STARTPROBLEMEN ECU? astra gtc Z16XEP

Forumindex Forums Techniek Ecotec STARTPROBLEMEN ECU? astra gtc Z16XEP

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    jerrymikez

hallo

ik heb een opel astra 1.6 16v Z16XEP en heb sinds kort startproblemen.
      Zelf dacht ik dat het me accu was omdat het daar op leek en die heb ik toen vervangen door een nieuwe accu maar het probleem is niet verholpen.
      De startmotor is ook goed, verder als de auto start rijd die gewoon goed en heb ik nergens last van.
      Het begon met af en toe moeilijk starten maar uit eindelijk gelukkig wel aan gaan maar het werd steeds vaker en vandaag wilde hij helemaal niet aan gaan!
      Het lijkt op een kege accu als je start zo klinkt het, hij wil aangaan en dat hoor je ook maar dan slaat die dood en gaat die weer opnieuw.

Nu heb ik ergens gelezen dat het me ECU kan zijn is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft of hier iets van af weet?
      Ik hoor graag eventuele reactie’s..

groeten jerry

Juffer1
      Deelnemer

Je hebt al wel je reserve sleutel geprobeerd om uit te sluiten dat het niet de startblokkering is die dit problem veroorzaakt ?

Toevallig ook een sleuteltje wat knippert in je tellerunit ? Ook de auto al laten uitlezen met Tech2 / OPcom ?

jerrymikez

Hallo bedankt voor je reactie.
          Ik heb het nu net gelijk getest maar helaas werkte het niet nog steeds start de auto niet ( lijkt op een lege accu )
          En nee geen sleutel lampje, helemaal geen storingen of lampjes gehad nog.
          Vandaar dat ik hem ook nog niet heb heb laten uitlezen en sinds vandaag starte de auto tot nu toe helemaal nog niet.
          Ben bang dat het is waar ik iets over las de ecu conputer.

Groeten jerry

Haasje17
          Moderator

Vermoed probleem met de SIM module hiervoor heeft opel een modificatie.
            Ga maar eens langs de dealer.

jerrymikez

De sim module? Kunnen ze dat makkelijk achter halen of dat het is ?
              Toevallig een idee wat dat kost ook?
              Bedankt voor je reactie iedergeval.

Groeten jerry

Blue-Dragon
              Deelnemer

Kunnen ze wel zien als ze hem op de tech2 aansluiten.

Nick-GSI
                Deelnemer

startmotor draait wel rond? Wij hebben 1x gehad ook met een Z16XEP dat de startmotor 1x rond draaide en dan stopte, dit bleek idd de ECU wan de motor te zijn die kapot was

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.