Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › Startproblemen met Vectra (X20DTH)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 december 2007 om 13:26 #17206441
Hallo,
Ik heb een vectra B diesel X20DTH uit 1999. (340.000 km)
Sinds kort wil hij niet meer starten. Hij slaat heel even aan en stopt dan meteen weer. Aanslepen is de enige optie en lukt altijd heel snel (binnen 50 meter). Daarna loopt hij prima staionair en ook tijdens het rijden zijn er geen problemen. Auto is inmiddels 2x bij de dealer geweest. Deze hebben de retourslangen vervangen, inlaat schoongemaakt, accu vervangen, niets helpt. Nu zegt men dat de brandstofpomp waarschijnlijk te lage druk levert bij lage toeren. Vervangen kost ca € 2100!!!
Als de auto start dan gooit hij een hoeveelheid water(?) via de uitlaat naar buiten, ik heb het koelvloeistof niveau geconroleerd, maar dat is in orde
Heeft iemand suggesties wat het zou kunnen zijn? Of moet ik toch de brandstofpomp vervangen?Alvast bedankt
3 januari 2008 om 19:59 #17380339Krijg je tijdens het starten nog enige lampjes die gaan branden?
Als je in een warme omgeving (lees garage waar het +10 tot 15 graden is) je auto start…. heb je dan dezelfde problemen?gloeibougies al laten controleren?
Als jij na het aanslepen wel normaal kan rijden zonder stotteren dan lijkt mij de brandstofpomp het niet te zijn.
Je kan evt. naar Diesel Buechli te Harderwijk je auto laten brengen, daar hebben meerdere hun diesel laten nakijken/repareren van brandstofpomp…(brandstofpomp reviseren = +/- 1500 euro bij hen)
4 januari 2008 om 14:55 #17380340Alle lampen doen het normaal (gloeien, airbag, accu, motormanagement, abs, etc.)
Heeft vannacht binnen gestaan, heb hem 5 x laten gloeien, startte meteen, ongeveer 1 sec, gelopen, daarna niets meer.5 januari 2008 om 12:52 #17380341Mijne deed het ook ineens niet meer, was toen de brandstofpomp.
Maar ook 1x gehad, dat de brandstoftoevoerslang kapot waren.25 januari 2008 om 23:47 #17380342Hoi, mischien een beetje laat, maar rookt de auto ook als hij aan slaat? Het kan namelijk lucht zijn in je inspuit leidingen. Een Opel heeft een zelf aanzuigende brandstofpomp (geen opvoerpompje in de tank) als er lucht in het systeem komt zakt de brandstof weer terug de tank in. Door het aanslepen gaat de motor zo vaak rond dat hij op gegeven moment wel weer brandstof krijgt. Je zij al dat ze bij de Opel al de retourleidingen hadden vervangen (deze zit namelijk op de aanvoerkant van de pomp) maar onder je nokkenas zitten ook 4 traverse rubbers, deze willen ook nog wel eens gaan lekken zo kan er lucht in het systeem komen en komt er olie bij de brandstofpomp wat uiteindelijk je brandstofpomp sloopt omdat de vervroeging hem niet meer bij kan regelen en je computer doorbrand. Je kan proberen je retourbout uit je pomp te halen en kijken of er zwarte aanslag van olie op zit.
groetjes tana11 februari 2008 om 20:03 #17380343miisschien zijn de verstuiverringen lek, wil nog wel eens gebeuren bij die motoren
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.