Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › stationair problemen c20ne 500/1000/2000tpm
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 mei 2010 om 20:40 #17220796AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik heb een vreemd probleem met mijn e kadett cabrio c20ne (1990)
soms bleef mijn gas “hangen”, als ik het gas losliet bleef hij nog even 2000 of 3000 tpm draaien, en viel daarna gewoon ineens weer af op de 900tpm wat normaal is.
dit heb ik al eens eerder gehad, toen heb ik de gasklepsensor vervangen en was het probleem opgelost.
aangezien ik dit probleem de laatste tijd weer terug kreeg, heb ik enkele zaken geprobeerd:
-LMM sensor schoongemaakt met remmenreiniger (schoongespoten)
-stappenmotor schoongemaakt met remmenreiniger
-gasklepsensor ingespoten met wd40
-vloeibare pakking tussen inlaatspruistuk en gasklephuis.aangezien dit het probleem niet oploste, en er zelfs een probleem bijkwam: stationair soms 500 toeren stotteren en valt hij na verloop van tijd uit, soms draait hij gewoon 1000tpm, en vaak 1700-2000tpm. als je even kort gas geeft, valt hij meestal terug in toeren, of soms weer juist hoog.
gaskleppostioneersensor + gasklephuis en LMM zijn vervangen door werkende exemplaren, maar dit had geen effect.
misschien dat dit nog de stappenmotor kan zijn?
ook zag ik dat hij olie lekte op het uitlaatspruitstuk:
de krukaspositioneersensor lekte olie.
ook de kabel hiervan was niet heel denderend meer (wikkelmantel afgescheurd).kan het zijn dat hij door de krukassensor slecht loopt, of moet ik het echt zoeken in de LMMgasklepsensorstappenmotorvacuumcircuit?
onder het rijden is niet veel te merken, dan lijkt hij prima te functioneren. alleen met koppeling intrappen begint hij soms te “zagen”, dan draait hij 1000 toeren en gaat hij ineens naar 2000 toeren, en zakt gelijk weer terug naar 1000 toeren. dit herhaalt zich.
met loskoppelen gasklepsensor liep hij over het algemeen beter, alleen ging dan wel mijn motormanagement lampje aan (uiteraard) en draaide hij ook 1500-2000 toeren.
wie kan me hierop antwoord geven?
4 mei 2010 om 20:57 #17666868krukaspositiesensor / lfr..
Vervang deze maar ff.en begin bij de krukassensor..
lfr kan veel hebbenis het wel opgelost.
Succes
4 mei 2010 om 21:06 #17666869AnoniemLid sinds:
1 January 1970LFR?
ben t ff kwijt
EDIT: stappenmotor haha, moest ff zoekfunctie gebruiken…
thx corsaboy!
4 mei 2010 om 21:10 #17666870owh solly, lfr is duitse afkorting voor stappenmotor
leerlaufregler
6 mei 2010 om 16:07 #17666871AnoniemLid sinds:
1 January 1970zie bovenstaande post
was t ff kwijt.
sensor is vervangen, merkte dat er buiten een rubberen platte ring ook een ronde groene op zat, deze had ik dus niet.
waarschijnlijk dat hij daardoor lekte, nu nieuwe erop gezet en tevens likje vloeibare rode pakking ertussen gezet voor de zekerheid.
loopt nu weer goed, gelijk even stappenmotor vervangen.
lijkt nu goed te functioneren.
wil binnenkort nog even de koelslangen doorlussen op advies van corsaboy, zit wel een kern van logica in.thx iedereen voor de reacties!
7 mei 2010 om 18:07 #17666872no prob, daar zijn we voor :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.