stationair problemen c20ne 500/1000/2000tpm

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) stationair problemen c20ne 500/1000/2000tpm

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220796
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      ik heb een vreemd probleem met mijn e kadett cabrio c20ne (1990)

      soms bleef mijn gas “hangen”, als ik het gas losliet bleef hij nog even 2000 of 3000 tpm draaien, en viel daarna gewoon ineens weer af op de 900tpm wat normaal is.

      dit heb ik al eens eerder gehad, toen heb ik de gasklepsensor vervangen en was het probleem opgelost.

      aangezien ik dit probleem de laatste tijd weer terug kreeg, heb ik enkele zaken geprobeerd:
      -LMM sensor schoongemaakt met remmenreiniger (schoongespoten)
      -stappenmotor schoongemaakt met remmenreiniger
      -gasklepsensor ingespoten met wd40
      -vloeibare pakking tussen inlaatspruistuk en gasklephuis.

      aangezien dit het probleem niet oploste, en er zelfs een probleem bijkwam: stationair soms 500 toeren stotteren en valt hij na verloop van tijd uit, soms draait hij gewoon 1000tpm, en vaak 1700-2000tpm. als je even kort gas geeft, valt hij meestal terug in toeren, of soms weer juist hoog.

      gaskleppostioneersensor + gasklephuis en LMM zijn vervangen door werkende exemplaren, maar dit had geen effect.

      misschien dat dit nog de stappenmotor kan zijn?

      ook zag ik dat hij olie lekte op het uitlaatspruitstuk:
      de krukaspositioneersensor lekte olie.
      ook de kabel hiervan was niet heel denderend meer (wikkelmantel afgescheurd).

      kan het zijn dat hij door de krukassensor slecht loopt, of moet ik het echt zoeken in de LMMgasklepsensorstappenmotorvacuumcircuit?

      onder het rijden is niet veel te merken, dan lijkt hij prima te functioneren. alleen met koppeling intrappen begint hij soms te “zagen”, dan draait hij 1000 toeren en gaat hij ineens naar 2000 toeren, en zakt gelijk weer terug naar 1000 toeren. dit herhaalt zich.

      met loskoppelen gasklepsensor liep hij over het algemeen beter, alleen ging dan wel mijn motormanagement lampje aan (uiteraard) en draaide hij ook 1500-2000 toeren.

      wie kan me hierop antwoord geven?

      #17666868
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        krukaspositiesensor / lfr..
        Vervang deze maar ff.

        en begin bij de krukassensor..
        lfr kan veel hebben

        is het wel opgelost.

        Succes

        #17666869
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          LFR?

          ben t ff kwijt

          EDIT: stappenmotor haha, moest ff zoekfunctie gebruiken…

          thx corsaboy!

          #17666870
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            owh solly, lfr is duitse afkorting voor stappenmotor

            leerlaufregler

            #17666871
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              zie bovenstaande post

              was t ff kwijt.

              sensor is vervangen, merkte dat er buiten een rubberen platte ring ook een ronde groene op zat, deze had ik dus niet.

              waarschijnlijk dat hij daardoor lekte, nu nieuwe erop gezet en tevens likje vloeibare rode pakking ertussen gezet voor de zekerheid.

              loopt nu weer goed, gelijk even stappenmotor vervangen.

              lijkt nu goed te functioneren.
              wil binnenkort nog even de koelslangen doorlussen op advies van corsaboy, zit wel een kern van logica in.

              thx iedereen voor de reacties!

              #17666872
              corsaboy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                no prob, daar zijn we voor :D

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.