Startproblemen

Forumindex Forums Modellen Grandland X Startproblemen

13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #18546933
    o.nuijten
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 September 2023

      De Module van mijn Grandland X is vervangen.
      Startknop en in- en uitklappen spiegels en automatisch openen/dichtdoen achterklep werken weer zoals het hoort.

      Het gaat om Module BPGA 95015A-9820081580 (zie foto). Deze zit onder de motorkap.

      Module BPGA

      Kosten incl. programmeren en BTW € 493,18. Kosten diagnose: € 196,93.

      De levertijd was circa 4 weken. Volgens de garage heeft Stellantis veel problemen met de levering van onderdelen en ook de status van de levering wordt niet gecommuniceerd.

      #18546939
      jlas
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 August 2023

        Hier het zelfde 491€ en voorlopig in orde

        #18547787
        quandor
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2017

          Zo te lezen is het bij 2 probleemhouders opgelost en blijft het goed?

          Dat is, zoals ik al eerder schreef, goed om te lezen. Laten we hopen dat het zo blijft.

          Idd. soms gaat een (onderdeel van) apparaat kapot, wordt er een reparatie uitgevoerd en is het daarna weer in orde. (zoals het ook hoort).

          Dat het een aantal Euroos kost is best wel zuur, maar dat is ‘all in the game’.

          #18547807
          jopsa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 May 2019

            Wat zuurder is, is dat de heren van OPEL en hun dealers hun verantwoordelijkheden ontlopen zoals zaken niet regelen binnen de garantie termijn, wat de klant geen euro’s zou kosten.  Nee, ontkennen en als dat niet meer lukt even gaan nakijken om uiteindelijk niks op te lossen en dan de lange baan op schuiven.  Onverantwoord, onkunde, ongeziene onbekwaamheid

            #18554209
            Peter Otto
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 July 2024

              Hallo, ich habe genau das gleiche Problem und bin schon bei der 3. Werkstatt.

              Das Modul ist ausgebaut und ich suche eine Werkstatt die das Modul prüfen kann und programmieren.

              Können Sie mir helfen ? Ich wohne allerdings in Hamburg.

              Vielen Dank

              Olaf Otto

              #18554287
              quandor
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 November 2017

                @Peter Otto,

                Nein, das kann er nicht, leider bleibt ihm nichts anderes übrig, als negative Nachrichten zu posten, er fährt schon lange eine andere Marke.

                #18554288
                jopsa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 May 2019

                  Und was fahrst du, Quandor ?  Opel ?????

                  #18554289
                  quandor
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 November 2017

                    Zumindest kein chinesisches (Geely) Auto

                    #18554927
                    Martin76
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 September 2024

                      Goedemiddag,
                      Ik ben “blij” om te lezen dat ik niet de enige ben, met dit euvel.

                      Voordat ik een paar honderd euro over de balk gooi, om een dergelijke zekeringskast / module te laten vervangen.

                      Zeker omdat ik lees dat er meer mensen last hebben van hetzelfde euvel, maar nog niet iedereen gereageerd heeft of dit ook daadwerkelijk DE oplossing is.

                      Jammer vindt ik wel, als zoiets een mankement in de module blijkt te zijn ( en dus geen defect aan de module ), dat er dan zelf vanuit Opel niks wordt opgestart om de gebruiker schadeloos te stellen.

                      Ik zou ook weleens willen weten, of het niet met de software / update te maken heeft.

                      Toen ik mijn GLX 2e hands kocht ( vorig jaar December ) had ik dit euvel namelijk nog niet.

                      Zelf heb ik toen alle software geupdate ( met behulp van de Opel app  en een usb-stick ).

                      En pas daarna is het begonnen.

                      Vanaf dat moment is ook de start/stop functie gestopt met werken.

                      #18559540
                      mitchell1409
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 September 2025

                        Goedemiddag,

                        Ik heb momenteel hetzelfde probleem, kunnen jullie aangeven nadat jullie de module hebben laten vervangen alles weer na behoren werkt?

                         

                        groetjes Mitchell

                        #18559638
                        Louitje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 September 2025

                          @Mitchell1409. Bekend verhaal. Wij kochten onze Grandland X 2018 in augustus 2023. In november stopte het S/S-systeem. Maar verder geen probleem, oorzaak volgens de Opelgarage de software-instelling van 80% accucapaciteit . In mei 2025 was onze accu kapot, vervangen door Wegenwacht. Daarbij sneuvelde de aansluiting van het S/S-systeem op de min-pool van de accu. Groot alarm op het dashboard: onmiddellijk naar de garage etc. Dus naar de Opelgarage. Helaas pas na 18 dagen plek voor reparatie, kosten € 505. Zes dagen later: niets doet het meer. Wegenwacht erbij. Denkt het gevonden te hebben: rechts van de accu zit een loszittende massabout die hij heeft vastgedraaid. (Ook waarschuwing mistlampen). Twee dagen later, idd spiegels klappen niet uit en verder geen mogelijkheid om hem aan de praat te krijgen. Opelgarage gebeld: Opel we hebben een probleem, we moeten naar Duitsland voor een belangrijke afspraak. HELP! U moet de Opelhulplijn bellen. En dan? Die bellen de Wegenwacht en die komt u helpen. Maar dan kan ik toch beter de Wegenwacht zelf bellen? U zit 5 minuten rijden van ons vandaan en u hebt de kennis en ervaring in huis, waarom komt u niet. Tsja……. Dus Wegenwacht. Die morrelt wat en ja, hij doet het weer. Toch nog maar even naar onze oude vertrouwde vakgarage. Die zet hun analysecomputer op het systeem. 58 fouten. Waaronder het niet aanpassen van de gegevens van de nieuwe accu in het systeem. Oeps, kleine omissie van de Opelgarage. Dat gedaan en het systeem opgeschoond. De Opelgarage laat weten vijf weken later gelegenheid te hebben om te analyseren wat de oorzaak kan zijn. Dat gedaan. Kosten € 89,50, geen coulance. Uitkomst: probleem met het stuurslotsysteem, moet vervangen worden, kosten ± € 800. Onze conclusie: ze weten het niet en de Opelgarage denkt dat wij een melkkoe zijn. Gisteren weer hetzelfde euvel sinds 15 weken. Vandaag, nadat het zonnetje was doorgebroken en op de auto had geschenen, hopla, hij doet het weer. Mijn vrouw zei toen, misschien is het een vochtprobleem, gisteren heeft het geplenst. Morgen (maandag) gaan we naar onze oude vertrouwde vakgarage.

                          #18559640
                          Louitje
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 September 2025

                            @Martin76

                            Hetzelfde probleem sinds 27 mei. Opelgarage blinkt uit in niet weten. Morgen ga ik naar de garage om de computer uit te laten lezen. Dan weet ik hopelijk meer en zal dat ook rapporteren.

                            #18559678
                            jopsa
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 May 2019

                              Jammer.  Ze blinken inderdaad uit in onwetendheid.   De mijne de deur wijzen was de beste beslissing ooit.  Ook opgenomen video’s werden door Opel als in scène gezet beschouwd.  Ik wist niet dat ik zo een goeie regisseur was….

                            13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.