Hey allemaal,
Ik heb geen idee of ik hier op de goede plek zit maar ik gok het er gewoon op (A).
Ik ben gister bezig geweest met het verwijderen van alle (standaard) speakers uit mijn Tigra. Aangezien ze allemaal een gescheurde buitenring hadden. Ging allemaal wel z’n gangetje.
Nu had ik helaas – ik weet het, uiterst dom – de muziek aan staan terwijl ik hiermee bezig was.
Ik had mijn subwoofer tijdelijk losgekoppeld en toen plots raakt de draadjes daarvan het metaal van de carrosserie aan en vonkte het.
Ik schrok wel even maar zag er geen kwaad in.
‘s Avonds was ik klaar en wilde ik nog even langs de supermarkt en toen ik mijn auto startte begon mijn subwoofer als een idioot mee te zingen op de frequentie van de motor leek het wel. Volgende dag langs de audioboer geweest, signaal draad ligt links, voeding ligt rechts, dus hij zei dat het enkel nog een slechte massa kan zijn. Massa nagekeken, niks mis mee, maar vervolgens zie ik dat het toch wel erg verbrand eruit ziet bij de aansluiting aan de versterker. Dus ik loop de zekering na, zit er een 25A (oude versterker van een vriend) in, terwijl er duidelijk 10A op het poortje van de zekering staat.
Hoe groot is de kans dat mijn versterker naar de knoppe is? :( Zo ja, is dit te repareren…kosten?
Als de versterker op full range staat hoor ik een hoog gezang, staat-ie op subwoofer only dan klapt die subwoofer af en toe, maar het vermogen is er gewoon in z’n geheel uit, er komt bijna geen geluid meer uit die 12″ woofer.