Sterkste CIH

Forumindex Forums Techniek Cih Sterkste CIH

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Berichten
  • #17789778
    Tomvt
      Lid sinds:
      2 July 2004

      [rquote=1855837&tid=139817&author=Keesjr]Dat is meer een klusje voor Risse zo’n 24V kop inkorten.

      Of een 400 motor vinden en die snel maken, in “rundstrecken” uitvoering kunnen ze dik door de 300 pk leveren!

      [/rquote]

      maar een 400 motor is toch geen cih maar een dohc???

      #17789779
      Keesjr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 May 2006

        Helemaal gelijk Kale, maar haakte even in op het “ingekorte 24V-kop verhaal, maar idd dan is het geen cih meer…………….

        @ mr-turbo, wat is er met paaseieren??

        #17789780
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          [rquote=1862414&tid=139817&author=mr-turbo]waarom kan ik geen w.a.t.e.r.i.n.g.e.n. schrijven zonder punten ?
          verandert ie steeds in wapaaseien[/rquote]

          omdat ” te ring” (zonder spatie)niet door de censuur komt
          denk ik

          wate ringen zal wel gaan

          #17789781
          2000
          Moderator
            Lid sinds:
            30 June 2004

            [rquote=1862443&tid=139817&author=Kale gek][rquote=1855837&tid=139817&author=Keesjr]Dat is meer een klusje voor Risse zo’n 24V kop inkorten.

            Of een 400 motor vinden en die snel maken, in “rundstrecken” uitvoering kunnen ze dik door de 300 pk leveren!

            [/rquote]

            maar een 400 motor is toch geen cih maar een dohc???[/rquote]
            Is toch een cih met een 16v kop er op? (ok, CIH is een afkorting voor de kop (Cam In Head of zo?))

            #17789782
            jermir
              Lid sinds:
              20 January 2010

              http://www.rissemotorsport.de/shop_motor_tuning/index.shtml

              staan toch ook wel 250+ pk motoren bij???

              #17789783
              Keesjr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 May 2006

                Jazeker, een 3.8 12V CIH van 340 pk!
                Da’s een echte motor!!

                #17789784
                bettus accu
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 March 2009

                  mag ik vragen wat daar allemaal aan aangepast is om zoveel pk’s te krijgen?

                  #17789785
                  mr-turbo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    moet je ff bellen met risse :)

                    #17789786
                    Keesjr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 May 2006

                      Staat er bij op de site van Risse wat er aan gedaan is, 340 pk uit een 3.8 12V vind ik best knap!

                      #17789787
                      bettus accu
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 March 2009

                        ikke ook. me broertje heeft die 3.6 12V motor. volgens zeggen moet die 212pk hebben… weet jij dat toevallig kees?(jij rijd ook een 3.6 irmscher toch?)

                        #17789788
                        fredericki200
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 January 2007

                          dacht dat zo’n blok net geen 200 pk had standaard.
                          maar zeker weten doe ik het niet

                          #17789789
                          Keesjr
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 May 2006

                            Er zijn van Irmscher twee versies van de 3.6 geweest, de ene had 197 pk en de andere 200 pk.
                            Het draaide vooral om het grote koppel wat deze motoren leverden.
                            (even opgezocht op senator-monza.de)

                            #17789790
                            coot
                              Lid sinds:
                              26 December 2009

                              [rquote=1864390&tid=139817&author=bettus accu]mag ik vragen wat daar allemaal aan aangepast is om zoveel pk’s te krijgen?

                              [/rquote]
                              opgeboord, gesmede zuigers, sportkoppeling met afgedraaid vliegwiel, kanalen in de kop bewerkt, grotere kleppen, aangepaste nokkenas
                              maar voor al dat leuks ben je wel 10000 euro lichter

                              #17789791
                              Keesjr
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                26 May 2006

                                Vakwerk moet betaald worden toch?

                                #17789792
                                Sheto
                                  Lid sinds:
                                  14 December 2009

                                  Beek auto Racing haalde rond de 313 pk uit een c30ne. hie rmet koppel kromme. En zij hebben geen toverbank voor zover ik het heb gezien….

                                  http://beekautoracing.nl/show.php?model=3&cat=12

                                  #17789793
                                  Keesjr
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    26 May 2006

                                    Wat een kanon van een Commodore van Frankenhout!
                                    Die uitlaat hebben ze zo te zien bij EPS gemaakt, daar staat een fotootje op de site met een zespitterpijp die groter is als de monteur die ‘m gelast heeft!
                                    Zo lang als die motor z’n koppel aanhoudt, wow :o

                                    #17789794
                                    mr-turbo
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 July 2004

                                      164kw (223pk) aan de wielen is in mijn ogen eerder rond de 280pk :hmmz

                                      nog niet slecht natuurlijk !

                                      #17789795
                                      Keesjr
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        26 May 2006

                                        Hoe kom je aan 164 kw? volgens de grafiek zie ik 223 kw, maar of de krukas of wielen is, is me nog niet duidelijk.
                                        Maar 313 pk even vertaald naar “oud-hollandse paarden” voor een 3.0 12V is erg goed, en zeker met zo’n vlakke koppellijn.

                                        #17789796
                                        mr-turbo
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 July 2004

                                          Kijk maar naar de wiel waardes… =moet je op “A”klikken onder de grafiek- die liegen vaak niet zo.
                                          een “correctiefactor” is vaak de geheime toverstok.. 164kw gemeten aan de wielen

                                          4750 98,02
                                          5000 100,06
                                          5250 113,33
                                          5500 126,60
                                          5750 130,69
                                          6000 134,77
                                          6250 139,88
                                          6500 144,98
                                          6750 153,66
                                          7000 162,34
                                          7250 164,38
                                          7500 0,00

                                          bepaald type cosworth 16v-turbo fase 1 doet ca 225-230 aan de wielen, het is per defenitie onmogelijk dat die cosworth meer als 275pk had omdat de injectoren niet meer brandstof konden inspuiten, vandaar dat ik een 220-230 aan de wielen een 280pk in het blok geef.. (bij een achterwielaandrijver!)

                                          Dat EN het feit dat RANDD motorsport een fullrace c3.0ne met gasklephuizen etc etc ook rond de 280pk had, en dat er nu 33! pk meer uitkomt, zonder noemenswaardige speciale andere geavanceerdere opvoertechnieken, gaat er bij mij niet in..

                                          En dat m’n bmw 3.6 m5 250pk aan de wielen gaf en 315pk in het blok (volgens bmw) en dan zou deze cih 30pk minder aan de wielen hebben en hetzelfde vermogen in het blok , gaat iets scheef….

                                          #17789797
                                          Keesjr
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            26 May 2006

                                            Thx voor de uitleg!

                                            #17789798
                                            Sheto
                                              Lid sinds:
                                              14 December 2009

                                              de uitlaat was dacht ik zo door hans gelast als ik mij dat nog goed herinner. Hans van Hands van der Beek voormalige nederlandse toewagen kampioen(1991). Anyhoew bij het flowen van de kanalen gingen ze bij een kop per ongeluk erdoorheen, dus het was wel lullig toen ze nog een kop moesten kopen om die weer opnieuw te bewerken.

                                              #17789799
                                              Keesjr
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                26 May 2006

                                                Ja, zo’n C30NE kop heeft niet echt dikke wanden in de kanalen zitten, heb wel eens een kapotte kop waar een klep gebroken was op diverse plaatsen doorgezaagd onder de zaagmachine om te zien hoe dik dat nou allemaal is, maar heel veel materiaaldikte is er niet echt.

                                                #17789800
                                                Sheto
                                                  Lid sinds:
                                                  14 December 2009

                                                  hoeveel mm kan je dan van elke wand afhalen zonder al te veel problemen?

                                                  #17789801
                                                  Keesjr
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    26 May 2006

                                                    Zal het eens precies bekijken bij de doorgezaagde kop, maar veel is het niet!

                                                    #17789802
                                                    Sheto
                                                      Lid sinds:
                                                      14 December 2009

                                                      de aantal mm komt ook overeen met een 2.0 kop neem ik aan?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.