Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Stenders Opel Manta B1 2.0s & Rekord, BMW E36 en Senator!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 oktober 2012 om 19:27 #17481391
deders, wat een dikke velgen onder de manta!
Wat hebben ze met die randen gedaan; gepolijst, of verdicht?Persoonlijk vind ik de hoogte van de manta zo perfect!
Als je nog lager gaat wordt het ook een stuk oncomfortabeler…26 oktober 2012 om 19:31 #17481390Randen zijn afgedraaid en gepolijst ;) erg mooi gedaan.
Ach ik heb al -60 veren liggen, ga het gewoon proberen, als het niks is dan verander ik het weer. Hij stuurt inderdaad heerlijk zo.
26 oktober 2012 om 22:01 #17481407Die velgen staan helemaal geweldig onder de Manta, wat is dat een prachtige auto geworden.
Ik zou hem ook niet verder verlagen, dit is helemaal perfect zo als die nu staat. Hij staat nu echt super mooi recht en perfect op de goede hoogte..
Die Rekord mag er ook best zijn hoor :thumb
27 oktober 2012 om 09:57 #174814062 prachtige oldies! :wors :wub
27 oktober 2012 om 19:22 #17481396Ziet er goed uit !!!
Geen poespas, nette velgen, gewoon goed zo. :thumb
6 november 2012 om 20:00 #17481412Bedankt voor de complimenten! :thumbup
Afgelopen week heb ik de Rekord voorzien van een audio-upgrade. Ik had al een set old skool hoedenplank speakers en heb daaromheen nog wat meer gemaakt.
Eerst de radio uit de Manta erin gezet aangezien de Manta binnenkort toch op stal gaat. Daarbij heb ik een versterker, subwoofer en een setje tweeters gekocht voor in de Rekord.
Pioneer subwoofer, 10″:
Gekocht icm versterker, subwoofer is 350w RMS en gaat best hard, basscontroller komt er deze week in. Kabels en zekering had ik gelukkig nog, kist zat erbij.
De tweeters moest ik eerst bewerken aangezien de originele behuizing niet mooi was. Toen ben ik zelf aan het klussen geweest om mooie tweeterbehuizingen te maken voor op het dashboard, best creatief al zeg ik het zelf:
De losse tweeter.
En dit wordt de tweeterbehuizing; een deo-bus.
En dat ziet er zo uit als het bijgewerkt is.
Onderkant goed gesoldeerd en stevig vastgemaakt met isolatie en lijm.
En zo zagen ze eruit toen ze klaar waren.Tevens met de wielen van de Rekord bezig geweest, ik heb ze laten balanceren en meteen goed schoongemaakt.
Zo waren ze:
De Rekord op de tijdelijke wielen.
Velgen weer mooi schoon.
Reservewiel ook schoongemaakt (volgens mij nog met de originele band?)14 november 2012 om 17:43 #17481413Zo Manta is weer gestald:
Wielen wisselen
En zo gaat ‘ie in slaap. Nu mag de Rekord het alleen doen tot ik die weer verkoop.Binnenkort ff terug om de wielen te poetsen en nu plannen maken voor de restauratie van de Manta!
21 november 2012 om 14:46 #17481414:wtf is ie zo slecht dan
28 november 2012 om 14:16 #17481415Hij is zeker niet slecht, daarom wil ik er ook mee aan de gang, dan wordt ‘ie nog beter! Maargoed, er gaat op korte termijn nog niks gebeuren.
1 februari 2013 om 16:59 #17481416Eindelijk korte Koni’s geregeld, de Apex -60 veren had ik al. Ik hoop snel de Manta iets te verlagen.
En als het te laag is? Dan zet ik het huidige spul er weer onder. Ik wil het in ieder geval proberen.
1 februari 2013 om 17:20 #17481417Zo, die zijn wel heel kort! :shock:
1 februari 2013 om 17:48 #17481418Haha ze zijn helemaal ingedrukt hè.
Ik ga binnenkort naar de stalling om de wielen te poetsen, hopelijk is daar (in de buurt) plek om de ophanging even te vervangen.
28 februari 2013 om 21:19 #17481419hallo
ik ben nieuw op dit forum
ik zal me even voorstellen ik ben sandro en ik rijd al een aantal jaren met een ascona b ( alleen als het mooi weer is )
heb geprobeerd een foto op mijn profiel te zetten maar gaat van geen kanten ik weet de url daar niet van
ik ben al een tijdje aan het lezen geweest in verband met de verlagingen van ascona /manta
weet iemand op hoeveel centimeter dat een ascona of manta komt met zijn laagste punt onderzijde tot op de grond ?
met apex veren
het laagste punt bij mij is nu aan de scharnierpunten van de driehoeken vooraan
alvast bedankt
1 maart 2013 om 07:55 #17481420Dit is niet jouw topic geloof ik.
10 april 2013 om 08:53 #17481421Een sneak preview van onderdelen die op korte termijn op de Manta komen:
11 april 2013 om 08:51 #17481422Zag nu pas het idee van de tweeters wat een idee :wors
29 december 2013 om 15:57 #17481423Zo, tijd niet meer een update gedaan maar is een hoop gebeurd in de tussentijd. Hieronder maar even een samenvatting met foto’s.
De Rekord is verkocht aan een andere liefhebber. Veel plezier aan gehad maar ik wilde wat anders. Hier rijdt de nieuwe eigenaar net weg.
Ik had daarvoor al een BMW E36 328i Executive gekocht. Hele fijne auto, vooral op snelwegen en het geluid was erg goed. Deze BMW heb ik een maand terug ook verkocht.
De Manta is verder verlaagd en heeft nieuwe lampen voor en achter, de koplamplijsten liggen nog bij de spuiter.
Eerst naar Doel (België) geweest met mijn broertje:
Daarna naar Duitsland op vakantie gegaan:
En daarna verder verlaagd met op maat gemaakte veren door Hans (Pipo).
Dit waren de oude achterveren:
De Manta staat nu in de winterstalling:
Hieronder de Manta met de goeie veren en mijn nieuwe aanwinst sinds kort; een Opel Senator A1 CD 3.0E facelift met een 4-traps automaat op benzine uit 1981. Een hele fijne auto met wat ruwe randjes welke ik momenteel aan het oplossen ben. Hieronder een paar foto’s van de twee auto’s.
30 december 2013 om 17:19 #17481424:thumb
Vooral die Stender vlag geniaal :wors
Die moet zeker wel 25 jaar of ouder zijn ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.