Sterkste CIH

Forumindex Forums Techniek Cih Sterkste CIH

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230524
    Keesjr
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 May 2006

      Vorig jaar stonden er in de Flash twee C-Coupés
      de ene met een 2.5 cih op carbs met 250 pk en de andere was ook een 2.5 cih met race-injectie met maar liefst 265 pk.

      Zijn er nog sterkere gietijzeren kanonnen gebouwd of is er dan een creatieve vermogensbank gebruikt…

      #17789754
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Tuurlijk wel zijn er meer vermogende CIH motoren geweest, maar die hebben ook de nodige pegels gekost.

        #17789755
        Keesjr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 May 2006

          Die Coupé’s waren ook al auto’s en zeker de motoren die de nodige knaken gekost hebben, en het waren ook zeker de sterkste (opgegeven) vermogens die ik ooit voor een cih gelezen heb, nog meer power uit zo’n gietijzeren kanon zal je toch niet vaak zien, ik was er nogal van onder de indruk!

          #17789756
          henk 400rr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            Voor en 4-cil. 2.5 8V is dit ook heel netjes, maar er zijn wel grotere CIH’s 4-cil. 8V gebouwd en niet te vergeten de versies met doorstroomkoppen en de 16V’s, daarvan liggen de vermogens nog wat hoger.

            #17789757
            mr-turbo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              neem ze maar met een korrteltje zout ;)

              #17789758
              henk 400rr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Imotec zit wat lager met een 2.4 in ieder geval, maar weet verder ook niet precies wat voor bewerkingen ze er aan doen; http://www.imotecgmbh.de/PS-Bausatze/CIH_2_4/cih_2_4.html

                ik weet niet of er een uitdraai bijzat of dat het modeling verlopen is, het komt wel voor dat bepaalde vermogens zo gaandeweg wat vermeerderen zonder dat er daadwerkelijk aan gesleuteld wordt. ;)

                #17789759
                McLambo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 September 2004
                  #17789760
                  js 400
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    [rquote=1833892&tid=139817&author=mr-turbo]neem ze maar met een korrteltje zout ;)

                    [/rquote]

                    ja ze zijn vast op een toverbank geweest!!!!!!
                    ik kocht voor mijn neefje de oude rallymotor vanpiet van hoof,die had bij rand op de bank 238pk,en met paul wijnands hadden we ook een aantal cih van rond de 240 pk op de bank gemeten bij rand.

                    #17789761
                    Keesjr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 May 2006

                      De opgegeven vermogens van Krause zijn wel zo’n beetje het maximale geloofwaardige naar mijn idee.

                      #17789762
                      Jaccoooo
                        Lid sinds:
                        9 December 2006

                        er zijn handige jongens die cih’s bouwen met een cil.inhoud van 2.8 of 2.9 (weet ik niet precies maar in ieder geval meer dan de gangbare 2.7) en die zitten op 280 pk

                        of afgezaagde 24v’s met meer dan 300 pk

                        #17789763
                        mr-turbo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 July 2004

                          280 pk ?
                          Yeah right…

                          2.8-2.9 das helemaal niet zo van belang, de cih kop kan gewoonweg niet meer lucht doorlaten als een 235-240pk, en dan is het niet zo van belang of er een 2.4 of een 2.9 aan staat te zuigen….
                          Het enige verschil is dat het max. vermogen toerental, lager komt te liggen.

                          laat mij maar eens een uitdraai zien van een atmo cih 4 die op een goede bank (zoals bv wateringen) meer dan 235pk geeft …..

                          er zijn sinds zeer kort wel mogelijkheden om wat verder te gaan, maar ik vermoed dat er nog geen 1 in nederland/duitsland/belgië dat gedaan heeft…. omdat het simpelweg te duur is…

                          #17789764
                          Keesjr
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 May 2006

                            235 omgerekend naar krukasvermogen bedoel je, om alle verwarring uit te sluiten?
                            235-240 pk is zeg maar 100 pk per liter, en dat is toch wel de grens voor een atmosferische motor, zonder nou weer in idioot hoge toerentallen te komen.

                            #17789765
                            dennisthemenace
                              Lid sinds:
                              1 June 2005
                              #17789766
                              Jaccoooo
                                Lid sinds:
                                9 December 2006

                                rallyrijders (Berlandy, Gromoller) die met Gerent motoren rijden, gaan over het algemeen verschrikkelijk hard, dat zegt genoeg over de tuner, (en de rijder natuurlijk)

                                #17789767
                                kiyamizio
                                  Lid sinds:
                                  5 February 2010

                                  meer als 240 dan moet het echt een 16v zijn

                                  #17789768
                                  Keesjr
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    26 May 2006

                                    Of met drukvulling, zoals mr-turbo…
                                    Maar ik bedoel dus atmosferische gietijzeren kanonnen :wub

                                    #17789769
                                    McLambo
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      24 September 2004
                                      #17789770
                                      coot
                                        Lid sinds:
                                        26 December 2009

                                        [rquote=1854244&tid=139817&author=McLambo]HOOOOPPPPPAAAAA: http://rover.ebay.com/rover/0/e11030.m43.l1123/7?euid=8bda1ee4241b45bc9e1f7f7a156a26df&loc=http%3A%2F%2Fcgi.ebay.de%2Fws%2FeBayISAPI.dll%3FViewItem%26item%3D160538293757%26ssPageName%3DADME%3AB%3AEF%3ADE%3A1123 [/rquote]

                                        Dat is heel leuk speelgoed met een bewering van 280 pk
                                        Maar kijk dan inderdaad maar eens wat het grapje kost

                                        #17789771
                                        McLambo
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          24 September 2004

                                          Ik denk dat met een 16v kop en gasklephuizen dat bereikbaar moet zijn.

                                          Maar moet je eens nagaan wat een werk en tijd er in het inkorten van een 24v kop zit…

                                          #17789772
                                          Keesjr
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            26 May 2006

                                            Dat is meer een klusje voor Risse zo’n 24V kop inkorten.

                                            Of een 400 motor vinden en die snel maken, in “rundstrecken” uitvoering kunnen ze dik door de 300 pk leveren!

                                            #17789773
                                            2000
                                            Moderator
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              Ik ga mijn 2.4 voor “nood” opknappen, er zit een ratel in en hij rookt erg……. Ik heb een zo goed als complete 16v liggen om in te bouwen, maar ik begin de laatste tijd wel te twijfelen om de 2.4 te houden, en die te tunen. Ik hoef toch niet meer dan 200 pk, en dat is wel te doen. Maar de 16v is ook erg lekker…..lastig

                                              #17789774
                                              McLambo
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 September 2004

                                                200 pk uit en 2.4 halen met, om het maar even oneerbiedig te zetten, ‘huis-tuin-en-keuken’ – tuning, is volgens mij zeer lastig.

                                                Ik denk dat je hiervoor toch je blok naar een speciaal bedrijf mag brengen die er lustig met de vreesmachien op losgaan, en daarna tunigs onderdelen erin steken, speciale inspuit computer, etc etc etc kortom -> $$$$$$

                                                De meeste halen zo’n 150-160 pk uit zo’n ding met de voor de hand liggende middelen dacht ik..

                                                #17789775
                                                2000
                                                Moderator
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  Als ik met de 2.4 verder zou gaan, dan laat ik ook alles doen wat ik niet zelf kan. Tot dan doe ik nu eerst alle lagers, kop, én de zuigerveren.
                                                  Én ja, het tunen gaat een vermogen kosten.

                                                  #17789776
                                                  Keesjr
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    26 May 2006

                                                    En vermogen opleveren, met de juiste spullen en afstelling kom je een heel eind!

                                                    #17789777
                                                    mr-turbo
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      1 July 2004

                                                      waarom kan ik geen w.a.t.e.r.i.n.g.e.n. schrijven zonder punten ?
                                                      verandert ie steeds in wateringen

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 59)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.