Startproblemen Opel Astra G uit 2000

Forumindex Forums Modellen Astra Startproblemen Opel Astra G uit 2000

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    JeffreyvNorden

Beste mensen,

Ten eerste allemaal de beste wensen voor 2015!

Vanmorgen wou ik vertrekken met onze Opel Astra, nu gebeurde het al voor de 2e keer dat ik de auto niet gestart kreeg. De accu is vrij nieuw en geeft aan dat die “OK” is op de accu zelf. Als ik het contact aanzet dat gaan alle lichtjes wel branden. En dan probeer ik hem te starten en dan hoor je hem heel moeizaam een poging doen tot, en de lichtjes gaan dan steeds minder vel branden.
      Op het moment dat ik startkabels gebruik met een andere auto start die wel. Dit heb ik dan ook weer gedaan en een stuk van 12km gereden. Toen moest ik 30 minuten wat doen en daarna starte die gewoon weer normaal.
      2 weken terug is dit ook al eens gebeurd, toen hebben wij ook hetzelfde gedaan en daarna hadden we 2 weken helemaal geen problemen meer.
      Verder stonden er geen lichten aan of radio’s aan o.i.d.

Wie kan mij hiermee verder helpen? Kan het contact van de polen met de accu niet goed zijn toen wij een nieuwe accu hebben gekregen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groeten,
      Jeffrey

jericho
      Deelnemer

Klinkt als een startmotor die het moeilijk heeft

wim-v6
        Deelnemer

Klinkt als een dooie accu, daar hij wel start met startkabels

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Opeltje17
          Deelnemer

Meet de accuspanning is tijdens het starten, kijken hoever die zakt.

Chris426
            Deelnemer

Had vorig jaar in de winter net hetzelfde voor.
              Accu leek goed, maar bij koud weer (en soms ook gewoon bij mooi weer :p) startte hij zeer moeilijk.
              Af en toe viel de radio in veiligheid en moest ik hem weer opstarten met de code, alle lampjes uit tijdens het starten.

Heb toen de accu vervangen en alle problemen waren opgelost.

Ik zou hetzelfde aanraden als beide heren hierboven.

JeffreyvNorden

Bedankt voor de tips! Ik ga erna kijken!

JeffreyvNorden

Ik heb zojuist te horen gekregen dat er net een gloed nieuwe accu in de auto zit. Hier kan het dus niet aan liggen.

Hij start wel met startkabels, dus dan lijkt mij de startmotor ook in orde of niet?

Ik weet wel dat de dynamo net meer helemaal goed is, kan het hiermee te maken hebben?

koenelsenaar
                  Deelnemer

Ja dat kan je probleem veroorzaken.

Opeltje17
                    Deelnemer

Nieuwe accu kan ook stuk zijn, dus daar nooit blind van uitgaan!!

Maar als idd je dynamo niet goed is zal het daar goed aan kunnen liggen.

Silence
                      Deelnemer

Meet eerst je accu eens door bij draaiende motor, hij moet dan minstens 14,4 aangeven als hij goed opgeladen wordt als het minder is kan het je dynamo wezen.

En zoals hierboven ook al aangegeven kan het ook de startmotor wezen die moeilijk doet maar dan doet hij meestal helemaal niets meer (spreek uit ervaring).

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.