Stilvallende astra f

Forumindex Forums Modellen Astra Stilvallende astra f

• Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 26 tot 48 (van in totaal 48)
  • Auteur
    KadAstra-EF
    Deelnemer

@maxxb wrote:

Dank voor je reactie Jurgen !

Ik houd het ff in de gaten, mocht het probleem zich voor blijven doen zal ik ook de brandstofpomp maar eens vervangen kan me niet voorstellen dat deze erg duur zal zijn namelijk.
      Is er bij jou wel al eens een lampje voor de brandstof gaan branden btw? Ik vraag me namelijk nog steeds af of ik eigenlijk wel een lampje hiervoor heb en een handleiding van de wagen heb
      ik helaas ook niet :hmmz

Grt. Maxxb

Dit is afhankelijk van de uitvoering die je hebt zoals GL,GLS,CD,GSi enz.

Rik :)

maxxb
      Deelnemer

Ten eerste dank voor de reacties, ik heb idd een dashboard zonder toerenteller en dus mogelijk geen lampje.

Voor alle zekerheid had ik toch maar getankt om zeker te zijn dat het hier niet aan zou liggen. Helaas is de astra
        in de afgelopen dagen meerdere malen stilgevallen en is het probleem dus nog niet opgelost.

Wel heb ik gekeken of er een vonk aanwezig is bij het stilvallen en deze ontbreekt, verder heb ik wel spanning op de brandstofpomp. Iemand enig idee waar het in zou kunnen zitten?

KadAstra-EF
        Deelnemer

Is het volstrekt willekeurig dat ie er mee ophoud ?

maxxb
          Deelnemer

Helaas wel ja, kan zijn na een dag rijden maar ook al 1 minuut :???:

KadAstra-EF
            Deelnemer

Heb je een verdelerkap of een DIS ontsteking ?

Kadettgek
              Deelnemer

ernstig schokken bij (veel) gas geven en stilvallen bij het stoplicht kan ook je stappenmotor zijn die vervuild is.
                Deze kun je proberen schoon te maken met remmenreiniger en wd40.

maxxb
                Deelnemer

Het is een ontsteking met verdeelkap, verder schokken bij veel gas doet ie niet. Rij best vaak vol gas (echt snel kun je m natuurlijk niet noemen :thumb ) maar
                  heb dan nooit problemen met “schokkerig rijden”.
                  Het stilvallen bij een stoplicht is me wel al een aantal malen overkomen maar de laatste keer viel ik zelfs stil toen ik de straat uit reed dus het stilvallen
                  gebeurt echt volledig onvoorspelbaar :wtf

snurk

Heb na aanschaf (oktober 2011) enkele maanden dezelfde problemen gehad (uitvallen van de motor tijdens het rijden en soms voor het stoplicht) met de astra F 1.6 tailgate. Bij mij is het probleem verdwenen, nadat ik de olie had bijgevuld en iets minder zuinig ging rijden. Reed voorheen altijd rond de 1500-2000 toeren. Maar een vriend van me adviseerde met meer toeren te rijden, is niks voor niks een sportief model :D Rij tegenwoordig rond de 2000-3000 toeren en heb sindsdien geen last meer van uitvallende motor gehad.

KadAstra-EF
                    Deelnemer

Ik zat zelf aan de ontstekingsmodule te denken maar dat schokken kan ik niet verklaren.
                      Dus weet ik niet zeker of dit het is.
                      Stappenmotor mischien ?

maxxb
                      Deelnemer

Even dat het duidelijk is, schokken doet de auto niet hoor!

Enig probleem is dat ie op willekeurige momenten stil valt. Stappenmotor is om stationair toerental bij te regelen volgens mij !?
                        Maar het uitvallen gebeurd ook vaak genoeg gewoon onder het rijden dus zou denken dat het niet zo gauw hieraan ligt.

Zelf zat ik eerder aan de bobine te denken maar wat ik hier op het forum lees is dat deze er meestal mee stopt als deze warm is
                        en dus niet al als ik de straat uit rijdt of redeneer ik nu verkeerd??

KadAstra-EF
                        Deelnemer

Oke, dat heb ik dan verkeerd begrepen.
                          Dan zeg ik dat de ontstekingsmodule is.
                          Bobine kan echter ook !

Oenatje
                          Deelnemer

als het de bobine is dan klinkt ie als een tractor.

maak eerst de stappenmotor maar eens schoon. is een klusje van niks en zo gebeurt. kun je dat uitsluiten als het karweitje klaar is.

heb je er een openluchtfilter op?

maxxb
                            Deelnemer

@ rik: De ontstekingsmodule heb ik een tijdje gelden al verwisseld voor een exemplaar van sloop, verwacht dan ook
                              niet dat hier het probleem in zit.

@ oenatje: had een eindje terug ook al aangegeven dat bij het stilvallen er ook geen vonk meer aanwezig is, niet dat ik
                              de stappenmotor niet schoon wil maken maar het lijkt me sterk dat deze bepalend is voor het al dan niet geven van een vonk :afro

Overigens is de auto geheel origineel enigste wat mist is de eind demper, deze was lek en daar zit nu een pijp voor
                              in de plaats om hem door de apk te krijgen :thumbup

Oenatje
                              Deelnemer

als je niks doet kom je nergens achter.

tuurlijk is er geen vonk als de auto uitvalt. zou stom zijn als ie uitvalt en hij blijft doorvonken, of bedoel je iets anders

maak dat ding nou maar schoon, anders heeft dit topic strax 20 pagina’s en is het probleem er nog steeds

syl-astra

stappenmotor is alleen voor staionaar draaien
                                  als je rijd staat je gasklep los en krijgt hij daar langs lucht
                                  dus stappenmotor schoonmaken heeft geen zin

maxxb
                                  Deelnemer

Wat ik aan wil geven met ontbreken van een vonk is: op het moment dat de auto is stilgevallen de auto niet meer aan wil omdat er geen vonk is.
                                    Heb namelijk een bougie kabel los getrokken en een losse bougie erin gedaan en geprobeerd te starten, dan heb ik dus geen vonk.
                                    Daarom lijkt het me sterk dat het in de stappenmotor zit :thumb

Het niet aanslaan is meestal na het roken van een sigaretje weer opgelost dan doet ie het meestal namelijk gewoon weer :swear

maxxb
                                    Deelnemer

Beste mede opel rijders, gisteren heb ik na lange tijd maar weer eens besloten wat aan mijn astra te doen. Heb hem eigenlijk de laatste maanden enkel voor boodschappen in de buurt gebruikt en vond het zodoende eigenlijk wel prima. Het stilvallen doet hij dus helaas nog wel :(

Ik heb gisteren de gehele kabelboom van motor management los gehaald uit de tape gehaald en gecontroleerd op breuken en of beschadigingen, zowel door te kijken maar ook door alles door te meten met de multimeter. Maar alles was hier ok. Na een stukje rijden bleek de motor nog steeds willekeurig uit vallen, dus hierop de computer maar eens gewisseld stukje rijden maar ook helaas het probleem was niet opgelost. Vervolgens verder kijken en hierop de vacuum sensor (die op het spruitstuk zit) gewisseld en nog eens geprobeerd. Gisteren geen enkel probleem dus vandaag stukje rijden en ja hoor weer stil vallen. Hierna maar eens gaan kijken of er ergens valse lucht naar binnen kon met remmen reiniger maar geen lek kunnen ontdekken. Dus toen het gasklephuis eens losgehaald schoongemaakt maar niks kunnen vinden :swear

Afgelopen jaar had ik met de apk ook nog wat zaken vervangen zoals bobine vonkversterker en hall gever had ik daarvoor al gedaan.

Heeft er iemand een idee wat ik over het hoofd gezien zou kunnen hebben????

Christiaan Hummel
                                      Deelnemer

De ontstekingsvinger (ronddraaiende deel in je verdelerkap)? Ik stond gisteren stil langs de weg, ineens viel de motor gewoon uit. ANWB gebeld, en wat bleek? De weerstand in de ontstekingsvinger was kapot gegaan, en de ontstekingsvinger was half gesmolten. Misschien is dat bij jou ook aan de hand. Het feit dat je een nieuwe ontsteking van de sloop hebt gehaald zegt niets, die van mij komt ook van de sloop, en zit er pas 9 maanden op. Desondanks is ie toch stuk gegaan.

maxxb
                                        Deelnemer

Dank voor je reactie Christiaan :thumbup
                                          Ik was het vergeten te vermelden maar de ontstekingsvinger heb ik afgelopen dinsdag ook vervangen, deze was toevallig precies als bij jou half weggesmolten in het midden.
                                          Gelukkig had ik nog een goede liggen maar helaas, ook hier lag het dus niet aan…

soepkiepe
                                          Deelnemer

ook al nieuwe bougies plus kabels geprobeerd?
                                            je zegt dat wanneer ie uit valt hij ook niet vonkt, dus denk toch dat je het richting je ontsteking moet gaan zoeken.
                                            merk je ook verschil als het vochtig weer is of droog weer?
                                            als het vochtig is dat ie wat slechter start of zo?

maxxb
                                            Deelnemer

Hallo allemaal,

Heb vandaag na lange tijd weer eens wat gedaan aan mij astra; ik gebruik ‘m niet echt veel vandaar…

Ik heb dus mijn bougie’s afgelopen zomer eens gewisseld, en heb zonder probelemen naar spa francochamps kunnen rijden en terug jajaja….
                                              Helaas begon het gezeik een week of twee later weer.
                                              Heb er toen lange tijd niks meer aangedaan en vandaag de moed verzameld om toch nog eens te kijken, heb vandaag het dashboard er uit gehaald omdat ik toch het vermoeden had dat er in de kabelboom van of het contactslot zelf iets niet goed zat. Maar helaas heb ik niks kunnen ontdekken en stilvallen doet ‘ie nog steeds.

Misschien zijn er nog mensen met suggesties?

maxxb
                                              Deelnemer

Wederom weer eens een update :agent

Na veel kutten was ik het eigenlijk redelijk beu en ik kon toevallig een c12nz blokje krijgen compleet met kabelboom en computer.
                                                Heb deze er in gezet maar helaas zonder resultaat de auto blijft soms op willekeurige momenten stilvallen.

Om problemen met de brandstof toevoer uit te sluiten heb ik zelf maar eens een tankje in elkaar gelast en leidingen gelegd zodat ik niets meer met de originele leidingen van doen heb.
                                                Ook heb ik binnen in de auto een schakelaar gemaakt om computer, ontsteking en brandstofpomp in en uit te kunnen schakelen. Het enigste wat ik met het contact nu nog doe is de startmotor bedienen.

Maaaaar helaas de auto blijft op willekeurige momenten stilvallen, misschien heeft hier iemand nog ideen ?

trashmetal
                                                Deelnemer

Controleer je massakabels maar eens
                                                  die van je accu naar chassis loopt
                                                  evt een extra massakabel van accu naar blok
                                                  en een tussen dynamo en blok

zag je gebroken koppelingskabel er een beetje verfikt uit?

23 berichten aan het bekijken - 26 tot 48 (van in totaal 48)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.