Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Stekker over na inbouwen andere motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2015 om 13:04 #17271805
[img]Beste mede opel eigenaren
Ik heb een Opel corsa 1.4 16v met motorcode x14xe gekocht, deze motor was niet helemaal goed dus ik heb er een andere motor ingelegd
Nu is dit het geval: Ik heb alle kabels alles kunnen aansluiten.
Alleen ik hou 1 stekker over,, De auto gaat wel op contact etc maar als ik de sleutel omdraai doet de auto niks
Ik weet bijna zeker dat het aan deze stekker zal liggen maar heb geen flauw idee waar de stekker heenmoet..Ik heb overal zitten kijken op het motorblok maar geen succes helaas
De kabels komen uit de verstrengeling van de startmotor
hieronder fotos :
6 mei 2015 om 13:20 #18283797Stekker van startmotor?
Of pulsgever? beetje slecht te zien op mn mobile.6 mei 2015 om 13:56 #182837986 mei 2015 om 16:51 #18283799Ik weet echt niet waar de stekker op moet…
6 mei 2015 om 16:55 #18283800En dat is niet de stekker die ik je laat zien.. deze heeft 3 draden en de jouwne 2 draden,
7 mei 2015 om 08:28 #18283801Heeft iemand een ander idee misschien ???
7 mei 2015 om 08:51 #18283802Welke motor heb je er ingelegd? En gaat die helemaal niet rond?
7 mei 2015 om 09:21 #18283803@Haasje17 wrote:
Welke motor heb je er ingelegd? En gaat die helemaal niet rond?
Ik heb er dezelfde motor ingelegd met motorcode X14XE.. deze motor komt uit een Opel Tigra en heeft maar 100000 gelopen..
Voorgaande heb ik veel dingen op internet opgezocht en het is gewoon exact dezelfde motorAlle stekkers heb ik aan kunnen sluiten behalve die,, Als ik de sleutel omdraai gaan alle lampjes wel aan, maar de startmotor gaat niet aan/rond ik hoor ook geen klik van de startmotor..
Ik heb de spanning nagekeken en er staat gewoon 12v op de startmotor
10 mei 2015 om 09:48 #18283804Heb je je oude kabelboom gebruikt? of die bij deze motor zat? kijk anders even je oude kabelboom na qua aansluitingen..
Ik weet namelijk niet zeker of de kabelboom van een Tigra en Corsa anders zijn…10 mei 2015 om 23:12 #18283805Heb je ook iets gedaan met de ECU of de startonderbreker, qua (om)wisselen?
11 mei 2015 om 05:38 #18283806je bent vergeten de (kabelboom) van je startmotor en dynamo op je motor te monteren. dit is een kabel met 3 draden en de andere kant van de stekker die jij nu overhoud.
Deze zal dus nog op je oude motor zitten. het is de kabel zoals bart gsi al aangeeft. deze geeft het start signaal, laadstroom signaal en geschakelde plus door. zonder deze kabel word het niks.13 mei 2015 om 17:27 #18283807wat dr. Ed zegt , waarschijnlijk de startonderbreker . Heb je de oude ECU gebruikt of de ecu die bij de motor hoorde ??
Ecu is namelijk contactslot en dus chip gebonden , dus met een andere ECU communiceert de sleutel niet met de ECU en zal hij niet starten ;)
13 mei 2015 om 17:39 #18283808Met start onderbreker erop gaat hij wel rond alleen slaat hij niet aan
Is die stekker niet van de lamdasonde ?13 mei 2015 om 20:04 #18283809@RamSwa72 wrote:
Met start onderbreker erop gaat hij wel rond alleen slaat hij niet aan
Is die stekker niet van de lamdasonde ?bij een gsi blokje zit de lambdasonde aan de voorzijde van het blok in de onderste helft van het uitlaatspruitstuk… dan moet je best wel een lange kabel trekken :P
13 mei 2015 om 21:06 #18283810Altijd de oude kabelboom monteren(mits mogelijk), kan een hoop ellende schelen!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.