Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › steeds terugkerende trillende remmen vectra b 1.6 16v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 april 2015 om 14:27 #17271528
Hallo ik heb last van steeds terugkerende trillende remmen en een ook een niet geheel stil stuur op de snelweg
hiervoor heb ik al 2x remschijven vervangen en af al een keer laten afdraaien, wiellagers vervangen en later ook nog na uitklokken van de hele boel een naaf met wiellager.
Ook de stabilisatorrubbers en stangetjes zijn gewisseld,als ook de veerpootlagers het is wel een stationcar van 2001 1.6 16v sportedition met inmiddels 395000 km erop het is een klein jaartje geleden begonnen daarvoor eigenlijk altijd goed.Maar steeds na een ca 3500/4000 km komt het weer terug dat de remmen gaan trillen ,ondanks dat ik erop let om niet de rem vast te houden na hard remmen ook niet door plassen rijdt enz , het begint eerst bij hogere snelheden op te treden vanaf 140kmh en dan afremmen tot steeds erger worden en zelfs in de bebouwde kom trillen.
Ook heb ik altijd wel heel licht trillen in het stuur zowel met wintervelgen of zomerwielen ondanks meerdere keren balanceren en nafen en velgen 100% schoon te monteren.
Verder zitten de remklauwen goed los geen overmatige speling of warm worden, ook de abs lijkt gewoon goed te werken geen storing of vervroegd inkomen.
Heb een setje goedkope schijven erop gehad en nu een setje ate met bijbehorende blokken en deze ook al een keer laten afdraaien maar het komt nu weer terug.
Voordat ik aandrijfassen en Of draagarmbussen en dergelijke ga vervangen en nog niets bereik graag tips of ideen mocht iemand iets weten.bvd gijs
17 april 2015 om 14:54 #18281580Achterremmen goed gangbaar maken waardoor je voorremmen minder belast worden waardoor voorremmen te snel opwarmen.
Laat je voorschijven dan afdraaien en monteer ze weer terugverstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
17 april 2015 om 15:30 #18281581hallo wim bedankt voor je reactie maar achterremmen heb ik uiteraard ook nagekeken en ook uitgeklokt op slingering
en dan zit ik ook nog met de blijvende lichte trilling in het stuur wat bij de 130 kmh optreedt zelfs met nieuwe schijven is hij niet helemaal stil
maar toch bedankt voor je reactiestuur en fuseekogels zijn uiteraard ook goed nagekeken
17 april 2015 om 16:09 #18281582Slingering zit niet achter, dan voel je namelijk alleen de auto trillen en niet je stuur
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
17 april 2015 om 16:11 #18281583Ik heb zelf het vreemde geval bij mijn nieuwe schijven gehad dat ze krom zijn geweest maar nu niet meer trillen met remmen.
Mogenlijk kan je de naaf slingering voor laten nameten.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
17 april 2015 om 16:25 #18281584Velgen goed gebalanceert? Merk banden? Bandenspanning?
17 april 2015 om 18:03 #18281585Slingeren nagemeten daarom ook een naaf gewisseld en wat betreft de banden hij doet het bij mijn wintervelgen en zomwielen en beide goed laten balanceren
17 april 2015 om 18:39 #18281586Misschien way off maar wat is de staat van je stuurhuis?
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een bmwE36 combi.Nieuwe blokken en schijven hielp een paar km en dan begon ‘t weer.
Na lang zoeken bleek mijn stuurhuis speling te hebben. Na vervanging was ‘t probleem over.Groet jraaf
17 april 2015 om 19:04 #18281587Het is nog het originele stuurhuis en lijkt in orde met sturen met de wielen omhoo en dan voelen lijkt er vaag een hele kleine speling op te zitten maar zo klein dat je het soms wel soms niet voelt
Maar of daar ook kromme schijven van krijgt?
Het zou idf wel het trillen kunnen veroorzaken dat wel misschien18 april 2015 om 10:25 #18281588De speling die ik op het stuurhuis had was een ‘horizontale’ Dus niet in hoog/laag maar van links naar rechts. Bij het optrekken opzich niet zo een probleem (bmw achterwiel aandrijving) maar bij constante snelheid en remmen trillde het steeds sterker door de horizontale vibratie.
Groet jraaf
18 april 2015 om 11:46 #18281589Ik zit ook te denken aan het stuurhuis , heb ooit met de omega de zelfde probleem gehad en ja dit was ook een achterwiel aandrijving met accelereren geen probleem maar bij remmen aardig wat vibraties in het stuur .
Stomme vraag maar heb je ooit een stoeprandje mee gepakt ?
Bij mij was dit wel geval en daardoor speling horizontaal op het stuurhuis en inderdaad met de wielen van de grond merkte je daar niets van .18 april 2015 om 11:47 #18281590Zijn de wielen origineel? Heb zelf zomervelgen waarvan het naafgat 0,1mm te groot is. Had dat in het begin niet in de gaten waardoor ook onverklaarbare trillingen. Supervelg in Drunen ontdekte het wel, en vulde het verschil op met, jawel, isolatietape. Want pasringen zo dun kan niemand maken. Sindsdien geen trillingen meer.
26 april 2015 om 15:10 #18281591wielen zijn de orginele sport edition of een paar irmscher sportsters deze irmscher passen strakker om de naaf dan de orginele idd deze zijn aardig versleten inmiddels
Wat ik wel geprobeerd heb is om op de bokken met de wielen eraan te draaien en dan lijkt het rechts vandaan te komen want dan komt er een duidelijke trilling resonantie naar boven
Mijn idee is het nu om alles meteen uit te sluiten om rechts alles te wisselen van een sloper dus aandrijfas naaf en draagarm en dan de schijven weer af te laten draaien een zien of dat helpt mits ik alles kan vinden op de sloop/mp liefst van 1 autogr gijs
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.