startproblemen corsa c 1.2 16v

Forumindex Forums Modellen Corsa startproblemen corsa c 1.2 16v

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    herdertje

Hallo
      Ik heb hier een corsa uit 2002 staan 1.2 16v
      Nu is het probleem dat de auto niet meer start vanuit het niets. Heb van te voren niets gemerkt.
      De startmotor klinkt normaal alsof hij rond draait.
      Als we hem aanduwen is het starten en lopen.
      De accu heeft lopend een spanning van 13.8 stationair.
      Als de motor niet loopt is er een spanning van 12.8 en die zakt naar 9.4 als je hem probeerd te starten.
      Maar helaas slaat hij dan niet aan.
      Iemand een idee wat het probleem kan zijn ?
      Accu lijkt goed startmotor klinkt goed..

Mvg

Opeltje17
      Deelnemer

Start spanning is te laag, hoort rond de 10.5V te zijn tijdens starten, lijkt me een accu probleem.

Probeer hem eens op te starten met een andere auto met start kabels en kijk of ie het dan wel doet.

herdertje

Hallo bedankt voor uw reactie..
          Helaas dit hebben we geprobeerd maar mog niet baten
          Heb helaas toen de spanning niet gemeten.
          Maar de andere auto liep stationair en hebben hem 5 minuten eraan laten zitten en geprobeerd te starten maar geen resultaat.
          Het starten klonk niet anders als zonder kabels.

Mvg

liviu2004
          Deelnemer

Motorlampje aan met contact aan?

herdertje

Als de auto op contact staat wel..
              Zodra de motor loopt is hij uit.

liviu2004
              Deelnemer

Foutcodes uitlezen, lampje moet weg paar seconden naar contact aan.

Kijken hier van 00:15

[youtube:60oe7d59]http://www.youtube.com/watch?v=fS9PwzEkIdM[/youtube:60oe7d59]

herdertje

Oké bedankt voor de reactie..
                  Dan ga ik even kijken of iemand hem kan uitlezen voor mij
                  Mvg

liviu2004
                  Deelnemer

https://www.youtube.com/watch?v=qoWW3qH5yKs” onclick=”window.open(this.href);return false;

[youtube:3dqwjsya]http://www.youtube.com/watch?v=2DMrzZh7Ies[/youtube:3dqwjsya]

Jhon long
                    Deelnemer

Je zou nog even kunnen checken of je massa in orde is. Heb daar zelf problemen mee gehad.
                      Heb bij wijze van proberen een startkabel vanaf de minpool van de accu direct op de versnellingsbak geklemd. (gewoon met de klemmen van de kabel erop gezet)
                      Bij mij was toen het probleem verholpen. Heb later een definitieve “extra” massakabel er tussen gezet.
                      Omdat het makkelijk is uit te voeren, wellicht het proberen waard.

herdertje

Hallo bedankt voor de tip
                        Ik had vanavond pas weer kans om naar de auto te kijken.
                        Had een uitlees computer geleend en wou het proberen met dat lampje.
                        Nu zat ik in de auto en zette hem op contact en toen leek het wel kerstmis in de auto vanalles knipperde de alarmlichten begonnen te knipperen (alleen de knop in de auto niet de knipperlichten )
                        Vrij snel achter elkaar en je hoorde steeds klik klik vermoedelijk van de relais.
                        En toen was de accu leeg..
                        Me startkabels zijn kapot haal morgen even nieuwe halen zodat ik hem hopelijk kan uitlezen. Maar het lijkt dus zo dat als ie stil staat dat ie hem leeg trekt.. dit kan de massa inderdaad zijn toch?

Bedankt allen voor het meedenken

baboe
                        Deelnemer

had 2 wkn geleden het zelfde probleem nwe accu en klaar

Jhon long
                          Deelnemer

Door slechte massa zal de accu in principe niet leeglopen. Wat wel kan gebeuren is dat de accu minder goed bijgeladen word tijdens het rijden.
                            Mijn ervaring was dat het aansluiten van een andere auto dmv startkabels niet echt hielp. Door onvoldoende massa komt deze extra stroom ook niet helemaal door.
                            Ik dacht eerst ook aan een defecte accu, maar na opladen van de accu en plaatsen van extra massakabel blijft de auto nu goed starten.

herdertje

Bedankt voor de reacties
                              Maar als de motor loopt dan lijkt hij goed bij te laden.
                              Als ik dan de accu meet blijft hij constant op 13.8 volt.
                              Dit lijkt dus niet het probleem te zijn..
                              Als ik het vandaag red duwen we hem toch nog een aan en dan toch voor zekerheid nog maar een x de computer er aan.
                              Ik laat jullie weten wat ik heb gevonden.
                              Mvg

herdertje

hallo we hebben de foutcode gevonden de code is p1615
                                heb al enige informatie hier over gelezen maar ben er niet echt uit over wat ik nu kan gaan proberen om uit te zoeken wat het probleem is.
                                heeft iemand een tip met wat ik kan gaan uitproberen?

bedankt

liviu2004
                                Deelnemer

Waar woon u? Heeft u opcom en teamviewer?

Er is een software update voor P1615 P1616 corsa c, denk ik ook voor Z12XE.

herdertje

hallo bedankt allemaal voor jullie reacties en voor het meedenken.
                                    ik het de extra massa kabel aangelegd, dit heeft geholpen hij start nu zonder problemen.
                                    ik heb wel lichtelijk het idee dat de accu langzaam leegloopt, maar dit ga ik vanavond nog even nameten.
                                    dit zal waarschijnlijk aan de accu zelf liggen

nogmaals dank voor het meedenken

mvg

arends

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.