Stationair toerental

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Stationair toerental

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227958
    modfreak
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Waaraan ligt het.

      toerental is ongeveer 1050 1100 tpm
      lfr uitgewisseld nog steeds het zelfde (beide regelen goed)
      al ik de slang dichtknijp zakt ie wel.

      is er dan ergens een valse lucht lek ?

      #17753502
      freek corsa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 December 2004

        Ja, als je de lucht slang naar de stappenmotor dicht knijpt en de motor slaat niet af, dan zuigt hij valse lucht.

        Ik heb van iemand gehoord dat je dan met remmen reineger rondom de pakking kunt spuiten om te testen waar hij lekt.
        ( ik vind dit niet zo’n veilige manier met draaiende motor )

        Er zijn 4 plekken die ik zo kan bedenken:

        – gasklep sluit niet volledig af
        – pakking onder het gasklephuis
        – pakking van inlaat spruitstuk tegen de cilinderkop
        – een vacuüm aansluiting aan het inlaat spruitstuk.

        Als dit allemaal in orde is dan kan het ook een elektrische storing zijn, denk aan LMM, kvs temp.sensor.

        #17753503
        modfreak
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          bedankt,
          lmm denk ik niet heb nog een ander.
          kvs sensor is nieuw.
          remmenreiniger met de uitlaat is echt niet slim idd.
          k gaat die andere dingen ff sjeke

          bedankt

          #17753504
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            Mijne heb ik tot vier keer een ander gasklephuis op moeten zetten voor het echt 100% goed was. Draait nu keurig 950 toeren!

            Ik had ten einde de slang van de stappenmotor er af, SFI bak er af en dan gewoon op de slang blazen en luisteren waar de lucht ontsnapt. Dit werkte voortreffelijk mag ik wel zeggen! Oh ja, wel even de tuitjes van de kleppendeksel ontluchting dicht houden met de vingers!

            Zo kwam ik er dus achter dat die kleine gasklep totaal niet goed af sloot bij de laatste.

            1e had op de een of andere manier een kromme as waardoor de gasklep schakelaar niet klikte. Zelfs in de uiterste stand van de stelschroeven op zowel de schakelaar als op het gasklephuis was dit niet te verhelpen.

            2e had ik gelijk succes mee, schakelaar klikte keurig, maar deze liep stroef, zelfs met smeren, dus af en toe bleven de kleppen hangen en bleef ik 3000 toeren houden.

            3e had soepele kleppen, schakelaar klikte, maar de kleine gasklep sloot dus niet goed af (duidelijk kier er omheen!)

            4e is helemaal perfect!

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.