Startstop versus levensduur wagen

Forumindex Forums Modellen Astra Startstop versus levensduur wagen

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266596
    TCTC
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 July 2011

      Heeft iemand een idee wat de impact van de startstop op de levensduur van de wagen zal zijn ? Ik kan me voorstellen dat er na 100.000 startstoppen een reeks van problemen gaan opduiken. Buikgevoel. Problemen: batterij, startmotor, gloeibougies, ea.

      #18239878
      Andre_Ede
        Lid sinds:
        16 June 2006

        Nee geen idee, maar een garage houder vertelde me pas dat het ook maar afwachten is hoe al die downside Turbo’s zich gaan houden de komende jaren.

        De accu’s zijn erop gebouwd dus die zullen het aanmoeten kunnen de rest tja, de toekomst zal het ons leren.

        #18239879
        gose91
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 November 2013

          Ook het steeds zonder olie komen van vooral de onderdelen bovenin de motor schijnt niet te helpen bij de levensduur. Alhoewel ik me daar weinig bij voor kan stellen. Het is niet zo dat als die motor een minuutje uit staat dat alle olie als een baksteen in het carter gezakt is

          #18239880
          Andre_Ede
            Lid sinds:
            16 June 2006

            Voor de olie was er volgens mij iets in het systeem dat die rond loopt of zo.

            #18239881
            HarrieAstra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 October 2012

              De turbo’s zullen hier vooral een flinke opdonder van krijgen heb ik het idee.
              Deze mag je namelijk nooit direct uitzetten als ze flink op hun donder hebben gekregen, altijd even na laten draaien.

              Tegenwoordig zit er sowieso een ‘marge’ op de auto’s(onderdelen). Trekt de economie aan.

              #18239882
              gose91
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 November 2013

                Na laten draaien na “sportief rijden” wordt zelfs bij mij in het boekje al aangeraden…

                #18239883
                TedMechanic
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2007

                  De turbo wordt gekoeld met olie. De enige reden dat je ‘m moet laten draaien, is omdat anders de turbo niet de tijd krijgt om af te koelen, maar als de oliepomp gewoon blijft draaien, zoals Andre hierboven meldt, dan is er geen reden om de rest van de motor niet uit te zetten.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.