Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Sterkste CIH
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 februari 2011 om 16:28 #17789803
Dat weet ik niet zeker, en ik ga er ook geen goed 2.0 kop voor doorzagen :D
Bij de oude 3.0E kop die ik in plakjes gezaagd heb zit de wanddikte van de kanalen zo allemaal rond de 5 tot 6 millimeter, dus heel veel materiaal er uit slijpen/frezen kan je niet voor je een waterkanaal of iets anders raakt.
28 maart 2011 om 10:51 #17789804Hier staat mij ook iets van bij. Die hebben een 2,5 diesel onderblok helemaal opgeboord tot het uiterste van 2900cc. en hebben dus een krukas van een diesel, deze heeft een langere slag. Wat ze precies met de kop doen weet ik niet. maar waarschijnlijk zitten er zeer grote kleppen in. en rijden naar mijn weten met 48’er webers.
Ik ben trouwens nog op zoek naar een 2.4 onderblok. weet iemand toevallig een onderblok. laat het maar horen.
[rquote=1836512&tid=139817&author=Jaccoooo]er zijn handige jongens die cih’s bouwen met een cil.inhoud van 2.8 of 2.9 (weet ik niet precies maar in ieder geval meer dan de gangbare 2.7) en die zitten op 280 pk
of afgezaagde 24v’s met meer dan 300 pk[/rquote]
28 maart 2011 om 14:46 #17789805:o Dus een diesel heeft een grotere slag als een 2.4 ?
28 maart 2011 om 18:16 #17789806Hee, da’s nieuw! Toen er nog geen 2.4’s waren werden er dieselkrukassen verlast en verslepen om een langere slag te krijgen.
Voor een 2.7, 2.8 of 2.9 moet je heel ver durven opboren en een slag toepassen van 90 mm plus….Bij een boring van 97,5 heb je 90 mm slag nodig voor een 2.7
voor een 2.8 een slag van 94 mm en voor een 2.9 zelfs 98 mm.Of je moet nog groter durven boren voor een 3.0 vierpitter zoiets van 99 boring en 98 mm slag……… Imotec???
28 maart 2011 om 20:46 #17789807Een 2.3 diesel heeft identieke slag als een 2.4 benzine.
De diesel heeft wel een boring van 92mm (2260cc) en de benzine 95mm (2410cc).6 april 2011 om 19:52 #17789808[rquote=1901521&tid=139817&author=Freddygm]Hier staat mij ook iets van bij. Die hebben een 2,5 diesel onderblok helemaal opgeboord tot het uiterste van 2900cc. en hebben dus een krukas van een diesel, deze heeft een langere slag. Wat ze precies met de kop doen weet ik niet. maar waarschijnlijk zitten er zeer grote kleppen in. en rijden naar mijn weten met 48’er webers.
Ik ben trouwens nog op zoek naar een 2.4 onderblok. weet iemand toevallig een onderblok. laat het maar horen.
[rquote=1836512&tid=139817&author=Jaccoooo]er zijn handige jongens die cih’s bouwen met een cil.inhoud van 2.8 of 2.9 (weet ik niet precies maar in ieder geval meer dan de gangbare 2.7) en die zitten op 280 pk
of afgezaagde 24v’s met meer dan 300 pk[/rquote][/rquote]
er zitten volgens mij ook wel onderdelen van andere merken in
hey freddy, wat ben je met die Manta van plan, opbouwen tot rallyauto?
11 april 2011 om 15:21 #17789809kennis van mij crosste vroeger met een manta. Hij zei dat hij een 2.0 cih zover had opgeboord dat er cilinderbussen van een deutz trekker in pasten:o
28 januari 2012 om 19:52 #17789810290 pk uit een 2.4 8 klepper: http://www.flathultsrallyteam.se/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Uitdraai staat nog op de 1e pagina.
29 januari 2012 om 13:12 #17789811Da’s een hele sterke 8-klepper, daar zijn veel echte 400 motoren nog jaloers op……………
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.