Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Stijlloos raam waait open, Astra Coupé
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 januari 2012 om 07:41 #17244891
Net zo iets raars meegemaakt.
Op de snelweg onderweg naar m’n werk had ik net een behoorlijke zijwind.
Best vervelend op die winterbanden, continu aan het corrigeren en dat met amper zicht vanwege de spray van vrachtwagens. Halverwege moet ik over een brug en had ik geen vrachtwagen naast me, dus de zijwind stond ineens vol op de rechterkant van m’n auto, hoor ik ineens allemaal windgeruis. Bleek dat het raam links gewoon iets open gaat staan naar buiten, helemaal onderaan aan de achterkant, als er rechts zoveel wind op staat (windstoten tot 110 km/u geven ze hier op). Dus ik dacht dat het raam niet helemaal dicht zat, dus ik laat het een stukje zakken en doe het weer dicht, maar toen kwam het raam niet eens meer in het deurrubber, maar ernaast.Na die brug volgt een bos, dus toen had ik geen zijwind meer, weer raam naar beneden en omhoog en ik had nergens meer last van. Ik dacht een tijdje terug toen het behoorlijk waaide dat ik dit ook al meemaakte, maar twijfelde toen en aangezien ik het daarna niet meer merkte, heb ik het zo gelaten.
Is er iets aan het raammechanisme dat speling heeft en dat af te stellen is?
p.s.
Nu ik m’n verhaal opnieuw lees, komt het nogal warrig over, maar ik weet even niet hoe ik het duidelijker moet maken…5 januari 2012 om 07:44 #17968093volgens mij is het toch vrij duidelijk je verhaal, je raam sluit niet goed als er teveel wind/druk op staat..
ik heb het nog nooit meegemaakt met m’n coupe..
5 januari 2012 om 08:09 #17968094Nou, eigenlijk dus niet, het sluit dus niet meer goed als er druk op de andere kant staat (dus een onderdruk achter de ruit). En dan gebeurt het onderaan, aan de achterzijde (dus bij het het pinnetje van het slot) ongeveer een halve centimeter open staan, naar buiten toe. Doe je ‘m open, dan sluit het hele raam niet goed meer.
Maar bedankt voor de verduidelijking…ben nogal geschrokken, dacht even dat de ruit eruit zou waaien…
Het waaide hier echt gigantisch hard, zelfs de lamellen van ons kantoorpand stonden te klapperen en sommige lamellen stonden zelfs gewoon te tollen door de wind. Het ergste is wel over nu, ik zie weer wat blauwe lucht en ook de regen is over. Nu nog die lamellen ff laten uittrillen….
5 januari 2012 om 08:36 #17968095gaat je raam nog wel naar beneden als je de deur opendoet?
en het is inderdaad lekker winderig, 2 dagen terug ookal.. toen werd ik driftend over een rotende geblazen door de wind met me voorwiel aandrijving :S:S
5 januari 2012 om 08:49 #17968096Zoiets heb ik een tijd geleden ook gehad met mn corsa. Toen reed ik met een “iets” te hoge snelheid over de a12 een deed ik mijn raam open. Dicht wou die niet meer. Teveel wind erop.
5 januari 2012 om 08:54 #17968097Ja, het raam werkt nog prima, het zakt als ik de deur open doe, het zakt en stijgt wanneer ik op de knoppen druk. Alleen met een zijwind van rechts, gaat het linkerraam dus open staan…
5 januari 2012 om 09:31 #17968098De wind neemt hier weer flink toe, één van de lamellen is zojuist op hol geslagen en draaide zo hard dat we verwachtten dattie zou breken en door de ruit zou komen. Toch maar een blokje hout achter gelegd om ‘m te stoppen.
Maar niemand die weet of het raammechanisme af te stellen is? M’n rechterraam “springt” nu ook halverwege het zakken. Een flinke tik en de ruit zakt ineens sneller en gaat daarna weer normaal verder, alsof het raammechanisme ergens tegen aan loopt. Met omhoog laten gaan is er niets aan de hand.
Met zulk weer ga ik liever niet aan de deuren/ramen werken, als het gaat regenen en het raam ligt eruit, kun je weinig meer…5 januari 2012 om 10:03 #17968099Er zit een soort van glijstangsysteem in het mechaniek.Daar zitten van die witte kunststof glijblokjes in deze willen wel es afbreken.waardoor het glas iets kantelt.
5 januari 2012 om 10:06 #17968100Okay, en die blokjes zijn zeker niet los verkrijgbaar?
Zou ik dat zelf van Werkstof S kunnen namaken? Of zou er een compleet nieuw mechanisme inmoeten?5 januari 2012 om 10:21 #17968101Ik zou eerst es kijken of dat het probleem is.En misschien kun je de sloop es proberen.Misschien dat een hatchback dezelfde blokjes gebruikt.
5 januari 2012 om 10:27 #17968102Ja, inderdaad. Maar voor het vervangen van die blokjes heb je dus geen nieuw mechanisme nodig, het is goed bereikbaar?
Met zulk weer de deurpanelen eraf halen wordt geen pretje, dus ik hoop dat het nog een paar dagen houdt.5 januari 2012 om 10:54 #17968103Openwaaiende ramen vind ik ook stijlloos ;)
5 januari 2012 om 10:57 #17968104Met een beetje handigheid hoef je alleen de blokjes te vervangen.Verwacht niet dat je met een half uurtje klaar bent.
5 januari 2012 om 11:03 #17968105xladage, je weet toch wat ik bedoel met een stijlloze ruit?
Beetje handig…zo durf ik mezelf wel te noemen. Zal eens gaan kijken binnenkort, deurpaneel eruit, dan dat stomme plastic eraf (moet dat er eigenlijk terug op? Heeft toch geen enkel nut?) en dan eens verder kijken.5 januari 2012 om 14:01 #17968106@RISL wrote:
Net zo iets raars meegemaakt.
Op de snelweg onderweg naar m’n werk had ik net een behoorlijke zijwind.
Best vervelend op die winterbanden.Is dat een standaard eigenschap van winterbanden? Of heb je niet zo’n goede winterbanden :jerry
5 januari 2012 om 14:22 #17968107haha zal wel lekker tochten deze dagen dan!:P
dat plastic zal wel voor het tochten of warmte wering zijn ofsow?..ik zou t iig netjes terug plakken..
5 januari 2012 om 14:43 #17968108@ Tusk, ik rijd altijd op Vredessteins, dus zeker geen slechte banden. Maar wel erg hoog en smal in vergelijking met standaard, heb er namelijk een Vec-B maat op zitten (195/65). Dus dat wiebelt een beetje ;) Heb ze tweedehands gekocht, mag niet klagen aangezien ik ze voor een erg zacht prijsje heb mogen overnemen.
@astrasport, het raam zit al weer dicht, het is alleen bij sterke zijwind als ik harder rijd dan 80km/u. En terugplakken? Opelremco bedoelt een soort geleidingsblokken, dus dat heeft niets te maken met tocht of warmtewering, maar met het op- en neer bewegen van het raam.5 januari 2012 om 14:46 #17968109@RISL wrote:
xladage, je weet toch wat ik bedoel met een stijlloze ruit?
Beetje handig…zo durf ik mezelf wel te noemen. Zal eens gaan kijken binnenkort, deurpaneel eruit, dan dat stomme plastic eraf (moet dat er eigenlijk terug op? Heeft toch geen enkel nut?) en dan eens verder kijken.jij schrijft over plastic hoor..achter je deurpaneel..;)
5 januari 2012 om 15:09 #17968110Ow, sorry, ja, dat plastic, ik zat nog even bij die kunststof glijblokken.
Achter het deurpaneel zit inderdaad die plasticfolie. Ik denk dat ik zelf nieuwe folie snijd (heb van dat spul thuis nog een rol van een paar honderd meter) en weer plak.
Zie niet echt het nu van dat spul, aangezien er gaten in zitten om die kabel voor de deurhendel door te laten enzovoort.Vandaag teveel aan m’n hoofd om helder te blijven.
5 januari 2012 om 15:17 #17968111hehe kan gebeuren hea..maar dan hebben we het iig duidelijk!:P
zag trouwens je how to met die ruitensproeiers!..dat ga ik ook eens proberen..5 januari 2012 om 15:39 #17968112Ja, bedankt :)
Die sproeiers is een erg leuke modificatie en ook lekker goedkoop (was €5 kwijt voor beide sproeiers en andere forumleden zelfs nog minder). Helaas ben je er ook in 5 min. mee klaar, dus niet een dagje fijn sleutelen.
Vind die nieuwe sproeiers wel fijn zelf, heb het idee dat ik nu ook veel minder ruitenvloeistof gebruik (en ik gebruikte al weinig, ongeveer een half litertje per jaar).5 januari 2012 om 15:58 #17968113ik gebruik t alleen als het regent..ik heb een unirode lak..en doe mn lak detailen dus wil geen lelijke strepen van agressief ruitensproeisel..zomers wis ik met water…ik ga morgen ff langs de opel kijken of ze ze op voorraad hebben en anders bestel ik ze gelijk..
5 januari 2012 om 17:44 #17968114Bij mij moesten ze besteld worden, duurde een dagje.
Ik sproei altijd met ruitenvloeistof, maar bij het tankstation pak ik ook altijd ff zo’n sponsje en de trekker, dus vandaar dat ik weinig gebruik.5 januari 2012 om 18:49 #17968115Die flap folie die achter je paneel is idd om tochten en direct geluid te weren.
Het verschil is duidelijk merkbaar.5 januari 2012 om 18:54 #17968116Okay. Dan ga ik er nieuw folie op terugplakken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.