Startproblemen Astra/Brandstofpomp

Forumindex Forums Modellen Astra Startproblemen Astra/Brandstofpomp

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Tom-Zwolle

Hallo Opel fans!

Ten 1e ik zal mij even voorstellen:

Ben Tom Dijkstra 24 jaar oud en woon in Zwolle.

Ik rij sinds 2009 in Opel Astra 1.6 16v uit 2000.

Ik heb een probleem met mijn Astra er zit een verhaaltje bij dus bij deze:

Zoals ik zei heb ik mijn Astra in 2009 gekocht, na 4a5 maand reed ik op snelweg en ineens viel de auto uit en rolde ik door tot ik stopte op de vluchtstrook, de auto wou niet meer starten en heb de wegenwacht gebeld, die heeft er na gekeken en zei dat waarschijnlijk de brandstofpomp het begeven had.

Auto zelf laten ophalen door familie met autoambulance en naar de garage gebracht, daar bleek een zekering van de brandstofpomp kapot te zijn en deze hebben ze kosteloos vervangen.

Vorig jaar kwam ik wederom stil te staan en weer de wegenwacht gebeld en wederom zeiden ze brandstofpomp is kapot,
      Auto naar de garage en daar hadden ze de krukass sensor vervangen (was volgens hun de oorzaak).

2 weken later wil de auto weer niet starten en weer naar de garage toen hebben ze de brandstoffilter vervangen want zou verstopt zitten.

1 week daarna kwam ik weer stil te staan langs de weg en weeeeer de wegenwacht gebeld die zeiden ja de brandstofpomp is kapot (ze slaan dan met een hamer op de pomp of tank en dan moet ik starten dan pakte hij weer aan)

Weer naar de garage en toen hebben ze de brandstofpomp vervangen ze hadden er 1 van een andere astra die goed was kostte me 200 euro.

nu 5 maand later stond ik na het tanken weer stil want kon de auto niet starten heb ik de wegenwacht weer gebeld en hij zei dat de brandstof pomp kapot is en sloeg op de tank en hij startte weer dus ik kan weer naar huis rijden.

Heb de garage gebeld en het probleem uitgelegt en was best pissig mja hij dekt zich meteen in van (ja was een gebruikte pomp)

Maar hij heeft wel paar x dingen vervangen wat achteraf niks geholpen heeft en miss helemaal nog niet nodig was!

4 verschillende monteurs van wegenwacht zeiden elke x de brandstofpomp.

ik heb op internet nagekeken over de pomp enzo en die blijkt uit 2 onderdelen te bestaan (elektrice gedeelde en de pomp zelf) ik heb de garage gebeld en gevraagd wat er vervangen is en het antwoord was weet ik niet volgens mij de hele set..

De garage wil de auto wel ophalen en nakijken en doorlezen in pc voor de zoveelste x om te kijken wat het probleem is.

Ik twijfel of ik hem beter niet even naar een opel dealer kan brengen om daar na te laten kijken en exact te weten wat er kapot is.

Heeft iemand hier ook ervaring mee of tips?? Weet overigens niet wat het kost bij de opel dealer.

Gr Tom

wim-v6
      Deelnemer

Ik monteer zovaak 2e hands pompen, als ie met een tik op de pomp het weer doet zal inderdaad de pomp stuk zijn, toch lijkt het me vreemd dat iedere keer de pomp stukgaat.

Willem

Tom-Zwolle

@wim-v6 wrote:

Ik monteer zovaak 2e hands pompen, als ie met een tik op de pomp het weer doet zal inderdaad de pomp stuk zijn, toch lijkt het me vreemd dat iedere keer de pomp stukgaat.

Willem

Ja het is inderdaad ook vreemd.. Via via kan ik er een nieuwe pomp inkrijgen voor 170 euro incl montage..

wim-v6
          Deelnemer

origineel??? montage is max 15minuten werk.. tenzij je het pompje zelf echt moet overzetten..

Tom-Zwolle

@wim-v6 wrote:

origineel??? montage is max 15minuten werk.. tenzij je het pompje zelf echt moet overzetten..

Merk van de pomp is Bosch.. Oude pomp eruit en nieuwe erin

wim-v6
              Deelnemer

Compleet met dat gele binnenhuis van de pompbak, of enkel metalen motortje??

Willem

Tom-Zwolle

Daar vraag je me wat.. Dat zal ik even nakijken. Wat kost het volgens jou dan?

wim-v6
                  Deelnemer

ik vind het zeker geen gek bedrag incl pomp. maar vroeg me af hoe het zat omdat het best wel scherp gerpijsd is namelijk.

Tom-Zwolle

Vandaag auto naar garage gebracht en de pomp is niet kapot maar de aansturing/bedrading en relais..

Prijs weet ik nog niet maar wel aanzienelijk minder als een nieuwe pomp.

enige wat ik mij nu afvraag is of de vorige pomp wel kapot was?? of dat altijd al aan die relais en bedrading lag

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.