Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › stilvallen na starten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 september 2009 om 13:18 #17212546
Hallo.
Vectra 2.0i van 1991.
Als ik hem start moet ik een 10+ seconden met de gas spelen anders valt die stil.
Dit kan gebeuren als het een koude start is of warme start.
Zelfs als ik hem 10min laat draaien en ik stop en start hem terug gebeurt dit ook 80% van de gevallen.normaal is het geen probleem want als ik effe met gas speel vind hij zijn relantie en is alles ok.
En mag ik er lange afstanden met doen en is er geen probleem.Maar nu ik naar keuring ging was de CO te hoog.
Dus mijn vraag is heeft er iemand een idee waarom hij altijd stil valt met opstarten als je niet met gas speelt?
En kan het hoge CO probleem ook van dat komen of is het totaal ander probleem?Toen ze hem aan het testen waren voor CO heb ik zacht op gas moeten duwen anders ging gij weer stilvallen misschien dat daarom CO te hoog was weet het niet.
Dus misschien is het opstarten en stilvallen het enige probleem en was de hoge CO alleen maar omdat ik te hoge toeren had voor meting normaal te doen.weet het veel vragen , maar moet oplossing vinden en weet niet of ik met groot probleem zit of klein probleem.
Dank u voor lezen , hoop dat iemand een idee heeft wat het probleem is.
29 september 2009 om 13:36 #17528074Ff voorstellen in: ‘Even voorstellen dit ben ik’ is wel zo netjes alvorens je een vraag stelt op dit forum, als je daar mee begint zal er vast wel iemand een antwoord op je vraag willen geven.
29 september 2009 om 14:38 #17528075stappenmotor defect of smerig … klaar NEXT
29 september 2009 om 14:39 #17528076Anoniem
29 september 2009 om 15:24 #17528077idd, even wimv6 zijn how2 volgen over de gasklephuis/stappenmotor, was bij mij ook het geval dit probleem!! sindsdien geen last meer van gehad.
29 september 2009 om 15:34 #17528078origineel gepost door stefan m.
idd, even wimv6 zijn how2 volgen over de gasklephuis/stappenmotor, was bij mij ook het geval dit probleem!! sindsdien geen last meer van gehad.nope
bovengenoemde motor is een 2.0i -> 2 liter 8 klepper
geen X20XEV zoals we die kennen in de B’s.dus geen how-to
29 september 2009 om 15:38 #17528079ge hebt gelijk Bas … my bad
29 september 2009 om 16:07 #17528080inderdaad, dit verhaal zal wat ingewikkelder liggen.
ik heb namelijk hetzelfde gehad met mijn Astra-F C20NE.
> Vectra-A is Motronic M1.5 Astra-F is Motronic M1.5.2 die laatste heeft een LMM, de Vectra een Lucht hoeveelheidsmeterBij deze is het nooit opgelost.
Ik deed gewoon doorstarten.
dan sloeg ie aan en gelijk weer af en aan en liep ie goed.
Ik heb toen vervangen:
– Stappenmotor (3x)
– Koelvloeistof temperatuur sensor
– Tank ontluchtings klep
– Benzine Filter
– massa aansluitingen opgeknapt en nieuw bekabeld
– Startmotor (was gaar)
– gasklep positie sensor + afstellen
– Luchtmassameter
– Lambda sonde
– Komplete ontsteking
– Toerental sensor (2x)
– Bransdstofpomp relais
– Gasklep zelf
– Injectoren
– alle vacuum slangen en Luchtfilterslang
– MotorComputer (3x) (ook een in gehad welke in de originele auto wel goed werkte)
– Accu
– distririem is intussen 2x vervangen en 1x met stelgereedschap gecontroleerd op juiste timing, was dik in orde (auto liep verder ook voorbeeldig (haalde 217km/u / astra Stationwagen met lange bak / liep erg zuinig (1 op 17 goed haalbaar op langere ritten))Niets van dit heeft t op kunnen lossen.
Mijn computer op een Astra gezet die wel goed aansloeg van zichzelf, dan bleef deze astra ook gewoon goed aanslaan.
tis voor mij nog steeds een geheimzinnig probleem.
De astra is inmiddels heen gegaan na een respectievelijke 15 jaar trouwe dienst / 300.000km. (motor verder nog prima)
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.