Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Stenders Opel Manta B1 2.0s & Rekord, BMW E36 en Senator!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 juli 2010 om 19:57 #17481357
Ziet er beter uit zo. Netjes hoor.
Binnenkort ook wat spullen daar laten spuiten voor de Manta.3 juli 2010 om 19:58 #17481358Ja ik hoorde het. Ik zag je auto vorige week heel snel maar jij was er niet?
31 juli 2010 om 16:06 #17481359Update
Auto is uit de spuiter en (zelf) gepolijst, het is erg mooi geworden al zeg ik het zelf. Chrome raamlijsten zijn vervangen en ik heb het nieuwe interieur schoongemaakt en tesamen met de hoedenplank alles eringezet.
Toen stond ik op het punt om voor het eerst weer eens goed te gaan rijden met de Manta :thumbupPaar dagen later auto gepolijst en raamlijsten vervangen
Schoon versus vies @ bekledingNieuwe stoelen::
Meteen speakers fatsoenlijk aangesloten.Verder nog geen foto’s van achterbank en hoedenplank, moet ik nog maken.
Hier nog wat vakantiefoto’s:
Met de Calibra van m’n neef
Maasvlakte
Daarnaast ook veren vervangen (rechtsvoor was gebroken). Liggen nu GTE/GSi veren onder, hij ligt iets lager en ligt iets beter op de weg
Binnenkort foto’s voor interieur en uiterlijk! :thumbup31 juli 2010 om 18:06 #17481360Ziet er goed uit :D
Binnenkort maar eens van dichtbij bekijken he :angel:kewlpics
3 augustus 2010 om 06:19 #17481361Keep him rolling dude!
Mag ik vragen waarmee je gepolijst hebt? Ik heb wat stukken bijgespoten, en dat moet ook grondig gepolijst worden.
En die nieuwe lijsten, waar haal je zoiets vandaan en is dat kostbaar? Die van mij zijn nog redelijk, maar het is altijd goed om de ogen open te houden
4 augustus 2010 om 12:08 #17481362Polijsten heb ik gedaan bij de spuiter, gewoon zo’n machine en professioneel polijstspul. Tja en dan de hele auto doen. Als je de spullen maar hebt hè (of iemand kent die ze heeft).
Die lijsten komen van klassiekeopelonderdelen.nl (COPE). Kost je €50 voor beide ruiten, goed spul en ik had nog 10cm over dus ‘t genoeg.
7 augustus 2010 om 22:22 #17481363Dat ziet er weer keurig uit en je stoelen ook.
Mvg Patrick
8 augustus 2010 om 10:26 #17481364Prachtig resultaat :wors Pijnlijk beetje jammer van dat putje in het rechter achterscherm.
8 augustus 2010 om 15:17 #17481365Ja ben erg blij emt de stoelen
En de lak is idd niet perfect, helaas. Maargoed, geen roest aan de spatborden, liever een putje dan haha.
15 augustus 2010 om 15:35 #17481366Nieuwe veren er onder gezet. ‘Gewone’ GT/E / GSi veren. Waarom geen lage? Als ik ga verlagen, koop ik complete set met goede koni’s, ik doe het liever goed dan half.
Zo stond ‘ie dus.Heb geen foto’s van erna, ben vandaag wel naar Duitsland geweest, dus even een fotootje gemaakt.
Veel beter
Mooi hè? :wub
Dat een auto van 30 jaar oud nog steeds de opgegeven topsnelheid haalt. 180km/u op de GPS!
10 september 2010 om 13:28 #17481367Tijdje geleden had ik mijn voordemper kapotgereden om een klaphekje dat op de grond was bevestigd. Ik dacht dat ik er makkelijk overheen kon (net als op de heenweg) maar kennelijk niet. Hele voordemper kapot. Meteen van de gelegenheid gebruikt gemaakt om het hele systeem te vervangen door een Simons Groep N systeem :wub.
Aardig kapot.
De oude einddemper
:wub:wors
Nieuwe systeem is 6mm in diameter groter.Eindresultaat:
Ben er erg blij mee. Hij klinkt veel dieper, mooi geluid bij optrekken en rustig bij constante snelheden. Als je dan het gas in trapt komt er zeer mooi geluid uit. En het beste: geroffel en geknal bij gas los, echt heerlijk.
Zo staat de Manta er nu bij:
Staat beter op z’n wielen. Zat er aan te denken om nog iets te verlagen, maar de uitlaatklem van de middendemper schraapt nu al over drempels heen. Ik twijfel dus nog.
Tevens voorspoiler gekocht, deze ga ik wellicht een keer monteren:
‘t Staat wel gaaf.
10 september 2010 om 13:36 #17481368Hmm,ik geloof niet dat ik dat kleine voorste dempertje heb bij mijn Ascona, maar gewoon een lossie voorpijp heb.
Want dat is waarschijnlijk de reden dat jij ook een nieuwe voorpijp nodig had.Resultaat ziet er goed uit! Als vind ik het eind-stuk van de groep N van Simons qua grootte net op het randje zitten…
Heb je die oude einddemper afgeslepen? Ziet er nog goed uit! mag je wel aan mij doneren, eventueel! :angel
10 september 2010 om 13:43 #17481369Kijk maar ff in te koop topic, heb alle oude spullen te koop staan.
Einddemper is naar mijn mening precies goed, bij een sport coupé hoort geen zeikpijp haha.
14 september 2010 om 14:07 #17481370Mooie bak hoor stender.
Zeker ook die nieuwe raamlijsten. Staat ‘m goed dat chroom.14 september 2010 om 14:39 #17481371Heel mooi die uitlaat en voorspoiler!! :thumbup
Heb je de beugels van de uitlaat naar beneden met de schroefdraad? ik draai deze altijd naar boven toe. of knijpt hij dan de uitlaat niet juist dicht. (gleuven in de buis)
16 september 2010 om 10:46 #17481372origineel gepost door Makko
Heel mooi die uitlaat en voorspoiler!! :thumbupHeb je de beugels van de uitlaat naar beneden met de schroefdraad? ik draai deze altijd naar boven toe. of knijpt hij dan de uitlaat niet juist dicht. (gleuven in de buis)
Schroefdraad zit nu naar beneden. Was met monteren makkelijker en ik had niet verwacht dat het zo laag uit zou komen.
Maar ik denk dat ik het zo houd, ik rijd liever mijn klem kapot dan de demper zelf, dit is zeg maar een soort waarschuwing, haha.
Na Budel ben ik toch weer gaan denken over verlagen. Maargoed, zal wel na de winter worden! Zodra het kouder wordt gaat de Manta weer richting de stalling.
18 september 2010 om 20:02 #17481373Beugelklem omhoog zetten en de auto gewoon een paar centimeter laten zakken joh. Voorspoilertje staat m ook heel gaaf. Zou m zeker monteren.
19 september 2010 om 11:04 #17481374origineel gepost door manta_dennis
Beugelklem omhoog zetten en de auto gewoon een paar centimeter laten zakken joh. Voorspoilertje staat m ook heel gaaf. Zou m zeker monteren.Ja sinds Budel ben ik tot de conclusie gekomen dat ik nog verder naar beneden wil. Als dat eenmaal gedaan is (duurt nog wel even) dan ga ik pas kijken of die spoiler nog past.
Punt is dat wij hier een prachtige oprit hebben met een aardige helling. Ik moet sowieso eerst met de neus erin (andersom schuurt de einddemper tegen de stoep) en als ik er nu afrij schuren de spatlappen al over de grond, haha. Dus dat wordt nog wat.
19 september 2010 om 20:22 #17481375Heb je gister nog langs zien komen over de stadsbrink en hij klinkt goed :thumbup
Mvg Patrick
19 september 2010 om 21:30 #17481376I Love your ride!:wub
20 september 2010 om 20:59 #17481377origineel gepost door City
Heb je gister nog langs zien komen over de stadsbrink en hij klinkt goed :thumbupMvg Patrick
Huh zaterdag over de stadsbrink? Langs het busstation?
Oh wacht ja ik herinner het me, was op weg naar mijn neef. Was koude motor dus ik reed nog voorzichtig.
9 november 2010 om 15:46 #17481378Binnenkort krijg ik een stel gele sport Koni’s binnen.
Echter, dit zijn gewone, geen korte. Ik twijfel nog; moet ik ruilen met korte of neem ik de normale? Ik wil -40mm veren erbij kopen… Want hij moet gewoon netjes laag liggen.
En komende maand verdwijnt de Manta de stalling weer in denk ik als ik wat gevonden heb.
9 november 2010 om 19:41 #17481379Voor de voorste schokdempers kan je met deze schokdempers tot -40mm gaan.
Maar je mag de “bump-stops” niet inkorten. (die rubbere einde-slag dempers in je spiraalveer).
Anders slagen de schokdempers inwendig einde slag en gaan ze onherroepelijk kapot.
(Je kan ook op de telescoopstangen bump-stops monteren)9 november 2010 om 19:49 #17481380Ik heb dezelfde schokbrekers liggen (82-1886 en 82-1801?), samen met -40 mm OMP veren.
Dit moet volgens mij zonder enig probleem kunnen. Als het goed is, zitten er in je schokbrekers ook nog bumpstops (die mijne wel iig) om het doorslaan tegen te gaan. Bij je achteras zitten er ook van die ‘puntjes’ om de as tegen te houden bij volledig inveren.In andere topics hier heb ik van meerdere mensen gelezen dat -40 verlaging met de ‘korte’ gele koni’s te weinig is zelfs, en de auto af en toe een pootje optilt bij een drempel. Dus ik denk dat je helemaal goed zit met dit setje! :D
9 november 2010 om 20:07 #17481381origineel gepost door H-400
Voor de voorste schokdempers kan je met deze schokdempers tot -40mm gaan.
Maar je mag de “bump-stops” niet inkorten. (die rubbere einde-slag dempers in je spiraalveer).
Anders slagen de schokdempers inwendig einde slag en gaan ze onherroepelijk kapot.
(Je kan ook op de telescoopstangen bump-stops monteren)Je bedoelt de rubberen pylonen tussen de veren in?
origineel gepost door McLambo
Ik heb dezelfde schokbrekers liggen (82-1886 en 82-1801?), samen met -40 mm OMP veren.
Dit moet volgens mij zonder enig probleem kunnen. Als het goed is, zitten er in je schokbrekers ook nog bumpstops (die mijne wel iig) om het doorslaan tegen te gaan. Bij je achteras zitten er ook van die ‘puntjes’ om de as tegen te houden bij volledig inveren.In andere topics hier heb ik van meerdere mensen gelezen dat -40 verlaging met de ‘korte’ gele koni’s te weinig is zelfs, en de auto af en toe een pootje optilt bij een drempel. Dus ik denk dat je helemaal goed zit met dit setje! :D
Ja ik heb dus dezelfde via Ebay gehaald. Maar hoe bedoel je dat korte Koni’s te weinig zijn? Dat de veerschotels dan loskomen van de veer?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.