Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › stationair toerental probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 augustus 2014 om 22:46 #17267381
ik heb een probleem met mn stationair toerental.
Nu zijn de eerste reacties dan of een vacuumprobleem of de lfr (stappenmotor)
Hier het lijstje met onderdelen die ik vervangen heb.
*lfr (stappenmotor)
*lmm
*thermostaat
*ecu
*complete kabelboom
*inlaatspruitstuk (lexmaul)
*gasklephuis
*pakking van luchtinlaat
*gaskleppositiesensor
*nieuwe slang van lmm naar gasklephuis
*nieuwe slangen van en naar lfr
*lambdasonde
*distributie riem eraf gehad en opnieuw op tijd gezetHet gaat om een c20xe in een astra f orgineel een 1.4 ik heb nu dus ook geen uitlees stekker
Maar ik heb alles al vervangen wat er mee te maken zou kunnen hebben
Maar de motor loopt stationair 2000tpm.
Na alles vervangen te hebben start ik de auto en loopt ie 1400tpm en loopt dan binnen enkele seconden naar de 2000tpm
Als de motor warm is loopt ie stationair 2000tpm en gaat dan open neer schommelen naar de 1500tpm en schiet dan weer naar de 2000 en weer terug naar 1500 en dan weer 2000 enz enzWie oh wie heeft dit ooit eerder meegemaakt of heeft misschien nog een optie die ik niet bekeken heb. Ik weet geen oplossing meer misschien iemand hier die ook dit probleem gehad heeft.
pm mag ook.8 augustus 2014 om 09:29 #18246879Als het snel achter elkaar gaat, zit de klep in het stappenmotortje vast door vuil, deze uitspuiten met rem reiniger… en dan is het weg (deze ervaring heb ik uit de autocross). Zit onder het inlaat spruitstuk
8 augustus 2014 om 22:37 #18246880Heb ik eerst 3maal vervangen voor een 2de handse en nu zit er een nieuwe op. Staat ook in het lijstje dat ie vervangen is stappenmotor heet officieel een lfr. Ook dat staat in mn lijstje om verwarring te voorkomen. :thumb
10 augustus 2014 om 10:11 #18246881er zit een t stuk zegmaar bij je inlaat spruitstuk voor vacuum die even met een klein boortje doorhalen, en check je gasklephuis even, Valse lucht kan ook nog spuit een met remreiniger langs de injectoren, spruitstuk etc, pas wel op het is brandbaar
11 augustus 2014 om 19:35 #18246882Naar de pers ermee, zoals je al vaker hebt gedaan.
geintje, we zoeken gewoon verder.groeten.
11 augustus 2014 om 19:50 #18246883de twee polige temperatuur sensor al vervangen?
Dat is mijn eerste ingeving na het zien van je lijstje.Als deze een verkeerde waarde doorgeeft aan je ecu gaat ze meer brandstof inspuiten om een bepaalde koelwater temp te verkrijgen.
Ding geeft dan -20 aan ofzo :O;)
14 augustus 2014 om 08:33 #18246884Heb al meerdere topics een complete toerental probleem analyse manual geschreven….
14 augustus 2014 om 08:42 #18246885search.php?keywords=sfi+stappenmotor+slang+blazen&terms=all&author=&fid[]=18&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken
15 augustus 2014 om 10:55 #18246886@corsaboy wrote:
de twee polige temperatuur sensor al vervangen?
Dat is mijn eerste ingeving na het zien van je lijstje.Als deze een verkeerde waarde doorgeeft aan je ecu gaat ze meer brandstof inspuiten om een bepaalde koelwater temp te verkrijgen.
Ding geeft dan -20 aan ofzo :O;)
Inderdaad is ook mijn eerste ingeving, maar bekijk de bedrading ook goed na vooral bij de stekker.
Je kan ook heel simpel de weerstand van de sensor doormeten, maar meestal zijn ze al zo oud en tevens
kosten ze weinig.Succes
15 augustus 2014 om 11:07 #18246887Klopt niet, dan gaat hij nooit 2000 lopen. Op temperatuur gaat hij max 1400 ongeveer lopen. Controleer maar eens als je hem los trekt, dan gaat de ECU namelijk denken dat het maximaal koud is. Die sensor wordt namelijk hoogohmig bij kou, en laagohmig bij warmte, kortom hoogohmiger dan losgetrokken kan niet…
18 augustus 2014 om 06:37 #18246888@vinci, ik heb hetzelfde gehad en hij ging echt wel hoger als 1400 toeren. En het zijn nou echt niet de kosten in tegenstelling wat gsipiloot al vervangen heeft. Ik heb toen een stuk bedrading vervangen en de sensor vervangen en hij heeft nog nooit zo mooi gelopen. Ze kunnen echt heel raar doen daarmee.
18 augustus 2014 om 06:43 #18246889Ik zeg trek hem eens los, dan weet je precies hoe hoog hij geprogrammeerd is om te gaan lopen, want dat is maximaal koud voor de ECU. Normaliter is de ECU niet geprogrammeerd om zo hoog te gaan lopen op temperatuur alleen.
31 augustus 2014 om 20:35 #18246890@corsaboy en cdett16v
2polige tempratuursensor is niet vervangen voor een nieuwe want daar loopt de motor niet op. Ik heb hem vervangen voor een 2de handse toen wou de motor niet aanslaan. De oude er terug in starten en lopen. Toen een nieuwe erin geschroefd en ook toen wou de motor niet aanslaan de oude weer terug starten en lopen.
Kan het zijn dat de injector rubbers niet afsluiten? Dus dat rubber wat in de inlaat valt als je de injectoren erin duwt dat is echt het enigste wat ik nog niet heb vervangen.
Ik heb er nu blauwe injectoren inzetten en ik heb nog een complete rail liggen met cremekleurige injectoren hebben die dezelfde opbrengst?
@kadett 4×4 deze wil ik nou juist niet in de pers duwen dan kan ik nie meer naar jou toe komen om dure koffie te zuipen :jerry31 augustus 2014 om 20:47 #18246891Blauwe injectoren zijn veul te rijk voor standaard motronic 2.5 en geven als het al loopt minstens zwarte bougies. Vaak zetten van die knoeiers deze er in, met een opgevoerde brandstofdruk. Meer benzine is nog steeds niks zonder meer lucht. En zeker als er een kat onder ligt gaat dat helemaal mis en wordt die kokend heet.
Gewoon creme injectoren er weer in, die zijn sowieso beter omdat ze maar een gaatje hebben en niet vier kleine. Bij blauwe gaat vaak zat een of twee gaatjes dicht zitten en loopt een cylinder arm en daarna de motor in de soep.
Goed tunen is een vak, en heb al zo vaak xetjes die als een krant liepen gezien omdat er aan gerommeld was. Een standaard xe, die gezond is en alles gewoon origineel heeft loopt gewoon heerlijk en netjes.
Dat hij niet loopt op een nieuwe temp sensor lijkt mij dan ook meer een symptoom van de ziekte dan een oorzaak van de ziekte.
1 september 2014 om 18:22 #18246892Maak hem dan mee olielekvrij, iedere keer as gij op de koffie komt, ligt de inrit vol.
as da gelukt is, heb ik er ok nog ene.groeten.
1 september 2014 om 19:11 #18246893@vinci
deze injectoren zaten op de motor toen ik hem kocht dit is de motor die in niels boer (dhz twente) zijn astra heeft gelegen en de motor heeft altijd goed gelopen en was ook zeer snel voor een normale 16klepperHij heeft altijd wel een 1300tpm stationair gelopen, maar sinds ik deze motor in een andere auto heb gebouwd is het gezeur begonnen. Maar ik zal die creme kleurige eens proberen misschien is het dan beter.
@kadett4x4
Dan leg je toch een stuk karton op de oprit als ik kom :jerry2 september 2014 om 08:44 #18246894Naar mijn ervaring, wat ik met diverse motoren zelf heb gezien is dat ze met blauwe injectoren altijd te rijk lopen, dit regelt de ecu weliswaar grotendeels terug, maar de bougies zijn meestal lekker zwart als je ze er uit trekt. En ja, wat is lekker hard? Er zijn er zo veel die lekker hard lopen, misschien lag dat wel aan een verlicht vliegwiel en helemaal niet de injectoren. En 1300 stationair betekent ook waarschijnlijk een lucht lek, groot genoeg om hem buiten het ecu/stappenmotor regelbereik te krijgen. En hij lekt ook olie? Kinkt allemaal lekker gezond…. :hmmz Veel mensen beweren dat een xe niet droog te krijgen is, maar dat is echt onzin. Gewoon de carterventielatie goed in orde maken, keerringen met monteren goed in het vet zetten, op kleine overgangen wat kit en rubber pakkingen droog monteren en niet te strak aandraaien, en de stalen oliepomp pakking, dan heb je een droog blok.
Als het een m2.5 is gewoon creme injectoren pakken, die hebben zat opbrengst.
2 september 2014 om 21:52 #18246895Ik ga die creme injectoren eens proberen en olielekkage….. Doet ie op 1boutje van t kleppendeksel toevallig morgen ophalen bij motoren revisie dan is dat ook weer opgelost en ook een nieuwe kleppendeksel pakking… En verder lekt ie nergens op de zogenaamde bekende plekken. Dus tja wat is gezond….
3 september 2014 om 12:36 #18246896Kleppendeksel pakking moet ik ook nog hebben. Mijne lekt nog niet, maar vertoont wel al wat droogtescheurtjes.
Kan ze voor 18,50 euro immitatie of 38 euro origineel bestellen. Alleen zit er 14 euro orderkosten op…. Denk dat ik er maar gelijk een paar ga bestellen om de kosten wat uit te smeren. Bij de dealer kosten ze 45 euro.
Moet sowieso nog andere dingetjes bestellen. Neem alleen wel aan dat jij er wat haast mee hebt? Wat betaal jij er voor?
3 september 2014 om 17:44 #18246897ik denk dat er toch ergens inderdaad een probleem zit.
Op een nieuwe temp sensor moet die motor gewoon aanslaan en lopen.ik zou zeggen sluit iig die uitleesstekker aan.
Dan kun je er een tech 1 achter hangen (die hebben de meeste dealers ook nog wel liggen) en ff kijken wat die dan aangeeft.1300 rpm stationair is niet echt standaard.
dus is toch iets vreemds aan de hand..
Alle slangen en inlaat gedeelte echt goed nagekeken???4 september 2014 om 18:49 #18246898Alle slangen zijn nieuw. Dus daar ligt t niet aan ik denk idd dat ik die uitleesstekker er eens aan moet maken. En volgens mij heb ik er iets van 20 euro vor betaald…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.