Steff

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Concierge

Hallo mede Opel liefhebbers!

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Steff a.k. Conciërge (lang verhaal), 20 jaartjes oud en vanaf september 2013 in het bezit van een mooi roze kaartje! (rijbewijs). Voordat ik mijn rijbewijs had, had ik al vaker in een auto gereden. Rondjes door het dorp, mee gereden op een cross. Verschillende merken auto’s. Totdat ik eens in een Opel Corsa reed, was ik verkocht. Mijn eerste autootje moest en zou een Opel zijn!

Vanaf oktober ben ik de trotse bezitter van een groene Opel Astra station uit 1996! Het is een oude bak en mensen vragen mij wat ik ermee moet. Nou mij maakt het geen bal uit, ik ben er super blij mee! en hij rijd in mijn ogen geweldig haha :D En ideaal voor te beunen zo een station!
      De laadruimte vind ik nog geweldiger, je krijgt er (meer durf ik niet meteen te zeggen) maar wel gemakkelijker spullen in dan in een bmw! bijvoorbeeld een fiets, bij mijn moeder bmw station krijg je de kofferklep niet dicht. Bij mijn Opel kan je de fiets van een afstand erin gooien! helemaal geweldig.

Deze auto heb ik echt voor een prikje kunnen kopen, is nog gekeurd tot mei en had toen ik hem kocht +/- 2,2 ton gelopen. tot nu toe heeft het autootje mij niet in de steek gelaten (gelukkig!). Ik ben zo tevreden over deze wagen dat ik nu aan het sparen ben voor een jonger model te kopen, van 2000 ofzo.

Maaaar.. de versnellingen beginnen wel wat na te laten. Ik kreeg hem eerst moeilijk in de 1 & 2, daar had ik een oplossing voor gevonden. Gewoon even het knopje voor de achteruit optillen, zo kan je wat meer naar links en duw je hem zonder moeit naar de 1 of 2 in. Maar nu begint datzelfde probleem bij de 5, ik krijg hem niet of bijna niet in de 5 geduwd. Dit is nogal vrij irritant op de snelweg, wil je schakelen van de 4 naar de 5 denk je dat je in de 5 zit, duw je hem in de 3… niet prettig..

Nu heeft een iemand mij verteld dat je aan het schakelmechanisme ergens kunt stellen en dit dus kunt verhelpen? Een ander verteld mij weer dat dit niet gaat en je een of ander bussen moet vervangen bij dat schakel mechanisme?

Wat is waar? Iemand hier ervaring mee? of weet hier een oplossing voor.
      Ik ben wel technisch, maar in de auto’s heb ik me nog niet zo heel erg verdiept!
      een brommer kan ik je wel wat wijs over maken haha
      alvast bedankt voor jullie tijd!

Mit vruuntelijke groet oet limburg
      Conciërge

midnight black
      Deelnemer

Welkom op het Opel-forum!
        Astra F station is inderdaad een ruime en fijne auto. Wat betreft het schakelen: je geeft al aan dat de auto alleen goed in 1 en 2 gaat als je de blokkeervergrendeling van de achteruit omhoog trekt. Dat wil zeggen dat er waarschijnlijk te veel speling op het schakelmechanisme zit, hiervoor kun je inderdaad nieuwe onderdelen krijgen die niet duur zijn.

gose91
        Deelnemer

Ik hoor dat links en rechts ook wat ik nog met “dat groene lijk” moet. Zelf noem ik mn auto ook zo, maar ik ga over een paar jaar in deze superhandige en heerlijk rijdende auto mezelf zeker weten naar een eigen huis verhuizen.
          Bijkomend voordeel is dat ik een basisversie heb, dus er is nog genoeg aan te hobbyen :D
          Welkom op het forum en veel veilige kilometers toegewenst!

Kermitkiller

ook welkom hier :thumb

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.