Forumindex › Forums › Modellen › Astra › stationair toerental naar 500
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 juni 2010 om 14:46 #17222686
Hallo allemaal,
ik ben sinds kort trotse eigenaar van Astra-G-CC; X1.6XEL (1.6 16v) uit nov 1999 met 90000 km op teller.
Motor loopt heel mooi en is een keurige auto.
Ik heb alleen een klein probleempje.
Bij stationaire toerental (warm) loopt het toerental terug naar 500 wanneer een hoogverbruiker aangaat. Zoals aanjager, acheruitverwaming, koelsysteem etc ( bij de ene verbruiker wat meer dan bij de ander). Dat doet ie 2 tot 3 keer en dan herstelt ie zich. Maar ook waneer ik aan het stuur ruk valt het toerental omlaag. Dit alles gebeurt alleen bij stationair als ik stil sta. Dus bij het parkeren is dit vrij irritant. Toerental valt naar beneden en auto begint te trillen.
Ik heb voor de rest helemaal geen last van schommelende toeren.
p.s. stationair toerental (warm) is bij mij 700-750, mischien een beetje aan de lage kant?
Alvast bedankt,
Jackch
20 juni 2010 om 14:58 #17690284kan je omhoog laten zetten met de TECH2 dat toerental, had ik bij men twintop 1.6 ook last van, en zeker als ie op gas liep. heb em op 900tr/min laten zetten + software update voor de lambda sonde
20 juni 2010 om 15:01 #17690285hallo,
bedankt voor je snelle reactie. Dus 700 is te laag begrijp ik uit je antwoord.
20 juni 2010 om 15:03 #17690286denk dat 750tr/min voldoende is, ik had gewoon last als hij op LPG liep dat hij wilde stilvallen, en terug viel in zen toeren, dus had ik em nog waqt hoger laten zetten. Maar denk dat voor gewoon benzine 750tr/min voldoende is
20 juni 2010 om 15:34 #17690287dat jouw astra g uit november 2009 komt zal een typ fout zijn.
toen werd deze al een paar jaar niet meer gemaakt.
het aanpassen van het toerental dmv tec 2 zou ik afraden, je doet dan alleen aan sypthoom bestrijding ipv de oorzaak te verhelpen.
het probleem zit hem in een redelijk vervuild gasklephuis+stationairsteller.
wanneerje hier nog enige tijd mee door blijft rijden zal de motor ook op een geven moment spontaan afslaan als je het koppelingspedaal intrapt.advies is dan ook om het gasklephuis+ aanbouwdelen te reinigen met remreiniger, je moet hiervoor wel het gasklephuis voor demonteren.
enige benodigheden.
pakking voetplaat gasklephuis
pakking gasklephuis
pakking stationairsteller (lfr)
rubber verbindingstuk inlaatspruitstuk/gasklephuis.
bus remreiniger
vrije middag :D
en niet te vergeten 2 rechter handjes20 juni 2010 om 15:45 #17690288Hoi,
was inderdaad een typfoutje, moet 1999 zijn heb het al aangepast.
Is dit een oplossing op de vraag of het toerental van 700-750 te laag is of is dit een mogelijke oplossing voor het probleem dat het toerental naar 500 gaat bij aanzetten van hoge stroomverbruikers
jackch
20 juni 2010 om 16:18 #17690289Deze motor hoort tussen de 850 en 950 toeren te draaien..
Denk dat je beter eerst kan kijken naar de vervuiling van de EGR en Gasklep, deze veroorzaken deze problemen vaker dan een verkeerde afstelling.
Willem
22 juni 2010 om 17:38 #17690290Hallo,
Sorry voor mijn late reactie, ik was er even tussen uit.
Aangezien ik volgende week mijn distrubitieriem ga vervangen ben ik van plan om de gasklep en egr ook gelijk te laten schoonmaken.
Ik ben van plan het volgende te vervangen
– distrubutie riem met spanrol(len)
– waterpomp (op het forum gelezen dat het aangeraden is om dit meteen ook te doen.
– multieriem (V-RIEM)
– olie, oliefilter, luchtfilter en brandtstoffilteren dus gasklep en egr reinigen.
Is er nog iets wat ik ben vergeten of waar ik op moet letten. Aangezien ik er bij blijf en precies kan zien wat de monteur doet.
Alvast bedankt,
Jackch
22 juni 2010 om 19:29 #17690291origineel gepost door jackch
Hallo,Sorry voor mijn late reactie, ik was er even tussen uit.
Aangezien ik volgende week mijn distrubitieriem ga vervangen ben ik van plan om de gasklep en egr ook gelijk te laten schoonmaken.
Ik ben van plan het volgende te vervangen
– distrubutie riem met spanrol(len)
– waterpomp (op het forum gelezen dat het aangeraden is om dit meteen ook te doen.
– multieriem (V-RIEM)
– olie, oliefilter, luchtfilter en brandtstoffilteren dus gasklep en egr reinigen.
Is er nog iets wat ik ben vergeten of waar ik op moet letten. Aangezien ik er bij blijf en precies kan zien wat de monteur doet.
Alvast bedankt,
Jackch
Het enige wat ik me kan bedenken is, of de monteur de bougies wil controleren/vervangen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.