Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › stationair toerental c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2010 om 13:29 #17229858
hoeveel toeren loopt een c20xe normaal.
die van mij loopt zo tussen de 600 en 900 toeren per minuut, verschilt per dag.
maar bij kort stroom verbruik,bv, remmen om 4×4 uit te schakelen, groot licht en achterruit verwarming in schakelen, gas los laten bij afremmen, valt hij terug naar 500 toeren en valt soms uit.
kan ik hem harder stationair laten lopen, of gaat dat niet.
kan ik eventueel iets maken ofzo, dat ik het piekverbruik kan oplossen.
iemand een idee of oplossing.groeten.
24 december 2010 om 13:37 #17778924denk dat je overal een 0 teveel achter hebt gezet….6000-9000 rpm stationair:angel:angel:angel
24 december 2010 om 13:42 #17778925Vanaf ongeveer 60Grd. (afhk. van softwareversie) moet hij volgens software 940Tpm lopen.
Welke software heb je erin zitten (staat op de chip, begint met 12673…..
Type ECU? FP, GQ, GY enz.Mooiste is de software veranderen.
Je kunt ook het schroefje in de stat. regelaar iets indraaien maar dat is niet de mooiste oplossing.
24 december 2010 om 21:44 #17778926Zit er niet gewoon prut in de stappenmotor?
25 december 2010 om 08:39 #17778927[rquote=1822324&tid=138933&author=corsaracer]denk dat je overal een 0 teveel achter hebt gezet….6000-9000 rpm stationair:angel:angel:angel
[/rquote]
inderdaad, zag het nu ook:D:D:D:D
dur ligt dan ook wel een beest van een blok in:P:P:P:P
is weer aangepast.groeten.
25 december 2010 om 08:42 #17778928[rquote=1822327&tid=138933&author=Miruni]Vanaf ongeveer 60Grd. (afhk. van softwareversie) moet hij volgens software 940Tpm lopen.
Welke software heb je erin zitten (staat op de chip, begint met 12673…..
Type ECU? FP, GQ, GY enz.Mooiste is de software veranderen.
Je kunt ook het schroefje in de stat. regelaar iets indraaien maar dat is niet de mooiste oplossing.[/rquote]
zal binnenkort eens kijken.
moet ik daar de ecu voor open maken, of kan ik dat ook op de sticker aflezen.groeten.
25 december 2010 om 08:45 #17778929[rquote=1822738&tid=138933&author=Vinci]Zit er niet gewoon prut in de stappenmotor?[/rquote]
stappenmotor is al zo vaak schoongemaakt, dat er eigenlijk niks meer in kan zitten.
het is eigenlijk begonnen sinds ik de laatste keer mijn kadett heb overgespoten.
zou het misschien ook een slechte massa kunnen zijn ergens.groeten.
25 december 2010 om 09:38 #17778930let op, er zijn meerdere temp sensoren voor de C20XE, en dan kan het ook nog liggen aan de Octaan stekker.
die wil ook wel roet in het eten gooien als daar de verkeede op zit.
Ik heb een keer de Gele 91/95 stekker van een C20NE (M5.2.1) op mijn C20XE gedrukt.
toen ging ie ook heel raar stationair lopen (schommelen tussen de 700 en 1200 toeren).
terwijl de mijne met orig (bruine A / B) octaan stekker netjes tussen de 1000 en 1100 toeren draaide.
Willem
14 januari 2011 om 13:34 #17778931ik heb wel mijn tempsensor vervangen door een die van een 2.0 8v afkomt, degene met het enkele steek stekkertje.
maar hij deed het daarvoor ook al.
octaanstekker heb ik er nooit afgehaald.
ik heb er dacht ik een bruine opzitten, maakt het uit hoe hij erop zit.
zal er van de week eens een paar massa kabels bij maken, en nakijken.groeten.
14 januari 2011 om 14:52 #17778932enkele steekstekkertje is voor het dashbord
en niet voor de motronic,die ernaast bedoelen ze -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.