met stank in de auto lijkt het mij een lekkende kachel. Heeft verder weinig met de airco van doen. Verdampers overlijden over het algemeen niet zo snel, dit in tegenstelling tot de condensors. Ik heb overigens beide systemen meermaals in het verleden lek gehad. Was trouwens niet met een Astra.
5 februari 2018 om 22:07 #18352566Hallo heren sorry voor mijn late reactie de stinkende geur heeft niks met de kachel te maken gehad ik heb ooit een schakelaartje voor mijn telefoon lader gemaakt en die was doorgebrand wat dus heel erg is gaan stinken
Dus dat probleem is opgelost
Alleen nog mijn kachel die niet warm word iemand een oplossing? Lekkende kachel dat is alleen mogelijk icm een stinkende geur of hoeft dat niet persee?
6 februari 2018 om 10:33 #18352569Als ik het zo allemaal nog eens door lees, begin ik toch aan een verstopte kachelradiator te denken en dat daar door ook lekkage ontstaat,
Het water zoekt door de lichte druk een uitvlucht waar de lekkage zich bevind.
Maar bij geen lekage is, zou ik de kachelkranen gaan verdenken.
[quote quote=18352566]Lekkende kachel dat is alleen mogelijk icm een stinkende geur of hoeft dat niet persee?[/quote]
Mijn ervaring is van niet, kreeg alleen ook nog eens behoorlijk dat ik mijn rechtervoet heel warm voelde worden, maar ik rook niets.
En ontdekte dat de kachelradiator lekte over mijn schoenen, maar rook ook verder niets, soms zou je eens een zoete geur kunnen ruiken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.