Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Stationair 500 rpm C20NE, hoe naar 1000 te krijgen ? [ volge
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 november 2008 om 16:22 #17445828
Er zit geen katalysator tussen.
De brandstof toevoer is origineel, behalve de pomp, dat is een astra GSI interne pomp.
Misschien hebben we de pomp te laag gemonteerd waardoor hij het filtertje vacuum zuigt tegen de pomp. ( zover ik weet kan dit niet doordat er een schotje in zit die dit voorkomt )Voor mijn gevoel is het een sencor of ECU of draadboom probleem.
Ik zal het verhaal van de brandstof pomp even doorgeven aan de eigenaar van de auto.
17 november 2008 om 16:27 #17445829zal wel een lage druk pomp zijn
was toen bij jorizimo ook,retourleiding dichtknijpen als de auto dan niet anders gaat lopen is het de pomp
17 november 2008 om 16:32 #17445830De pomp heb ik zelf gedemonteerd uit een astra GSI, dus die zou wel goed moeten zijn.
Maar zoals je zegt geert, even de retour dicht knijpen en testen :thumbup
19 november 2008 om 19:59 #17445831Ik heb net bericht gehad dat de auto eerst wel weer goed genoeg rijdt.
SW16V zal hem waarschijnlijk nog een keer uitlezen.
23 november 2008 om 10:15 #17445832Hij loopt vol gas nog niet goed, en hij houd soms vanaf stationair weg rijden nog even in.
verder loopt hij al wel stukken beter.
de motor wordt binnen kort een keer uitgelezen met tech1
14 december 2008 om 13:10 #17445833Het inhouden onderin hebben we er nu ook uit kunnen krijgen.
Het probleem begon toen de motor op 3 cilinders begon te lopen, dus we zijn begonnen met controleren van verschillende dingen.
Als eerste stap zijn we de bougie’s gaan los draaien, ze zaten erg vast, ik heb ze los vast los vast los eruit moeten draaien.
Bij 3 bougie’s was het porselijn gebroken :P dus 4 nieuwe erin gezet met kopervet eraan natuurlijk.
Toen we weer wilden starten liep hij nog op 3 cilinders, dus de kabels doorgemeten de Ohm waarden waren 6.8 en 7.0 en 10 en 10.8, dus gelijk 4 nieuwe kabels erop gezet :D
Nu loopt hij weer een heel stuk beter.
Maar op volgas houdt hij nog steeds in, als je net niet volgas geeft trekt hij wel lekker vlot.
14 december 2008 om 13:10 #17445834ooh ja vergeten te melden, de motor loopt nu wel netjes 950 rpm stationair.
14 december 2008 om 13:11 #17445835uhm, maar kopervet om de bougie’s dat vreet ernorm vast in alu kop…
wel btr dat ie weer goed loopt:thumbup
14 december 2008 om 13:22 #17445836is dat echt zo ?
Ik doe het altijd, een beetje koper vet aan het schroefdraad, ik heb bij mijn auto nog geen problemen gehad met het los halen van de bougies na bijvoorbeeld een jaar rijden.
Is er misschien iemand die een suggestie heeft voor het niet goed lopen op vollast ?
14 december 2008 om 14:14 #17445837Luchthoeveelheidsmeter??
Wim & Bug
14 december 2008 om 14:23 #17445838We hebben er een andere Luchtweger op gezet, hoe kunnen we testen of deze goed werkt ?
Ik wil de CO waarde nog een keer gaan meten, ik vertrouw de lambda-sonde niet helemaal.
En uitlezen is nog steeds niet gebeurd, dit zal misschien nog iets aan het licht kunnen brengen.
Bedankt voor de suggestie :thumbup
14 december 2008 om 16:27 #17445839LHM:checken:
> Massa controleren: (stekker los)
– meet tussen pin-4 (bruine draad) en de accu – de weerstand
– deze moet NUL zijn
> voeding meten: (stekker los / contact aan)
– meet tussen pin-3 en accu – de spanning
– deze moet 5volt zijn
> Werking controleren: (stekker aangesloten / contact aan)
– meet tussen pin 2 en 4 de spanning
– gesloten klep: 0,1 – 0,3volt
– volledig geopende klep: 4.5 – 5voltWillem
14 december 2008 om 17:15 #17445840:D super :D
bedankt :thumbup
25 december 2008 om 15:00 #17445841en freek weet je al wat meer over het inhouden heb hier zelf ook dit probleem???
gr rick
25 december 2008 om 15:39 #17445842Nee, het probleem is er nog steeds.
We gaan zaterdag de versnellingsbak omwisselen, als we daarna nog tijd hebben gaan we de luchtweger doormeten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.