Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Stenders Opel Manta B1 2.0s & Rekord, BMW E36 en Senator!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2010 om 20:59 #17481307
Ziet er niet zo mooi uit. Kunnen de jongens van Gilbert nog wel ff mee bezig zijn. Succes ermee.:thumbup
13 mei 2010 om 21:09 #17481308origineel gepost door manta_dennis
Ziet er niet zo mooi uit. Kunnen de jongens van Gilbert nog wel ff mee bezig zijn. Succes ermee.:thumbupHehe je kent ze?
14 mei 2010 om 17:51 #17481309Vandaag wezen kaalmaken, daarna de hardnekkige plekken gezandstraald en daarna begonnen het dak te schuren. Ben vandaag gelukkig niks nieuws tegen gekomen en opzich zit er rond de kleine gaten genoeg gezond metaal. Ik ga wel proberen om de onderste sponning van de achterruit te vervangen voor een andere, aangezien het echt een maanlandschap is.
pics:
Vanuit de kofferbak. Van binnen alles nog hard.
Dat ga ik dus proberen te vervangen voor vers metaal.Toen begonnen met zandstralen. Was mijn eerste keer, dus ff wennen. Ben achteraf zeker tevreden
Het is niet allemaal slecht; bovenste hoeken en zij-sponningen zijn nog perfect aan de voorkant.
vooruit
Allemaal zand
Toen begonnen met het schuren van het dak
Vanaf de vooruit 15cm naar achter geplamuurd, volkomen nutteloos. Die zwarte stukken zijn geen gaten trouwens
Nou dat was het weer, ik ga woensdagavond weer schuren en wellicht dat er dan al wat gelast is.
Later ;)
14 mei 2010 om 20:39 #17481310origineel gepost door Stender
origineel gepost door manta_dennis
Ziet er niet zo mooi uit. Kunnen de jongens van Gilbert nog wel ff mee bezig zijn. Succes ermee.:thumbupHehe je kent ze?
Ik ken ze ja. Spreek Gilbert nog regelmatig. :P
17 mei 2010 om 06:39 #17481311Ik werd toch een klein beetje paranoid van die foto’s en heb het rubber eens wat verder losgetrokken. Toch roest! Weliswaar een heel klein beetje, maar het zit er wel :(. Onderaan in de hoekjes. Is het veel werk om zo’n raam eruit te trekken (achter)? Misschien van de zomer de sponning even kaalmaken en in de brantho zetten, raam erin en voorlopig klaar. :hmmz
17 mei 2010 om 18:15 #17481312@ manta_dennis
Aha ok :thumbup ook iets gespoten daar? :P
@ McLambo:
echt, als je twijfelt, haal ze er gewoon uit. Ik weet niet hoeveel werk het is maar eruit is makkelijker dan erin. Ik heb het laten doen door het schadebedrijf omdat ik mijn handen er niet aan wilde branden. Achteraf maar goed ook omdat het nogal tegenvalt.
19 mei 2010 om 19:59 #17481313Vandaag weer wezen schuren in de avonduren, morgen weer.
Het dak gaat nu kaal. Alles lijkt nog perfect en strak, bijna geen plamuur (alleen die eerste 15cm).
Deze week gaan ze beginnen met lassen :thumbup:thumbup
20 mei 2010 om 13:21 #17481314die stukken onder het raam kun je net zo goed zelf ff maken:D. je kunt wel het hele carosseriedeel vervangen, maar hij is toch maar op een paar plekjes doorgeroest dus ik zou dat niet doen
23 mei 2010 om 15:33 #17481315Ja schadehersteller zei ook dat het gelast kan worden, mja als ik het zo kan vinden dan leek het mij net zo makkelijk.
Helaas deze week geen laswerk, wordt dus hopelijk volgende week.
Dak is nu wel tot het metaal kaal. Niks tegengekomen, alles is nog strak. :thumbup
30 mei 2010 om 11:07 #17481316Zo weer even een update
Dak is kaal, en naar mijn mening nog helemaal strak. Ik heb wel besloten om de achterklep mee te nemen, ik had namelijk wat lelijke krassen gemaakt:
Dus toen maar geregeld dat ‘ie voor een zacht prijsje ook wordt gespoten, van buiten en ook het binnenste randje.
Ook de achterklap was geplamuurd, 20cm vanaf de rand naar binnen. Leek volkomen nutteloos, hij is volledig strak.
1 kale achterklep, ik ga morgen terug om het deel waar het slot zit te schuren.En zo stond de auto erbij op z’n 30e verjaardag! Hij is sinds gister officieel 30 jaar oud king: king:
Ohja en komende week lassen, strakzetten en hopelijk die week daarna de 2-componentenlak erover heen!
5 juni 2010 om 19:12 #17481317als je nog delen zoekt…
dat ene kasco van mij gaat de slijptol alsnog in.
5 juni 2010 om 21:00 #17481318origineel gepost door Ghanz
als je nog delen zoekt…dat ene kasco van mij gaat de slijptol alsnog in.
Bedankt voor je aanbod maar ze hebben het dicht kunnen lassen. Had je nou wel een rechterachterwielkuiplijst nog over? Die zat er wel op zo snel te zien
morgen weer foto’s, het laswerk is erg mooi geworden
6 juni 2010 om 09:57 #17481319ja dat lijstje is er wel,
maar verwacht niet dat ie in super staat is.8 juni 2010 om 19:06 #17481320Nouja jammer dan niet
In ieder geval bedankt
Inmiddels wel weer updatetijd:
Dag is volledig kaal, laswerk is gedaan en ik sta echt te kijken van de kwaliteit. Echt vakwerk.
Alles staat nu in de staalplamuur, morgen strakmaken en zelf de achterklep van binnen helemaal kaalmaken..:kewlpics tijd:
Toen was alles gelast, nog zonder plamuur. Maar het is echt mooi gedaan naar mijn mening.
Daklijsten eraf, de lelijke worden vervangen (misschien 2 stuks ofzo)
Restjes sponning in de rubbers, haha. Rubbers zijn gelukkig nog goed.
En dat heet dan een liefhebber king:En toen al het laswerk af en staalplamuur (goed spul)
Staat er wel een beetje zielig bij met 2 ruiten in totaal maar het gaat de goede kant op!
Morgen wordt ‘ie strakgemaakt en heb ik weer pics :thumbup8 juni 2010 om 20:09 #17481321Waar is dat staalplamuur precies goed voor? Zag ik nou nog een klein beetje roest in de hoekjes, of is dat wat anders.. ?
Ik ben wel reuze benieuwd hoe je dat nu met de kit gaat doen als je de ruiten terug zet.
Kan je de achterruit er in je eentje uit halen?Ben van plan om morgenavond de achterruit + 2 zijraampjes eruit te trekken. Ben nu moed aan het verzamelen.. :mad:
8 juni 2010 om 21:44 #17481322die staalplamuur (vermoed dat je Debrasel gebruik) is vooral bedoeld voor het plamuren van lasnaden of hervormen van vormen in je koetswerk dus niet voor grote opervlakken (zijkwanden ofzo).
Heel sterk spul, gebruik het zelf ook en zeer tevreden over, al heb je wel wat moed nodig om het strak te schuren…
goed bezig hier!
8 juni 2010 om 21:52 #17481323alu plamuur is dan toch ook goed? dat gebruik ik vaak daaroverheen, laat zich nog goed schuren.
10 juni 2010 om 19:02 #17481324Ja en dat spul schijnt weer metaal te worden ofzo. In ieder geval stevige kwaliteit.
De Manta is nu bijna helemaal strak qua het grove werk. Morgen laatste stukkies en dan ga ik van het weekend de achterklep kaalmaken.
Begin volgende week in de grondverf en met een beetje geluk dezelfde week nog strak in de lak :wors
Hier de pics;
Vakwerk al zeg ik het zelf. Dak is geplamuurd omdat het iets was gaan bobbelen door het lassen.
10 juni 2010 om 19:40 #17481325Goed bezig geweest. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
10 juni 2010 om 19:42 #17481326AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb je de rubbers al schoongemaakt,
het rubber zal wel een beetje aangevreten zijn door die roestvorming.
misschien is er een zuurvrije vet in de handel,
waarmee je hem na schoonmaak, alvast kun insmeren, :hmmzdat komt de rubber weer ten goede, en zal het voorlopig weer waterafstotend zijn. ;)
Het Manta ‘raamwerk’ ziet er weer puik uit, Stender :thumbup
succes ermee :wors
10 juni 2010 om 20:22 #17481327Ja ik ben ook benieuwd. Sowieso ga ik de hele Manta daar nog polijsten als ‘t klaar is.
En mbt de rubbers: het rubber is nog goed en ik moet ze nog schoonmaken.
Die tip van het vet is een goeie Ron!
10 juni 2010 om 20:35 #17481328Ik heb bij de brezan een pot vaseline :wub gehaald
Hier heb ik de deurrubbers 2x mee ingevet. 2 weken na de 1e invet beurt was het meeste in het rubber getrokken, dus dat was flink droog. Daarna nog maar een keer gedaan, en nu zijn ze weer als nieuw.
Hoe ga je het hemeltje weer netjes op de stijlen krijgen? Spuitlijm & wasknipers?
10 juni 2010 om 20:56 #17481329@ McLambo
Bedankt voor de tip ziet er goed uit.
En de hemel laat ik over aan de spuiter, die heeft ‘m ook losgehaald, haha.
Wat dat betreft ben ik heel makkelijk ;)
12 juni 2010 om 21:08 #17481330Gister is het dak van de Manta in de grondverf gezet!
Ziet er meteen 10x beter uit, zo egaal. Daarnaast zie je ook bijna niet meer dat er aan de sponningen is gelast ofzo. Komende week wordt ie helemaal strakgemaakt en ga ik de auto blokken (schuren). Alles tot en met korrel 1000 nat.
Zeker bij dat laatste plekje; als je terugkijkt hoe het was, dan vind ik dit persoonlijk vakwerk.
Ook eindelijk begonnen met het kaalmaken van de binnenkant van de achterklep, ben nu op 1/3e maar toen hield het luchtding ermee op,,,
En tenslotte ook een MDF hoedenplank gemaakt, moet nog pas worden gemaakt maar de grote lijnen zijn klaar. De hoedenplank komt ipv de originele met 2 halve opbouwringspeaker dingen.
14 juni 2010 om 18:15 #17481331Vandaag achterklep kaalgemaakt
Woensdag dak en achterklep plamuren
Donderdag achterklep grondverven
Woensdag en donderdag dak blokken (schuren)
Rubbers schoonmaken
Vrijdag spuiten en alles weer monterenen zaterdag meteen weer gaan rijden als het goed is!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.