Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Startprobleem p1612/p1613
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 augustus 2010 om 17:04 #17224727
Hallo vandaag na het wegrijden van de supermarkt valt plotseling de moter uit. Moter wou niet meer starten, motorklep open en dicht gedaan toen deed hij het weer alsof er niks aan de hand was.
Daarna thuis gekomen, wou ik na een half uur nog even weg, niet meer aan te krijgen de moter. starte probeerd hij wel maar de moter slaat niet aan, na 15 min eindelijk succes.
Ik stukje rijden maar opnieuw de zelfde problemen, de ANWB gebeld.
Uitlezen wou niet, volgens de ANWB kreeg de boordcomuter geen stroom, gezien ook het motermanagement lampje niet aan wou.
Plotseling gaat deze wel weer. Moter starten wou toen ook weer zonder problemen.
Na 5 min stationair draaien slaat de moter uit, eveneens als het motermanagement lampje. En de moter is ook met geen mogelijkheid de starten.Nadat de ANWB meneer wat stekkers en zekeringen heeft schoongemaakt in de moterruimte wou de moter weer starten.
Daarna de computer uitgelezen en kwam de melding p1612 en p1613 naar voren.
Zonder problemen heb ik weer een stuk kunnen rijden. De anwb raade mij aan wel naar opel te gaan om p1612 en 1613 op te lossen.
Hebben jullie enig idee wat deze storingen zijn?
14 augustus 2010 om 17:06 #17712242Dat schiet me nu te binnen. OP vakantie aan het einde van een lange dag lukte het me met geen mogelijkheid om de sleutel om te draaien het contactslot. Aan het einde van de dag wanneer de auto van binnen wat was afgekoeld deed deze het moeizaam weer.
Daar naar de plaatselijke bouwmarkt gereden voor wat WD40. Daarna geen problemen meer gehad. Zou het kunnen zijn dat dit nog iets met elkaar te maken heeft?14 augustus 2010 om 18:11 #17712243Slot niet draaien is een MECHANISCH probleem in het slot zelf.
Codes p1612 en p1613 zijn bijde codes van de startblokkering. (onjuiste codering startblokkeermodule)
als deze in storing staat zou het motorregel lampje moeten knipperen in plaats van branden ivm storing in startblokkering.
14 augustus 2010 om 19:44 #17712244Willem, bedankt voor je reactie. De storingen werden niet met een lampje aangegeven.
Ik zou net weer weg met de auto. Helaas wou hij weer niet starten en brande weer het motormanagement lampje niet.
Weer de AWNB gebeld, en je raad het al, hij doet het meteen!
Volgens de ANWB zit er waarschijnlijk een kabel breuk van de voeding naar het motormanagment??Volgens hem waarschijnlijk wel een duure grap om uit te laten zoeken.
Weet iemand ook waar ik het motormanagment kan vinden? en waar de voeding langsloopt?15 augustus 2010 om 08:42 #17712245Wat voor motor ligt erin.?
15 augustus 2010 om 08:48 #17712246Deze foutcode’s heb ik uit een duitse lijst.
P1612 Loss of IPM Serial Data
P1613 Loss of DIM Serial Data
15 augustus 2010 om 09:01 #17712247Brand het motormanagement lampje niet als je contact aanzet??
15 augustus 2010 om 10:09 #17712248Ligt een Z1.8 xe in zo uit mn hoofd.
als hij niet wil starten brand het lampje op de 2e stand van het contact niet. Wanneer de moter wel wil starten brand het lampje wel in de 2e stand van het contact. Wanneer de moter (wil) starten gaat zo als gebruikelijk het lampje weer uit.
Idee waar een storing kan liggen?15 augustus 2010 om 10:24 #17712249P1612-wrong or no immobilizer signal
P1613-wrong or no immobilizer signal.Dus zit denk ik in die immobilizer deze zit bij het contact.
Hij herkend de transponder soms wel en soms niet lijkt het op.?Heb je ook een reserve sleutel, probeer het is daarmee?
Lees dit anders is door. http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=P1612+astra+g&meta=
15 augustus 2010 om 10:29 #17712250Die foutomschrijving kwam ik ook tegen, reserve sleutel is alleen zelfde verhaal:(
15 augustus 2010 om 11:08 #17712251Of het zit hem in de immobilizer of het ligt aan de ECU.
Heeft die ANWB monteur ook de stekkers van de ECU er af gehad en deze ook schoon gemaakt.:hmmz
Of de stuurkappen is demonteren en is kijken of de stekker op de immobilizer nog wel goed erin zit.En anders zou ik hem toch is laten uitlezen met een tech2 ,misschien dat die storing gereset moet worden.
15 augustus 2010 om 11:24 #17712252Heb net zelf de stekkers uit de ecu gehaald, van binnenkant leken de stekkers. Als nieuw, daarna weer een stuk gereden en weer viel hij uit! Ik ga de stuurkappen nu demonteren hopen dat dat de oplossing is!
15 augustus 2010 om 11:36 #17712253Goed als het dan nog niet is opgelost , laat hem dan is uitlezen door iemand met de Tech2.
15 augustus 2010 om 11:45 #17712254Het werkt nog steeds niet:(
Uitlezen wil helaas niet, omdat de ecu het ook niet doet op het moment dat er een probleem is:s15 augustus 2010 om 12:04 #17712255origineel gepost door Frankvanz
Het werkt nog steeds niet:(
Uitlezen wil helaas niet, omdat de ecu het ook niet doet op het moment dat er een probleem is:sik heb net hetzelfde tegengekomen met men calibra turbo,
ook het lamje dat niet tevoorschijn kwam en dan niet wilde starten:(
na lang zoeken had ik het uiteindelijk gevonden, bleek de relais te zijn die naast de ecu zat! weet niet voor wat die precies dient maar het is toch opgelost! dus check je relais eens goed hoogswaarschijnlijk is dat het probleem:)
15 augustus 2010 om 12:08 #17712256:hmmz Dan word het erg lastig zo.
Of je moet kijken voor een andere ECU met immobilizer en transponder,en is vragen of je het daarmee is mag uit proberen.
Ik weet wel iemand die het misschien nog heeft liggen.
Maar die zit niet op dit forum.15 augustus 2010 om 12:21 #17712257Heb dit vroeger ook had met mijn Vectra A v6 nooit gevonden wat het probleem was , zelf de Opelgarage vond het niet zelfs niet met Tech 1 of Tech 2 .
Heb hem dan met veel pijn in het hart verkocht.16 augustus 2010 om 09:33 #17712258Vanmorgen de auto bij opel afgegeven! Hoopdat ze wat kunnen vinden! ( wat niet al te duur is is)
16 augustus 2010 om 15:58 #17712259Bij de garage hebben ze gelukkig iets kunnen vinden. Het blijkt dat bij het bewegen van 1 van de stekkers op de ecu het motormanagement lampje ook aan en uit knippert. (waarschijnlijk dan ook de verbinding die p1612 en p1613 geven) Het is alleen nog niet bekend of het probleem in de stekker ligt of de ecu.
Garage zou nu kijken of zon stekker los te verkrijgen is, ik ben zelf bang van niet. Hoop niet dat het er nu op neer gaat komen of de ecu en/of kabel boom vervangen moet worden.Als iemand nog ideeen heeft…heel erg graag!!
16 augustus 2010 om 16:01 #17712260Bijde is een kwaal
Stekker wil wel oxideren en de print in de ECU wil wel breken.
Hoop het eerste voor je, dat scheelt zo’n 600 a 800 euro
16 augustus 2010 om 16:28 #17712261breken? echt waar als ik die ecu zie dan lijkt het redelijk massief! is die ecu trouwens gemakkelijk open te maken ?
16 augustus 2010 om 20:55 #17712262In die ECU zitten hele dunne draadjes .
Hij is wel open te krijgen maar zelf kun je dit niet repareren.Als je een kabelboom of een andere ECU moet hebben stuur mij dan een u2u.
Kan er heel waarschijnlijk wel aankomen.18 augustus 2010 om 09:02 #17712263Opel heeft (waarschijnlijk) het probleem gevonden. In de ecu zou een slecht contact zitte dat bij het warm worden brovlemen veroorzaakt. Ecu wordt opgeestuurd voor reparatie! Hopen dat die volgende week weer terug is en werkt!
18 augustus 2010 om 09:02 #17712264Opel heeft (waarschijnlijk) het probleem gevonden. In de ecu zou een slecht contact zitte dat bij het warm worden brovlemen veroorzaakt. Ecu wordt opgeestuurd voor reparatie! Hopen dat die volgende week weer terug is en werkt!
11 september 2010 om 18:54 #17712265Probleem opgelost! Astra 3 weken kwijt geweest, maar is weer gerepareerd! Ecu zat binnen in iets los of zoiets!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.