Stel jezelf voor Astra K

Forumindex Forums Modellen Astra Stel jezelf voor Astra K

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    aapje1963
    Deelnemer

Gezien alles weg Is Mischien leuk on ons opnieuw met Astra K voor te stellen.

Ik begin..

Ik ben Arnold ik woon in Almere.
      Wij rijden de Astra privé

Astra K 1.0T Tourer edition Kleur Granite Grey.
      17″ velgen met sloten.
      16″ Lm metaal zwart met winterbanden.
      ARG stoelen
      Powerflexbar inclusief telefoon houder
      In drie delen neerklapbare achter bank leuning met armleuning.
      Auto Clime control
      Navi 900 IntelliLink.
      Achteruitcamera,
      Opel OnStar en WiFi spot.
      El schuifkanteldak dak.
      Afneembare trekhaak
      Thuiskom reserve wiel
      Uitgebreide Edition optie pakketten..
      Zeer complete Astra!
      Ik zal zeker wat vergeten zijn.
      [IMG]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161203/b1877b69946d82ffb06ff599446b8d44.jpg[/IMG]
      Op winterschoenen
      [IMG]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161203/cb196e9ed32210d48ba0a4beaf3db97c.jpg[/IMG]

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

pjotter
      Deelnemer

[quote quote=18330266]Gezien alles weg Is Mischien leuk on ons opnieuw met Astra K voor te stellen.

Eigenaar van Opel Astra K

Astra K 1.4 T innovation Kleur Astroide Grey.
        18″ bicolor velgen. 225x40x18 banden
        20″ Lm ronal velgen 225x30x20 banden.
        elektrische bedienbare ARG stoelen
        Powerflexbar inclusief telefoon houder
        In drie delen neerklapbare achter bank leuning met armleuning.
        Auto Clime control
        Navigatie 900 8inch display+ premium speakers
        keyless start geen start stop
        Elektronische handrem
        mist+ led achterlichten
        Innovation + pakket met o.a.
        achteruitrij camera dode hoek waarschuwing
        advanced parkassistII lane en forward collision
        Opel OnStar en WiFi spot.
        donkere ramen achter chroom strips
        astra K

[/quote]

Escudo
        Deelnemer

Inderdaad jammer, moest mij tenslotte ook opnieuw aanmelden. Had mij handiger geleken van de moderator om de laatste geregistreerde users ook mee te nemen, daarvan ben je zekerder dat ze actief zijn. Maar goed, on-topic nu.

Mijn naam is Rick, ook woonachtig in het prachtige Almere.
          Na privé een Porsche, MINI en Seat Mii gereden te hebben mocht ik nu een lease-auto uitzoeken van de baas. Dat wil zeggen, ik was al op zoek naar groter vervoer omdat we niet meer met z’n tweeën, maar met drie zijn. Het zou een ‘jong’- gebruikte grote stationwagen worden (denk aan Peugeot 508 SW, VW Passat, Volvo V70) met een spaardiesel. Toen de baas dit hoorde kreeg ik de welkome mededeling dat ik ook wel mocht leasen en dat bleek toch net even wat voordeliger te zijn. Wel moest het een benzine worden, inmiddels twee dagen in de week thuiswerken en drie naar kantoor, waardoor ik wekelijks i.p.v. 550km woon-werk aan 330km kom.

Eind augustus besteld, afgelopen week opgehaald:

Astra K 1.0T Sports Tourer Business+
          Sovereign Silver
          17″ 10-spaaks velgen
          Comfort pakket met o.a. AGR-stoelen, Climate control, Opel Eye
          Navi 900 IntelliLink
          Achteruitcamera
          Opel OnStar en WiFi spot
          Afneembare trekhaak
          Thuiskom reserve wiel

Tot nu toe ongeveer 400km gereden en uiterst tevreden
          Astra K ST Buss+ 1.0T
          Astra K ST Buss+ 1.0T
          Astra K ST Buss+ 1.0T

rinuske
          Deelnemer

hier mijn astra
            heb zelf ook een forum voor de K gestart: http://astra-k-forum.nl

[img]https://s11.postimg.org/vj8xw7qib/DSCN5414.jpg[/img]

Astra_DLS
            Deelnemer

Na prive al een heel aantal Astra’s te hebben gereden, mocht ik nu van de baas een auto uitzoeken. Welke maakte niet uit, het budget was alleen van belang. Na diverse opties doorlopen te hebben bleven de Leon ST en de Astra ST over. De Leon vond ik mooi en was mogelijk met DSG 7 bak, maar de Astra was veel rijker uitgerust en daarbij veel nieuwe (vorig jaar maart) en stond niet eens in de showroom.

Na met de vrouw erbij 2 proefritten gemaakt te hebben, reed zij makkelijk in de astra (5drs) dan de Leon en was de keuze gemaakt. Een Astra ST ging het worden. En met het budget wat ik mee kreeg kon ik er het volgende van maken
              – Astra ST Innovation
              – 1.6 diesel 136 PK
              – Innovation introductie pakket
              – Navi900 + camera en sensoren
              – Elektrische kofferbak
              – Keyless entry
              – 18″bicolor velgen
              – Leder sienna II pakket
              – Summit White
              – Dakraam
              – Intellilux koplampen + led wing achterlampen
              – Winterpakket met stoel, achterbank en stuur verwarming
              – CD speler
              – Gescheiden climate control
              – Keyless entry voor en achter
              – Opel Eye
              – Dode hoek assistent
              – Parkeer assistent
              – Lane keep assistent
              – Powerflex + telefoonhouder(Licht inmiddels ergens onderin de kofferbak)

Eigenlijk alles wat mogelijk was met uitzondering van Alarm en flex systeem in de kofferbak

Foto zal ik ff toevoegen via tapatalk.

snellejelle1985
              Deelnemer

Eindelijk is hij binnen! Afgelopen maandag opgehaald….

[url=https://postimg.org/image/ax6xh8zib/][img]https://s29.postimg.org/6bat8wdzb/IMG_0673.jpg[/img][/url]
                [url=https://postimg.org/image/6zjnrucoz/][img]https://s29.postimg.org/x7ush7wsn/IMG_0674.jpg[/img][/url]

het is trouwens een business+ uitvoering ( inclusief navi900 ) met comfort pakket met climate control en opel eye enzo en agr stoelen, 17 inch velgen. verder geen opties aangeklikt om het voor ons als privé rijders een beetje betaalbaar te houden :P super tevreden tot nu toe!!

Escudo
                Deelnemer

Mooi man! Het zwarte broertje van die van mij. Toch ook wel erg chique!

snellejelle1985
                  Deelnemer

Thnx! We hebben bijna precies dezelfde uitvoering alleen heb ik geen trekhaak en reservewiel :-)

Escudo
                    Deelnemer

Ho-Ho, ik heb ook nog een heuse achteruitrijcamera :)
                      Ik ben benieuwd naar jouw verbruik binnenkort!

snellejelle1985
                      Deelnemer

Oeps ja die heb ik niet inderdaad! Verbruik tot nu to 6,7 gemiddeld! Maar alleen mn vrouw heeft tot nu toe 3 kwart van de kilometers gemaakt ( pas 300 in totaal op de teller )

Wat is jou verbruik? Auto’s worden na verloop van tijd wel zuiniger hoor!

Escudo
                        Deelnemer

Ik houd mijn tankbeurten bij op Autoweek.
                          Zoals ik schrijf in het ‘Astra K ervaring‘ topic:

Zit nu gemiddeld op 1 op 15 ongeveer. Bijna 5000km gereden. Dat is dus 6.7l/100km. Boordcomputer geeft 6.1 aan.
                          Collega van mij rijdt een Leon ST met 1.0 en die haalt met gemak 1 op 18. Dat de realiteit afwijkt van fabrieksopgave én van de boordcomputer is mij bekend maar had toch verwacht iets zuiniger te kunnen rijden. (Uiteindelijk maakt het mij alleen in het buitenland uit, maar voor de particulier is het wel extra zuur)

Inderdaad, het zal nog omlaag gaan én ik rijd nu op winterbanden, maar had toch beter verwacht. Zeker gezien mijn dagelijkse ritten: Almere – Utrecht, eerste stukje (A6) 120, daarna alles 100 per uur. Enige bijkomend nadeel daarin is de veelvuldige file op de A6, we gaan zien hoe het verbruik gaat verlopen :)

fan1966
                          Deelnemer

Mooie auto gefeliciteerd, wij krijgen hem ook in het zwart

fan1966
                            Deelnemer

[quote quote=18337130]Eindelijk is hij binnen! Afgelopen maandag opgehaald….

[/url]
                              [/url]

het is trouwens een business+ uitvoering ( inclusief navi900 ) met comfort pakket met climate control en opel eye enzo en agr stoelen, 17 inch velgen. verder geen opties aangeklikt om het voor ons als privé rijders een beetje betaalbaar te houden ? super tevreden tot nu toe!!

[/quote]

Mooie auto gefeliciteerd, wij krijgen hem ook in het zwart

snellejelle1985
                              Deelnemer

[quote quote=18337154]Ik houd mijn tankbeurten bij op Autoweek.
                                Zoals ik schrijf in het ‘Astra K ervaring‘ topic:

Zit nu gemiddeld op 1 op 15 ongeveer. Bijna 5000km gereden. Dat is dus 6.7l/100km. Boordcomputer geeft 6.1 aan.
                                Collega van mij rijdt een Leon ST met 1.0 en die haalt met gemak 1 op 18. Dat de realiteit afwijkt van fabrieksopgave én van de boordcomputer is mij bekend maar had toch verwacht iets zuiniger te kunnen rijden. (Uiteindelijk maakt het mij alleen in het buitenland uit, maar voor de particulier is het wel extra zuur)

Inderdaad, het zal nog omlaag gaan én ik rijd nu op winterbanden, maar had toch beter verwacht. Zeker gezien mijn dagelijkse ritten: Almere – Utrecht, eerste stukje (A6) 120, daarna alles 100 per uur. Enige bijkomend nadeel daarin is de veelvuldige file op de A6, we gaan zien hoe het verbruik gaat verlopen ?

[/quote]

We zijn nu 6 liter op 100 km gewend van een Kia rio, dus zoveel slechter is de Opel met zn grotere maat en hogere gewicht echt nog niet! De rio reed in het begin 7 liter op 100 km ( volgens de bc ) ik ga je tankbeurten eens bekijken!!!

Astra_DLS
                                Deelnemer

[quote quote=18337154]nderdaad, het zal nog omlaag gaan én ik rijd nu op winterbanden, maar had toch beter verwacht. Zeker gezien mijn dagelijkse ritten: Almere – Utrecht, eerste stukje (A6) 120, daarna alles 100 per uur. Enige bijkomend nadeel daarin is de veelvuldige file op de A6, we gaan zien hoe het verbruik gaat verlopen[/quote]

Verbruik met winterbanden is niet zo heel veel afwijkend van de zomerbanden is mij opgevallen. Ik heb op beide ruim 8K gereden en beide rond de 5.0 / 5.2 over alle kilometers.

snellejelle1985
                                  Deelnemer

Bij de rio was hij met 15 inch smalle winterbanden stuk zuiniger dan met 17 inch brede zomerbanden… denk dat het bij de Opel ook iets zuiniger zal zijn als je een tikkeltje smallere banden hebt? ( 205 ipv 225 denk ik? )

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.