Heeft iemand een idee wat de impact van de startstop op de levensduur van de wagen zal zijn ? Ik kan me voorstellen dat er na 100.000 startstoppen een reeks van problemen gaan opduiken. Buikgevoel. Problemen: batterij, startmotor, gloeibougies, ea.
Ook het steeds zonder olie komen van vooral de onderdelen bovenin de motor schijnt niet te helpen bij de levensduur. Alhoewel ik me daar weinig bij voor kan stellen. Het is niet zo dat als die motor een minuutje uit staat dat alle olie als een baksteen in het carter gezakt is
De turbo’s zullen hier vooral een flinke opdonder van krijgen heb ik het idee.
Deze mag je namelijk nooit direct uitzetten als ze flink op hun donder hebben gekregen, altijd even na laten draaien.
Tegenwoordig zit er sowieso een ‘marge’ op de auto’s(onderdelen). Trekt de economie aan.
De turbo wordt gekoeld met olie. De enige reden dat je ‘m moet laten draaien, is omdat anders de turbo niet de tijd krijgt om af te koelen, maar als de oliepomp gewoon blijft draaien, zoals Andre hierboven meldt, dan is er geen reden om de rest van de motor niet uit te zetten.
Auteur
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.