Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › stationair toerental verstellen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 mei 2007 om 15:32 #17206195
hoi,
ik had een vraag over hoe ik mijn stationair toerental iets hoger kon zetten. ik heb nu iets sportievere nokkies en grotere injectoren. aleen schommelt hij nogal in toeren stationair. zo erg dat mijn xenon elke x opnieuw moet ontsteken…
dus hoe kan ik hem iets hoger stationair zetten?
gr
mathijs
10 mei 2007 om 16:42 #17351861Hoi,
Je kunt een boutje in je stionaireregelaar boren, zodat hij
iets verder open staat dan normaal. Je kunt hem dan doormiddel van iets verder erin draaien meer toerental geven of iets minder.Het mooiste is dat je je chip laat bijprogrammeren.
Dat schommelen komt natuurlijk door je klepoverlap
maar door de chip goed te programmeren kun je hem
een heel eind goed krijgen.Groet,
Rudy10 mei 2007 om 19:49 #17351862probleem is opgelost. andere octaanstekker en loopt weer goed.
10 mei 2007 om 22:07 #17351863nooit in de stappenmotor boren, er zit een drupje lijm op, daaronder zit de stelschroef die fabrieks af verzegeld is met dat drupje lijm, die stelschroef draai je eruit en dan kun je er zo een langere indraaien.
bij de gasklep zou je ook kunnen stellen.
maar idd de octaanstekker scheelt ook een paar toeren en altijd net genoeg voor een mooie strakke loop.
groeten
11 mei 2007 om 16:08 #17351864naja, hij schommelt nog wel wat. maar dat is te weiten aan de nokkies:thumbup loopt gewoon 800 a 900 tpm. dus wel goed zo:thumbup
17 mei 2007 om 13:30 #17351865Gewoon een SEH met gesplitste motor en ontstekings comp zoeken Mathijs, die heeft een stelschroef op het inlaat.
maar rijdt het een beetje??
Willem
28 juni 2007 om 16:24 #17351866De mijne is helemaal standaard maar staat ook vrij laag.
hij probeert af en toe 600 toeren te lopen en dan staat de hele auto te schudden.
Kan dat dan ook zo’n octaanstekker zijn? Wat is dat eigenlijks?Lennart
28 juni 2007 om 16:34 #17351867stekker zit bij calibra bij achter de veerpoot onder de motorkap, hij is vaak geel en zit in een houdertje, staan nummers op vaak 91 en 95, moet je hem even omdraaien en kijken hoe het dan gaat ;) motor wel UIT terwijl je hem omdraaid
29 juni 2007 om 17:32 #17351868Gaat ie dan op noodprogramma lopen ofzo?
Zijn er nog andere dingen die fout kunnen zijn?Lennart
29 juni 2007 om 20:45 #17351869Hoi
Heeft iemand misschien een fotootje van een octaan stekker aangezien de mijne ook echt laag in zijn toeren draait.
:wors
25 augustus 2007 om 18:15 #17351870heej heb het zelfde probleem , heb ma stekker al een keer omgedraaid.
maar geen verschil?26 augustus 2007 om 16:12 #17351871andere stekker erin kan ook helpen je bruine zwarte en gele.
groeten
14 november 2007 om 10:33 #17351872Hallo,
Waar kan ik zo’n andere stekker vandaan halen?
Ik heb de mijne nu omgedraaid en het is al beter maar ik gooi er altijd 98 in en geen 95 zoals op de stekker staat.Groetjes Lennart
14 november 2007 om 10:45 #17351873stationair regelaar moet je niet aan zitten. Gewoon gasklep-potmeter iets verdraaien, door de 2 stelschroefjes los te halen, kan je het toerental iets omhoog mee zetten;) Je moet wel 2 klikjes blijven horen met los en dichtgaan.
15 november 2007 om 18:36 #17351874ja en dan denkt je ecu dat je gasklep geopend wordt en loopt ie niet meer in nullast aap , die potmeter heeft 1 stand en das zoals hij fabrieksaf afgeregeld is.
stappenmotor verstelbaar maken is de manier die het minst invloed heeft op de motorloop en regeling omdat hij simpel weg geen signaal AF geeft maar GESTUURD wordt.
groeten
15 november 2007 om 21:53 #17351875haha laat m maar lullen hans. jij en ik weten wel beter….
potmeter kan je niet draaien (zolang je hem niet bewerkt) en schakelaar kan je wel stellen maar is maar 2 standen stationair of vollast… kan je verder nix aan doen zoals jij bedoelt bbg hij meet dan nix wat je stationair toerental kan versteld.
rij al een halfjaar met bewerkte stappenmotor en werkt perfect!
20 november 2007 om 12:44 #17351876jah de aanslag verzet bedoel je
20 november 2007 om 23:10 #17351877das nu eenmaal het enige wat je kan verbouwen aan het ding he slimmerik, je probeert gewoon onder je domme gelul uit te kruipen.
groeten
14 november 2009 om 20:20 #17351878origineel gepost door sw16v
haha laat m maar lullen hans. jij en ik weten wel beter….potmeter kan je niet draaien (zolang je hem niet bewerkt) en schakelaar kan je wel stellen maar is maar 2 standen stationair of vollast… kan je verder nix aan doen zoals jij bedoelt bbg hij meet dan nix wat je stationair toerental kan versteld.
rij al een halfjaar met bewerkte stappenmotor en werkt perfect!
Ik zou graag willen weten hoe je een stappenmotor kan bewerken. hoe gaat dit in zijn werk dan?:hmmz
15 november 2009 om 20:34 #17351879origineel gepost door seh power
nooit in de stappenmotor boren, er zit een drupje lijm op, daaronder zit de stelschroef die fabrieks af verzegeld is met dat drupje lijm, die stelschroef draai je eruit en dan kun je er zo een langere indraaien.bij de gasklep zou je ook kunnen stellen.
maar idd de octaanstekker scheelt ook een paar toeren en altijd net genoeg voor een mooie strakke loop.
groeten
Als je niet kunt programmeren dan is dit de beste manier.
Dit deed ik zelf ook zo voordat ik kon chippen.15 november 2009 om 21:28 #17351880uhm, je kunt wel degelijk met behulp en behoudende werking van je gasklep sensor je toerental verhogen..
er zit een stelschroef op je gasmechanisme, deze draai je ietsje hoger.
dan stel je de sensor even opnieuw af, zodat ie net klikt als je een beetje gas geeft.
zelf ook zo al meerdere malen gedaan, werkt gewoon goed
15 november 2009 om 21:48 #17351881topic van 2jaar oud :wtf
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.