Startprobleem Astra F Station

Forumindex Forums Modellen Astra Startprobleem Astra F Station

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    rlucas

Hallo,

Ik heb een raar startproblem met m’n Astra F station (1,6 motor) Heel af en toe dan geeft hij bij het omdraaien van de sleutel geen kik. Dan hoor je niks draaien of klikken.

Het rare is als je dan de auto even laat lopen (bv. 20 cm door even de handrem er af te halen) en dan probeert te starten doet ie het gewoon. Het is pas 2 voorgekomen van de pakweg 30 keer starten afgelopen weken, maar wel beetje raar…

Nou is mij verteld dat dit kan zijn omdat de startmotor op een dood punt staat. Of omdat koolborstels versleten zijn.

Iemand een idee? Wat kan dit zijn?

Alvast bedankt!

astraTD

Is het al een oude startmotor?

rlucas

hmm, ja dat is een goeie… De auto is uit 1995 en heeft 235.000 gelopen. Ik ben pas 4 maanden eigenaar van deze auto dus weet niet hoe oud de startmotor is…

in die 4 maanden heb ik het probleem pas 2 keer gehad, en dat in de afgelopen 2 weken.

wim-v6
          Deelnemer

kan zijn dat het Elektrisch gedeelte van het contact slot slecht aan het worden is, of inderdaad de startmotor.

Controleer ook de massa verbinding van accu naar motor.

Willem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.