Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › stationair
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 maart 2011 om 16:43 #17234955
dames en heren,
wie kan mij vertellen wat het verhoogd stationair-toerental
bij koude start REGELD,
bij mijn vec-b x18xe uit 1999 moet ik bij koude start
namelijk een beetje gas houden anders slaat hij uit,
maar na ongeveer 2 minuten blijft wel goed lopen,
ongeveer 830 tpm, gezien op mijn op-com.
de auto-choke werkt dus niet
1. is dat de stappe motor.
2. of het zwarte kastje wat met 2 boutjes vast zit achter
op het gas-klephuis. (waar een steker op zit)
wie weet raad.gr, jac.
30 maart 2011 om 17:29 #17846724He Jac,
Ik zou het je niet kunnen vertellen kerel.
Wacht ff op de pro’s die weten het vast.
Groetjes en ik spreek je.30 maart 2011 om 18:02 #17846725Stappenmotor en gasklephuis een keer schoonmaken kan zeker geen kwaad, dus zou dat eerst eens proberen.
30 maart 2011 om 18:29 #17846726jurgen, af gelopen zondag heb ik het hele gasklephuis er af gehad en
helemaal schoon gemaakt even als de stappen motor.
(de gaatjes zijn nog mooi open van het gasklephuis)
en meteen de egr af gedopt met een plaatje er tussen, ik heb hem
nu net gestart en hij heeft de heledag stil gestaan,
hij begon met 1100 tpm stationair te draaien, na 4 minuten gaf ik een beetje gas
en daarna ging hij naar 1150 tpm en af en toe zakt hij in elkaar en gaat hij
vervolgens weer naar 1150 tpm.
ook heb ik hem net aan de op-com gehad en waren er geen fout meldingen,
wat nu ?31 maart 2011 om 16:08 #17846727vandaag ging de vrouw even weg met de vec en hij sloeg bijna op hol,
ik heb het plaatje maar tussen de egr uit gehaald en de stekker weer op de
stofzuiger gezet en meteen mooi stationair draaien, nou schiet mij maar lek.
maar we kijken het aan.31 maart 2011 om 20:50 #17846728koud loop + vacuum niet afgedopt naar het vacuumpotje op uitlaat spruitstuk + stofzuiger afgekoppeld is problemen
Stofzuiger kan probleemloos worden afgekoppeld als ook het vacuumpotje word afgekoppeld
EGR is vermoedijk de oorzaak, de motor zal via het afdopplaatje valse lucht gepakt hebben.
Van de EGR afdoppen zelf gaat deze motor niet rot lopen namelijk.
Willem
1 april 2011 om 16:02 #17846729ik heb toch tevroeg gejuigd, vanmiddag is de vrouw weer met de vec weg geweest
en het toerental ging naar 1500a 2000tpm :( onder het rijden bijv. in 2e of 3e versn. hoef je geen gas te geven want dat ging nu van zelf (je zou bijna een hap uit je stuur nemen,aaaahhhh)is het ook mogelijk om het gasklephuis van mijn astra x20l xev op de vec x18xe even
te proberen, zo op het oog is hij het zelfde ? om maar eens wat dingen uit te sluiten. :hmmz2 april 2011 om 08:05 #17846730laat de secendaire lucht pomp(de stofzuiger is even in tact) zorg dat de EGR is afgedopt en zorg wel dat alle pasvlakken goed afdichten ik denk dat je ergens een beste vals lucht aanvoer hebt
verder ik weet zo niet waar je teparatuur zensor zit ik heb daar zelf ook al is gekke dingen mee beleefd ondanks dat ik dacht ach hij is pas 2 jaar oud dat kan niet.kost ongeveer 19€
daar zal je het toch een beetje moeten zoeken ,het is niet als bij mijn x16xel die rubbermof niet goed (dus vals aan voer lucht) dan heeft ie ook dit wat jij verteld .
en verder zoek is dirct contakt met dokter Wim v6 voor een consult telefonisch of live .
Bert2 april 2011 om 09:16 #17846731famempeters, mijn lucht pomp is nu aan gesloten en ik heb het plaatje weer
tussen de egr gehaalt want even leek het goed te gaan maar de volgende
dag was het weer mis en stond de auto en ik ook te flippen, (weer pet)
ook heb ik al met remmenreiniger rondom op div, slangetjes gespoten, ook die
van de rembekrachtiger naar het inlaatspruitstuk.en die dikke-slang op het gasklephuis die heb ik ook een maandje terug vernieuwd +
de 2 slangetjes links op het klepdeksel, maar wat jij zegt over de temp-sensor die
zit bij mij onder de dis, die wou ik even terug al vernieuwen maar deze was niet
bij auto parts op voorraad, en ik kwam er ook ff niet aantoe, maar hij liep toen
beter als nu, en het nare is dat het magazijn (dealert)niet meer open is op zaterdag.2 april 2011 om 16:33 #17846732ik zou als je al zoveel geprobeerd het echt maandag even op jacht gaan naar een temparatuur zensor zijn niet echt de kosten ,,en wie weet is je probleem weg.
echt die van mij gaat naar de keuring (bevriende vak gar ) hoop gebanketstaaf over een te hoog co en zoeken van de motor beetje wisselend stationair lopen ..nou had ik al het vermoeden dat hij wat meer verbruikte .was 1 op 14 en toen 1 op 10/11
wel goed gekeurd dus geen gezeur maar zat me toch niet lekker had me ook dom dom als monteur laten raden om boven de 100.000km toch 10w 40 half syntheet er in te gaan doen dus hop dure casterol er in ,,wat een geklooi blauwe walm bij starten witte zooi onder de dop (nooit gehad)en boven genoemd probleem
die olie er uit en weer vertrouwd ja let op ACTION 5w40 voll syntheet er in en nieuwe temp senzor ,,,na een 100 km liep de auto weer als vanouds en ook me co is weer verre van hoog dus een en ander kan zo maar hoop betekenen en mijn hok heeft 140.000km gelopen en echt olie vrij op 2 jaar 10.000km heb ik 1 liter gebruikt bij gevuld daar zitten 4000 km bij met caravan van 1100kg er achter .nu een 4500km verder ook geen witte meuk meer aan de dop met de voll syntheet zal toch minder vocht in zich op nemen en verbruik weer netjes 1op 14 hoor top .
dus gouw een zensor proberen zou ik zeggen die regeld je hele brandstof loop.
Bert
2 april 2011 om 19:51 #17846733okee, die sensor ga ik komende week halen bij de automaterialen zaak want
ik werk in hoofddorp en ik moet dan nog 3 kwartier naar huis toe rijden, dus de
dealer halen red ik niet.
ik ben net thuis maar het toerental ging onderweg omhoog en weer om laag om gek
van te worden.
even over die olie, schrijfen ze 5w40voll syntheet ook voor voor deze motor of
heb je hier zelf goede ervaringen mee ? ik heb de vec nu 5 maanden en weet niet wat voor olie er in zit, maar ik wil voor ik met vakantie ga gelijk alles doen, dus grote beurt-
en distributie + waterpomp voor ik de sleurhut er achter hang.gr, jac.
2 april 2011 om 19:57 #17846734oja toch nog een vraagje, kan ik het gasklephuis van een x20xev ook op een
x18xe zetten ?, ik zag wel dat ze uitwendig gelijk zijn kwa aan sluitingen.
anders zet ik hem van me astra even over op de vectra om te kijken wat hij
dan doet.2 april 2011 om 20:54 #17846735Op een X18XE kan de gasklep van een X20XEV, zelfde namelijk
Let wel op dat je niet en X18XE1 motor hebt, dit ivm de X18XE (bigblock) is vervangen voor de X18XE1 (Smallblock) in 1999.
Willem
2 april 2011 om 21:20 #17846736willem, de astra komt uit 1995 en is een x20xev en de vec uit 1999 en is een
x18xe, dus dit moet kunnen dan.2 april 2011 om 21:24 #17846737jupzz
Willem
2 april 2011 om 21:30 #17846738bedankt docter ;) hihihihihi
4 april 2011 om 14:28 #17846739ik heb vandaag de temparatuur sensor bij de dealert besteld,(morgen binnen)
en meteen gevraagt wat een stappen motor kost, nou maak je borst maar nat
200 uitjes en nog wat centen, maar je kunt ook je oude inruilen voor een
gerepareerde dat kost 145 uitjes ook dat heb ik niet gedaan ik maak hem
zelf wel schoon dan, wat een geld zeg, van die dealer wordt je echt niet vrolijk :o4 april 2011 om 14:34 #17846740duur
ik heb toen 125,- voor een nieuwe betaald4 april 2011 om 19:31 #17846741zo, dat is nog te doen, het lijkt hier wel of ze hun eigen prijsen hanteren
gewoon schreeuwend duur.5 april 2011 om 16:56 #17846742sta ik vanmiddag voor de spoorbomen, en dacht, de motor kan wel uit, na 10 minuten
start ik hem weer en het mm bleef branden, thuis meteen uit gelezen en zag
po130 die heb ik opgeslagen en daarna gewist, maar ik kan het ook niet meer terug vinden, nu maar wachten of hij nog een keer komt.ook onder weg nog steedts een op en neer gaant toerental, 1maal thuis en aan
de op-com doet hij het gewoon goed, daarna de nieuwe temparatuur sensor
er in geschroeft en een rondje gereden, tot dus ver doet hij het goed.
ik ben benieuwd wat hij morgen doet.5 april 2011 om 17:37 #17846743ken je wel doortrekken na 4000 toeren??????
5 april 2011 om 18:17 #17846744weet ik eigenlijk niet, zal ik morgen als hij op temp is ff proberen
6 april 2011 om 17:32 #17846745opelvectra, door trekken naar 4000tpm is geen probleem, vanmorgen naar me
werk, toerental omhoog toerental omlaag en dat 40km lang :(
en toen ik vanmiddag naar huis ging, als of er niets aan de hand was keurig
stationair lopen, als een zonnetje, nou, schiet mij maar in de kerstboom :hmmz6 april 2011 om 19:55 #17846746okee dan is het niet je sensor,goed schoonmaken zou moet helpen lijk mij,had het zelfde probleem,oplopen naar 1500 a 2000 toeren,zeer irritant,na schoonmaken weer goed
stekkers ook schoon gemaakt????of in gespoten????7 april 2011 om 16:52 #17846747hehe eindelijk, ik heb de stappen motor er nog maar eens afgehaalt en ook
dat gedeelte waar de stekker op zit, en daar zit het hem nou in dat is een
magneet schakelaar en daar komen kleine stofdeeltjes in en dan loopt hij vast.
ik heb met een colega de boel goed in gespoten en 12volt 1ampere er op gezet.
dus stroom er op en er af en dat een boel keren te gelijk.
we hebben hem vol gespoten en even laten staat om te weken, en daarna
weer aan getikt met 12volt en hij ging steedts beter.
bij thuis komst meteen gemonteerd en gestart, eerst draaide hij 1100tpm en na
een paar minuten mooi 900tpm, geweldig mooi stationair.
ik ben blij dat m,n pareltje het weer goed doet. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.