Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Sterkste CIH
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 februari 2011 om 17:10 #17789778
[rquote=1855837&tid=139817&author=Keesjr]Dat is meer een klusje voor Risse zo’n 24V kop inkorten.
Of een 400 motor vinden en die snel maken, in “rundstrecken” uitvoering kunnen ze dik door de 300 pk leveren!
[/rquote]
maar een 400 motor is toch geen cih maar een dohc???
7 februari 2011 om 17:44 #17789779Helemaal gelijk Kale, maar haakte even in op het “ingekorte 24V-kop verhaal, maar idd dan is het geen cih meer…………….
@ mr-turbo, wat is er met paaseieren??
7 februari 2011 om 17:50 #17789780AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1862414&tid=139817&author=mr-turbo]waarom kan ik geen w.a.t.e.r.i.n.g.e.n. schrijven zonder punten ?
verandert ie steeds in wapaaseien[/rquote]omdat ” te ring” (zonder spatie)niet door de censuur komt
denk ikwate ringen zal wel gaan
7 februari 2011 om 18:29 #17789781[rquote=1862443&tid=139817&author=Kale gek][rquote=1855837&tid=139817&author=Keesjr]Dat is meer een klusje voor Risse zo’n 24V kop inkorten.
Of een 400 motor vinden en die snel maken, in “rundstrecken” uitvoering kunnen ze dik door de 300 pk leveren!
[/rquote]
maar een 400 motor is toch geen cih maar een dohc???[/rquote]
Is toch een cih met een 16v kop er op? (ok, CIH is een afkorting voor de kop (Cam In Head of zo?))7 februari 2011 om 23:22 #17789782http://www.rissemotorsport.de/shop_motor_tuning/index.shtml
staan toch ook wel 250+ pk motoren bij???
9 februari 2011 om 07:02 #17789783Jazeker, een 3.8 12V CIH van 340 pk!
Da’s een echte motor!!9 februari 2011 om 19:16 #17789784mag ik vragen wat daar allemaal aan aangepast is om zoveel pk’s te krijgen?
10 februari 2011 om 09:50 #17789785moet je ff bellen met risse :)
11 februari 2011 om 08:16 #17789786Staat er bij op de site van Risse wat er aan gedaan is, 340 pk uit een 3.8 12V vind ik best knap!
11 februari 2011 om 10:45 #17789787ikke ook. me broertje heeft die 3.6 12V motor. volgens zeggen moet die 212pk hebben… weet jij dat toevallig kees?(jij rijd ook een 3.6 irmscher toch?)
11 februari 2011 om 19:44 #17789788dacht dat zo’n blok net geen 200 pk had standaard.
maar zeker weten doe ik het niet12 februari 2011 om 18:58 #17789789Er zijn van Irmscher twee versies van de 3.6 geweest, de ene had 197 pk en de andere 200 pk.
Het draaide vooral om het grote koppel wat deze motoren leverden.
(even opgezocht op senator-monza.de)13 februari 2011 om 14:14 #17789790[rquote=1864390&tid=139817&author=bettus accu]mag ik vragen wat daar allemaal aan aangepast is om zoveel pk’s te krijgen?
[/rquote]
opgeboord, gesmede zuigers, sportkoppeling met afgedraaid vliegwiel, kanalen in de kop bewerkt, grotere kleppen, aangepaste nokkenas
maar voor al dat leuks ben je wel 10000 euro lichter17 februari 2011 om 17:37 #17789791Vakwerk moet betaald worden toch?
22 februari 2011 om 10:32 #17789792Beek auto Racing haalde rond de 313 pk uit een c30ne. hie rmet koppel kromme. En zij hebben geen toverbank voor zover ik het heb gezien….
22 februari 2011 om 13:51 #17789793Wat een kanon van een Commodore van Frankenhout!
Die uitlaat hebben ze zo te zien bij EPS gemaakt, daar staat een fotootje op de site met een zespitterpijp die groter is als de monteur die ‘m gelast heeft!
Zo lang als die motor z’n koppel aanhoudt, wow :o22 februari 2011 om 18:21 #17789794164kw (223pk) aan de wielen is in mijn ogen eerder rond de 280pk :hmmz
nog niet slecht natuurlijk !
22 februari 2011 om 22:15 #17789795Hoe kom je aan 164 kw? volgens de grafiek zie ik 223 kw, maar of de krukas of wielen is, is me nog niet duidelijk.
Maar 313 pk even vertaald naar “oud-hollandse paarden” voor een 3.0 12V is erg goed, en zeker met zo’n vlakke koppellijn.22 februari 2011 om 22:48 #17789796Kijk maar naar de wiel waardes… =moet je op “A”klikken onder de grafiek- die liegen vaak niet zo.
een “correctiefactor” is vaak de geheime toverstok.. 164kw gemeten aan de wielen4750 98,02
5000 100,06
5250 113,33
5500 126,60
5750 130,69
6000 134,77
6250 139,88
6500 144,98
6750 153,66
7000 162,34
7250 164,38
7500 0,00bepaald type cosworth 16v-turbo fase 1 doet ca 225-230 aan de wielen, het is per defenitie onmogelijk dat die cosworth meer als 275pk had omdat de injectoren niet meer brandstof konden inspuiten, vandaar dat ik een 220-230 aan de wielen een 280pk in het blok geef.. (bij een achterwielaandrijver!)
Dat EN het feit dat RANDD motorsport een fullrace c3.0ne met gasklephuizen etc etc ook rond de 280pk had, en dat er nu 33! pk meer uitkomt, zonder noemenswaardige speciale andere geavanceerdere opvoertechnieken, gaat er bij mij niet in..
En dat m’n bmw 3.6 m5 250pk aan de wielen gaf en 315pk in het blok (volgens bmw) en dan zou deze cih 30pk minder aan de wielen hebben en hetzelfde vermogen in het blok , gaat iets scheef….
23 februari 2011 om 08:35 #17789797Thx voor de uitleg!
23 februari 2011 om 22:07 #17789798de uitlaat was dacht ik zo door hans gelast als ik mij dat nog goed herinner. Hans van Hands van der Beek voormalige nederlandse toewagen kampioen(1991). Anyhoew bij het flowen van de kanalen gingen ze bij een kop per ongeluk erdoorheen, dus het was wel lullig toen ze nog een kop moesten kopen om die weer opnieuw te bewerken.
23 februari 2011 om 22:58 #17789799Ja, zo’n C30NE kop heeft niet echt dikke wanden in de kanalen zitten, heb wel eens een kapotte kop waar een klep gebroken was op diverse plaatsen doorgezaagd onder de zaagmachine om te zien hoe dik dat nou allemaal is, maar heel veel materiaaldikte is er niet echt.
24 februari 2011 om 08:23 #17789800hoeveel mm kan je dan van elke wand afhalen zonder al te veel problemen?
24 februari 2011 om 22:34 #17789801Zal het eens precies bekijken bij de doorgezaagde kop, maar veel is het niet!
25 februari 2011 om 12:50 #17789802de aantal mm komt ook overeen met een 2.0 kop neem ik aan?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.