Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › stationair draaien zaffie opc
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 mei 2011 om 20:50 #17237746
zafira opc a die draait stationair niet echt lekker bij een koude/warme start als je hem start dan start die gewoon normaal maar als je het 5min hebt aanstaan dan wilt de motor uitvallen hij geeft wel zelf gas bij maar hij gaat echt onder zn toeren wat die hoort aan tehouden en soms valt die gewoon uit.
als je er mee rijdt een kwartier dan heb je er daarna geen last van. weet iemand misschien waaraan het zou kunnen liggen
ik heb onder andere deze onderdelen al laten vervangen .-lamda sensor
-krukas-sensor
-luchtmassa sensor
-bobine met bougie gelijk
-ecu is vervangen !
-vuldruk sensorben benieuwd waaraan het nog zou kunnen liggen want er brand ook geen lampje alleen wanner die onder ze toeren gaat dan gaat er garage lamp brande en nog een lampje maar die gaan gelijk weer uit als die weel normaal draait
22 mei 2011 om 21:01 #17879685al uit laten lezen?
22 mei 2011 om 21:21 #1787968623 mei 2011 om 17:25 #17879687als lampje is gaan branden, blijft deze in het geheugen staan voor een bepaalde tijd ook als het lampje uit is.
Maar ik denk dat ook de nieuwe lamda kapot is of je egr klep….succes ermee, hopelijk snel opgelost.
23 mei 2011 om 17:28 #17879688Vacuumslangen ZEER GOED controleren.
Ik heb me ook wel eens kapot gezocht, naar diverse storingen. Bleek het vaak een lullig slangetje te zijn.
23 mei 2011 om 17:46 #17879684een zafira opc heeft geen EGR klep (gelukkig :puke )
en ik zou toch proberen met uitlezen..
den haag – tegelen is een pokke end rijden anders had ik ‘m wel
voor je uitgelezen..
suc6 met de zoektocht..23 mei 2011 om 18:16 #17879689Vaag verhaal….. Maar pakt ie geen valse lucht na de gasklep….
Zitten o-ringen onder misschien is er eentje defect, of een gasklep die door vervuiling wat stroef beweegt….
23 mei 2011 om 19:39 #17879690dealer heeft er nagekeken volgens hun is de auto mechanische helemaal in orde en kwa sensoren ook maar goed dat julie hebben gezegt dat als het lampje uit gaat dat het nog wordt opgeslagen voor tijdje dus gaa ik zo snel mogelijk laten uitlezen en ook voor zekkerheid beetje slangen vervangen kijken of dat idd ook helpt
24 mei 2011 om 20:38 #17879691Klinkt eigenlijk gewoon als je stappenmotor, die je stationair toerental regelt. Is die niet gewoon vervuild?????
Zit er in je inlaatlaatspruitstuk een hoop olieaanslag?? Kan dat het wel eens zijn……
Gr Rick
13 juni 2011 om 15:38 #17879692@Rickyvan wrote:
Klinkt eigenlijk gewoon als je stappenmotor, die je stationair toerental regelt. Is die niet gewoon vervuild?????
Zit er in je inlaatlaatspruitstuk een hoop olieaanslag?? Kan dat het wel eens zijn……
Gr Rick
een aparte garage zei me ook het lijkt wel of iets met de stappenmotor is. maar ik moest voor zekkerheid bij de dealer laten uitlezen omdat ik zoveel dingen al heb vervangen en niks geholpen heeft.
ik heb het dus ook laten uitlezen en de storing geeft aan dat het aan de vuldruksensor ligt dus morgen naar de garage toe en hopen dat het werktweet iemand ook wat de prijs is om een stappen motor te laten vernieuwe ? of laten reparere
17 juni 2011 om 19:23 #17879693een stappenmotor is makkelijk te reinigen met remmen reiniger, zit er 1 op een OPC???, dan zal ie wel tussen en motor en schutbord achter het blok dus ergens hangen.
reinigen: net zoals GSI’s, demonteren vol spuiten met reiniger vlink schudden, uit blazen, en als je er dan mee schud, moet ie een *kling*-*kling* geluid maken dat wordt veroorzaakt door de ronde klep die er in zet.
je kan hem ook testen of hij goed werkt bij draaiende motor; ff de slangen met je vingers dicht knijpen. als me motor ff gaat proesten als een paard kort daarna komt hij goed bij, en werkt het.
simpel eigenlijk he?! :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.