Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Stenders Opel Manta B1 2.0s & Rekord, BMW E36 en Senator!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 mei 2009 om 14:37 #17481257
De Manta is gister voor het eerst op de brug geweest!
Resultaat: Alles zit netjes in de teer (behalve de voorkant (spatborden + keienvanger) maar daar gaan we toch mee aan de gang van de zomer.
De kriksteunen zijn hard (gelukkig), er zijn ooit eens nieuwe dorpels ingelast (netjes gedaan), hij zweet een beetje bij het diferentieel en de oliepomp (mag ook wel), de veerschotel rechtsachter moet worden gefixt voor de APK en de banden komen uit 1985 :P nog een bewijs dat er weinig mee is gereden, want het profiel is nog goed.
18 juni 2009 om 13:06 #17481258Vandaag binnengekomen, van Ed van het forum :afro
EN nog even een lijstje met werkzaamheden die gebeuren van de zomer:
Voorkant (keienvanger + spatborden onderkant) worden geeschuurd en gespoten, roestvorming door steenslag
Binnenkant vloer bij voeten (L+R) worden aangepakt (beetje roest)
Nieuwe stuur wordt gemonteerd
Binnenkant deuren (bij sloten) wordt gelast
Voor- + achterruit eruit om roest aan te pakken, dit kan nog vervelend worden ivm verborgen gebreken
Nieuwe chrome lijst voorDaarnaast de hele boel weer teren/tectyleren, de voorkantbinnenkant (spatborden), de vloer binnen en achterbakvloer, onder de kap wat dingen en onderkant van de deuren.
:hmmz24 augustus 2009 om 12:53 #17481259Hierboven staat een prachtig lijstje maar helaas heb ik weinig kunnen doen door gebrek aan ruimte; ik kan ‘m simpelweg nergens een tijd laten staan om eraan te sleutelen. Hier wat foto’s van wat ik wel heb kunnen doen:
EINDELIJK NIEUWE BANDEN :P moest naar Zeeland dus da’s wel zo fijn. Oude waren dus van 1985 en om het reservewiel lag nog een originele band uit 1980! Was wel helemaal scheef maargoed. Tijdens het wisselen bleek dat er in 3 velgen ook een binnenband zat. Niet best dus..
Nieuw stuurtje, en nieuwe hoezen. Meteen oude stoelen even bekeken, zijn nu paars :hmmz
Allebei de deuren van binnen in de tectyl gezet en van buiten met Hammerite weer strak gemaakt.Achterbumper zat scheef:
IK was lekker op vakantie dus ik dacht, die haal ik er eens af :P
Ooit een keer iets aangereden, rechterkant is iets gedeukt en 1 bumpersteun zat scheef. Meteen die steunen opnieuw geschilderd want die bladerden af.
En weer netjes recht (op de millimeter :D)
Ook nog fotoshootje gedaan maar die staat in Manta-gedeelte.
Binnenkort ga ik ff de achterbakvloer kaalmaken en weer netjes maken.24 augustus 2009 om 16:22 #17481260Waarom twee topics over hetzelfde, beetje omslachtig als jet mij vraagt. Heb net een reactie gegeven op de kofferbodem in het andere topic..Voor de overzichtelijkheid zou ik het bij één topic houden..
24 augustus 2009 om 16:49 #17481261dikke bumpers zou deze mooie manta niet mis staan en skirts rondom.grtz calibra-91
24 augustus 2009 om 18:17 #17481262Da’s meer omdat daar meer mensen reageren en ik wel ‘s vragen heb :P
25 september 2009 om 15:12 #17481263Zo eindelijk weer een update :P na een lange zoektocht eindelijk een een mooie einddemper gevonden dankzij Ronald van het onderdelenhuis :thumbup
De oude was helemaal naar de klote dus vervanging was hard nodig, check de foto’s maar :P
Kleine verbetering ;)
Aan de onderkant was ‘ie helemaal los, vanbinnen ook helemaal rotEn hier het resultaat, 100x beter dan die stomme zeikpijp :D was wel een gekut om die eraf te krijgen :P
25 september 2009 om 15:17 #17481264Heeeeel netjes, :thumbup
25 september 2009 om 16:13 #17481265pareltje hoor!!:thumbup
27 november 2009 om 12:09 #17481266EN wederom een update!
Paar dagen geleden, voor de APK een verschotel eronder gelast. Was namelijk nodig voor de APK. Na wat slijpwerk ging het vrij makkelijk.
Terwijl mijn Opa aan het lassen was ging ik de kofferbakvloer spuiten. Ik had er al 2 lagen RX5 overheen gedaan, en eindelijk had ik ff tijd om de boel kaal te maken en te spuiten. Voorlopig nog ff zwart, later als ik tijd heb weer grijs met isolatiematten eroverheen.
Gister APK. Veel bekijks weer want ja, er lopen oudere mensen rond en iedereen wilt ff kijken. Uiteindelijk was er toch wat mis:
– Middendemper moet kleine beetje worden gelast, is nog goed maar lekt wel beetje
– Bevestiging van de stoel linksvoor is gescheurd (bodem). Moet ook gelast worden.Hij is niet afgekeurd, hij is nog niet goedgekeurd. We hebben er een voorkeuring van gemaakt, zodat ‘ie straks in 1 keer wordt goedgekeurd.
En nog wat
Pioneer TS-WX11a subwoofer, ligt onder de bestuurderstoel. Komt echt goed geluid uit! Moet nog wel ff fotos maken van de speakers en de nieuwe radio.
De massadraad zit op de dorpel en de 12+ komt binnen net boven de pedalen, ideaal
En het mooiste is nog wel:
Tijdens de APK de hele bodem nagelopen, en:HIJ IS ZO GOED ALS HELEMAAL HARD :wors
een paar plekken moeten ff kaal en behandeld worden en opnieuw in de tectyl maar voor een 30 jaar oude Manta vind ik het toch mooi.29 november 2009 om 11:23 #17481267ziet er super uit alleen wel een heel dun + draadje:hmmz
29 november 2009 om 18:19 #17481268Lijkt maar zo, die bruine is in het echt vrij klein, dus die rode valt ook klein uit :P
3 december 2009 om 17:35 #17481269mooi werk hoor! deze manta wordt zeer goed verzorgd! :kewlpics
3 december 2009 om 20:08 #17481270origineel gepost door Stender
Lijkt maar zo, die bruine is in het echt vrij klein, dus die rode valt ook klein uit :Pheb al eens in een manta een plusdraad vervangen, was een gewoon huis tuin en keuken draadje. en die ging naar de versterker waar tussen een 10amp zekeringetje tussen zat. he dit vervangen naar een 25 kwadraad kabel met 100 amp zekering klinkt ook gelijk beter:thumbup
3 december 2009 om 22:31 #17481271origineel gepost door B-ascona fr
origineel gepost door Stender
Lijkt maar zo, die bruine is in het echt vrij klein, dus die rode valt ook klein uit :Pheb al eens in een manta een plusdraad vervangen, was een gewoon huis tuin en keuken draadje. en die ging naar de versterker waar tussen een 10amp zekeringetje tussen zat. he dit vervangen naar een 25 kwadraad kabel met 100 amp zekering klinkt ook gelijk beter:thumbup
Hmm
Het is een 150w versterker/subwoofer, icm een 10a zekering.
@ Opel Rally Lover
Ik doe mijn best :P alleen als perfectionist zijnde is het natuurlijk nooit goed.
4 december 2009 om 16:35 #17481272Zit er een tule tussen je draad en schutbord?
4 december 2009 om 20:39 #17481273origineel gepost door 14XE
Zit er een tule tussen je draad en schutbord?Een tule? Als je een rubber ding bedoelt; ja. Er zit een gat met een flink rubber, daar paste deze draad gelukkig ook doorheen.
6 december 2009 om 13:42 #17481274Interessant topic dit! :kewlpics
Gisteren bij een Ascona wezen kijken die bij de onderste omgevouwen rand ook wat roest belletjes en blaasjes had. Had jij dat ook?
En je hebt dat dus kaalgeschuurd en daarna met Hammerite? Misschien heb ik het niet goed begrepen, maar kun je hier nog eens wat meer info over geven? Binnenkant tectyl, waar precies?
Die raam-pees met silver-look. Zijn deze ook gewoon in het zwart te krijgen?
6 december 2009 om 17:12 #17481275origineel gepost door McLambo
Interessant topic dit! :kewlpics
Dankje, doe mijn best :P
Gisteren bij een Ascona wezen kijken die bij de onderste omgevouwen rand ook wat roest belletjes en blaasjes had. Had jij dat ook?
Volgens mij er in het Manta gedeelte ergens een topic over hoe die deuren eruit zagen, moet je ff zoeken. Maar er zaten wat belletjes. Dit heb ik kaal gemaakt, toen met een staalborstel eroverheen.
En je hebt dat dus kaalgeschuurd en daarna met Hammerite? Misschien heb ik het niet goed begrepen, maar kun je hier nog eens wat meer info over geven? Binnenkant tectyl, waar precies?
Kaalgeschuurd inderdaad. En meer info? Tja, gewoon bijna kaal maken, alle losse zooi eraf, schoonmaken met thinner ofzo en dan met de kwast overheen.
En die tectyl aan de binnenkant:
Deurpaneel eraf, plastic eraf, dan zover mogelijk kaal en schoon maken en dan tectyl.
Maar 1 ding: DIT IS EEN TIJDELIJKE OPLOSSING!
Deze deuren zijn dus roestig in een naad, dat krijg je er never nooit uit. Ik heb dit alleen gedaan zodat ze niet doorroesten naar buiten. Als de auto ooit overgespoten wordt, haal ik nieuwe deuren.Die raam-pees met silver-look. Zijn deze ook gewoon in het zwart te krijgen?
Chromen zijn nieuw te krijgen, ga ik doen als de ruiten eruit gaan. Zwarte kun je denk ik gewoon met een spuitbus doen.
6 december 2009 om 21:15 #17481276Bedankt voor de info!
en de foto van de binnenkant van de deur: Deze is nog van een onbehandelde deur, right? Ik zie onderin namelijk een roestige naad. :o
9 december 2009 om 22:19 #17481277Uiteraard
Nou goed vandaag heeft een buurman de boven gelast (die scheur die bij de stoel zal) en de middendemper. Heb wel foto’s, die post ik morgen wel. Morgenochtend APK, ik ben benieuwd :P
gelukkig wordt er alleen gekeken naar de behandelde punten, en die kerel die mij hielp is een goede bekende van de keurmeester :angel
10 december 2009 om 20:23 #17481278Zo vandaag dus een soort ‘herkeuring’.
Gister dus de scheur in de vloer gelast, die was groter dan verwacht:
Gelukkig kon een buurman me helpen. Meteen middemdemper gelast.
Vandaag dan APK-afspraak om even naar die puntjes te kijken. Bodem enzo was goed, alleen demper was nog lek. Stel nieuwe klemmen en wat kit en het was weer goed, maar volgend jaar toch maar ff een nieuwe halen :P
Maargoed, heb weer een verse APK en da’s het belangrijkste!
10 december 2009 om 20:48 #17481279Die deuren kun je ook er uit halen in de naad laten stralen ( rest goed af en dichtplakken tegen lakschade ) en dan de naad goed in de menie/epoxyprimer laten lopen… Bij een straler die voornamelijk auto’s straalt kun je dat het beste laten doen.
10 december 2009 om 21:15 #17481280Hmm, wat kost zo’n geintje?
Ik heb ook bubbeltjes en krispies precies bij de naad. Zal binnenkort de bekleding er eens afhalen een kijkje aan de binnenkant nemen…. :mad:
10 december 2009 om 21:25 #17481281origineel gepost door McLambo
Hmm, wat kost zo’n geintje?Ik heb ook bubbeltjes en krispies precies bij de naad. Zal binnenkort de bekleding er eens afhalen een kijkje aan de binnenkant nemen…. :mad:
Als het onder de kitnaad zit moet je ff de kitnaad eraf halen
Stralen kost haast niks.. vooral niet als je het zelf ff goed afplakt. Eerst ff informeren waarmee ze het afgeplakt willen hebben.
Daarna kitnaad erover heen weer. Netjes in de epoxyprimer schilderen met een penseeltje en dan netjes de kleur erover heen schilderen met een penseeltje. Onder aan de deur zie je het toch niet dat het geschilderd is en schilderen kan ook best netjes. Zie je niks meer van dan.
Kwa kosten ben je altijd goedkoper uit dan een nieuwe deur… die moet uiteraard ook nog gespoten worden..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.