Startproblemen

Forumindex Forums Modellen Astra Startproblemen

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    frankvanhuet

Ik heb sinds kort wat startproblemen met mijn Astra F uit ’92. Als ik probeer te starten slaat de motor niet aan. Als ik een beetje gas geef komt alles ineens tot leven en loopt alles als een zonnetje.

Ik dacht eerst dat het aan mijn LPG installatie lag, maar die is net helemaal geserviced nu en ik heb nog steeds die problemen.

Hij start b.t.w. ALTIJD op benzine en schakelt pas door naar LPG als de motor een keer goed over de 2000 toeren is gekomen.

Nu begin ik me zorgen te maken dat mijn trouwe astra me straks een keer gaat laten staan. Iemand enig idee waar ik kan gaan zoeken?

wim-v6
      Deelnemer

Temperatuursensor, injector, MAP sensor, Valse lucht, gasklep positie sensor.

Willem

frankvanhuet

ok. Ik heb een tech 1 waarmee ik die dingen wel mee kan uitlezen, maar wat zijn goede waardes en wat is verkeerd?

wim-v6
          Deelnemer

ja, ga dan eens op zoek naar autodata, das een programma waar je veel gegevens kan vinden.

willem

frankvanhuet

Thanks. Ik ga eens op zoek morgen.

frankvanhuet

Ik heb zitten zoeken en volgens mij is de lambda sensor niet helemaal goed. Ene keer lijkt het ok, andere keer wijkt het echt enorm af. Deze ga ik a.s. woensdag vervangen. Ik heb sinds gisteravond echter nog een extraatje erbij :(

Als ik de motor afzet, pruttelt hij ineens nog ff na. Hij slaat wel af, maar lijkt net alsof hij mank nog paar seconde doorloopt.

Wat kan dit zijn? Is dit het voorteken van een langzame dood? :(

edit: Kan het ook de brandstof relais zijn?

frankvanhuet

Heb lambda sensor laten vervangen en motor loopt nu veel beter en verbruikt minder brandstof! :)

maar…. dat extraatje dat ie af en toe nog beetje doorpruttelt als ik hem afzet… dat is niet weg. Ik kan er geen verband in ontdekken wanneer hij het doet. Op benzine of op lpg, na een tijd rijden of na een kort ritje, het is gewoon maf. Maar ik maak me wel beetje zorgen hierover. Het is een benzine, dus na-dieselen is niet echt mogelijk :P

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Zou het aan de brandstof kunnen liggen? Ik heb laatste keer bij tanken zo’n flesje toevoeging voor LPG systemen bij brandstof gemikt. Doe ik iedere 15k km eens. Dat spul zou het een en ander wat schoner moeten houden.

wim-v6
                  Deelnemer

nadieselen (bij benzine motoren) komt vaak door verkeerde ontstekings tijdtippen of te arm mengsel..

Willem

frankvanhuet

Ontstekingstijden moet ik volgens mij met tech1 kunnen checken. Ga ik morgen ff naar zoeken. Maar zou het misschien kunnen dat de benzine die ik getankt heb minder ok is? Ik ben op dit moment in polen en tank meestal bij de Shell of BP. Over het algemeen hebben die wel goede brandstof. (de kleinere en vaak goedkopere tankstations flikkeren hier wel eens water bij de benzine… :( )

Ik zal deze tank eens leegrijden en daarna nog eens checken. Kan het veel kwaad?

Opel fanatiek

Hoi Hoi wilde even regeren.
                        Heb ongeveer hetzelfde probleem.
                        ik heb een c20ne 8v SOHC.
                        hij wilt niet starten.het vonkt wel maar ik denk dat het ligt aan de fuel system.waar precies moet ik nog uitvinden.
                        als ik olie douw in de inlaat start hij wel.

frankvanhuet

Ik heb ondertussen al vanalles en nogwat gechecked. Gaskleppenhuis helemaal schoon laten maken (kostte hier (Warschau) toch niet zoveel) en probleem is er helaas nog steeds.

Nu heb ik wel gemerkt dat ik een vrij lage spanning van m’n accu heb. 12.1V met motor uit en 13.8 met motor aan.

Is dat misschien de reden?

JHR
                          Deelnemer

zijn nette waardes vind ik.
                            kun je niet meten of er lek spanning op de contact + staat.
                            als hier stiekem nog 6v of zo op staat kan diena pruttelen denk ik maar krijgt niet alles genoeg voeding.

groetjes jurrian

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.