Stijgende ECC temperatuur Zafira B

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Stijgende ECC temperatuur Zafira B

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    twistam

Hallo,

Wij hebben een soort van probleem met de verwarming in onze Zafira B (2006). Omdat er meerdere systemen in de Zafira geleverd zijn even een fotootje, het gaat dus om dit systeem:

Opzich een prima systeem, makkelijk temperatuur instellen ed. Normaal gesproken stel je de temperatuur in op 20/21 graden. Echter tijdens een lange rit, zeg 200km dan loopt de temperatuur in het interieur behoorlijk op naar ik gok zo’n 25 graden. Dus uiteindelijk staat hij nog op zo’n 16 á 17 graden ingesteld terwijl je het nog steeds behaaglijk. Zo kan het ‘automatische’ systeem toch niet bedoeld zijn? Je blijft maar draaien aan de knop.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of herkent hetzelfde probleem?

Mvg,
      Martijn

Laagvlieger
      Deelnemer

Dat is gewoon ECC.
        Dat andere systeem dat je bedoeld is SAC. ( Dan heb je die cijfertjes rond de knop).

Ik heb zelf ook ECC maar totaal geen klachten. Heb hem altijd op 21/22 graden staan.

Ik zou beginnen met het laden van de nieuwste software voor de climate control.

Wat kun je daarna nog doen mocht het geen verbetering geven, de sensoren uit (laten) lezen, de werking van de kleppen eens goed bekijken. Of een thermometer meenemen en meten hoeveel graden het daadwerkelijk is in het interieur. Misschien is het voor het gevoel meer, maar in werkelijkheid wel goed.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.