Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Startprobleem Astra G
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 oktober 2010 om 13:06 #17227032
Hallo mensen,
Ik heb een probleem met het starten van mijn auto (Astra G 1.6 16V bj 2000).
Vorig jaar winter kon ik mijn auto al niet meer dan 1 dag stil laten staan en ik wist zeker dat ie niet startte. Ik heb toen preventief de accu en later ook de regelaar van de dynamo vervangen (dynamo zelf was nog goed). Na dit vervangen te hebben, had ik er even later toch weer last van dat ie niet startte na twee dagen stil staan. Ik heb toen steeds de accu polen eraf gehaald (wanneer ie meer dan 24uur stil zou staan) en als ik de auto dan nodig had dan deed ik ze erop en startte hij gewoon. De gehele lente en zomer heb ik verder nergens last van gehad en ik ben er ook probleemloos naar Italië mee gereden. Op de camping heeft hij zelfs meerdere malen 3 of meer dagen stil gestaan.
Vanochtend echter begon weer het probleem. Het is nu weer tegen het vriespunt en de auto heeft zondag en maandag stil gestaan. Ik heb vanochtend (zoals ook eerder in de winter het geval was) de Corsa ervoor gezet en de startkabels aangesloten. Ze gaven een mooie vonk dus ze zaten er goed op. Toch deed de auto niks. Er brandde zelfs geen lampje, gewoon echt helemaal niks. Toen ik de startkabels er nog eens afhaalde en op deed, startte die wel en reed ik naar mijn werk. Toen ik net weer klaar was met werken wilde ik wegrijden en was de auto weer helemaal “dood”. Er brandde weer helemaal niks (dus ook niet op het dashboard). Ik heb toen mijn collega gevraagd me even te helpen door zijn auto voor de mijne te zetten om de mijne met de startkabels te starten. Wederom vonkten ze dus een teken dat ze er goed op zaten. Nu deed de Astra echt helemaal niks. Zelfs na meerdere malen de startkabels er opnieuw opgezet te hebben gebeurde er niks. Uiteindelijk heeft mijn collega hem aangeduwd en na veel moeite stotterde hij toen aan. Ik ben gelijk naar m’n zwager welke bij een automaterialenzaak werkt gereden waar hij de accu heeft opgemeten. Hier ligt het uiteraard niet aan, want die gaf 100% aan en 80% opgeladen. Ik heb hem bovenstaand verhaal verteld en hij zei me dat er hoogstwaarschijnlijk ergens een kabelbreuk zit. Maar hij weet natuurlijk niet welke kabel dat is. Als hij alle kabels na moet kijken is hij nogal lang bezig en dan is het ook nog niet zeker of je het wel kan zien. Alle kabels vervangen is ook geen optie, aangezien dit wel aardig in de papieren gaat lopen dan. De startmotor is het volgens hem ook niet. Je hoort verder ook geen rare geluiden en het gekke is ook dat hij nu ik een stukje heb gereden wel gewoon start.
Heeft iemand enig idee wat nu het probleem kan zijn, of heeft iemand soort gelijk iets zelf ook meegemaakt en weet diegene dan misschien welke kabel eventueel (misschien vaker voorkomend) een breuk heeft / kan hebben???Ik hoor het graag! Alvast heel erg bedankt!
Groetjes, Wesley
12 oktober 2010 om 13:33 #17741855ik denk dat jou auto gewoon graag na het buitenland wil het warme zonnetje opzoeken haha
nee ik zou het niet weten! maar dat is zeker wel een vervelend ding!
er zijn hier wel mensen op het forum die er zeker wel wat op weten:D
succes ermee!12 oktober 2010 om 15:54 #17741856hallo,
ik had vorig jaar dit zelfde probleem.
bij mij was er een diode in de dynamo zelf die sluiting maakte en zo de accu leegtrok .
dus een nieuwe dynamo erin en alles was weer goed.
ook heb ik de accu vervangen omdat als een accu te vaak helemaal leeg getrokken word de platen in de accu krom trekken en ook ”sluiting” maken waardoor de kracht eruit raakt.
mvrg Rob
12 oktober 2010 om 15:59 #17741857Voel eens aan de pluspool. En dan vooral dat stuk waar de kabel vastgeknepen zit in de pool. Voel even of die warm/heet wordt.
Als dat het niet is moet je lekstroom meten. En dan 1 voor 1 verbruikers uitschakelen door de zekeringen uit te trekken.
12 oktober 2010 om 17:05 #17741858Bedankt voor de reacties. Er is vandaag al gemeten op lekstroom, maar dat was niet het geval.. :hmmz
En verder startte hij vandaag met startkabels eraan dus ook niet. Het probleem zit dus ergens anders dan de accu of dynamo..:(13 oktober 2010 om 18:10 #17741859Jeeminee,wat een super irritante (nog netjesuitgedrukt) storing! :(
Wat me opvalt in jouw verhaal is dat je collega m aangeduwd heeft en dat hij toen wel startte?
Je zou zeggen dat t misschien in je contactslot zit,aangezien je dashboard ook niks doet op dat moment?
OF,het moet zo zijn dat het toch vanaf de startmotor komt want misschien zit daar een startonderbreking tussen?
Tjah……dan is t opzich nog steeds raar dat je wel kan starten als je collega m aanduwd?
Mits de startonderbreker word omzeilt bij “handmatig” starten.
Kan het dan ook nog aan de chip in de sleutel liggen misschien……:hmmz
Nou,hopelijk heb je hier wat aan en krijg je ook nog wat meer info van de echte die hard Opel fans.
Succes en groeten,Richard
13 oktober 2010 om 18:13 #17741860Als de Startmotor moeilijk draait terwijl de accu vol is, zal het geen lekstroom zijn.
een Hete + pool krijg je namelijk niet van lekstroom, maar van Slechte massa..
willem
13 oktober 2010 om 18:55 #17741861hallo,
jou klachten komen precies 1 op 1 over met mijn klachten toen .
ook niet meer willen starten met startkabels, dit was omdat de accu zo ver heen was dat deze meer stroom nam dan die door kon geven….
dus vervang gewoon je dynamo en je accu, zo duur zijn die dingen ook weer niet….
mvrg Rob
14 oktober 2010 om 12:27 #17741862Tnx allemaal voor de nuttige reacties!
Ik denk idd dat het een nieuwe dynamo gaat worden. Het kan zijn dat er een storing/sluiting in zit waardoor hij soms bij wat langer stil staan en m.n. bij vochtig weer het niet doet. Ik heb toen wel de regelaar vervangen, maar dus niet de rest omdat die nog goed draaide etc.. Het blijkt dus dat je dit niet kan ziet of voelen, maar dat dit van binnenin zit. Verder is het ook zo dat mijn led-verlichting van mijn dashboard het continu begeeft (ledjes die knipperen en doorbranden). In één jaar tijd zijn er al meer dan 10 kapot gegaan terwijl deze een heel leven mee zouden moeten gaan. Ik krijg gratis nieuwe, maar de oorzaak kan dus ook goed liggen aan de dynamo die te veel stroom hiernaar doorvoert. Dus ik hoop dat het probleem hierna opgelost is.. :hmmz
Anders ook maar wat extra massa aanleggen. Enig idee waar ik die massa aan moet leggen. Ik heb al gehoord accu > chassis, accu > dynamo en dynamo > chassis.. Is dit allemaal nodig??14 oktober 2010 om 15:24 #17741863hallo,
vervang ook gelijk je accu , deze zal ook niet meer 100% zijn na zoveel keer geheel ontladen te zijn!!
en de extra massa kan vanaf blok naar chassis en van chassis naar de min van de accu .
gebruik wel kabels van de juiste dikte anders heeft het allemaal niet zoveel zin.
mvrg Rob
14 oktober 2010 om 17:08 #17741864Bedankt. De accu is nog 100% in orde volgens het meetapparatuur vandeweek.
Hopelijk is hiermee de kous af. :agent
Ik laat het jullie nog wel weten… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.