Forumindex › Forums › Modellen › Astra › startprobleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juli 2011 om 20:12 #17240618
Hoi allemaal,
ik zit met de handen in het haar. Ik heb een Astra uit 1993 en ik heb van de week mijn tank leeggereden. Benzine erin en gaan met den banaan zou je denken…..dus niet.
Ik heb dit forum doorgespit en alles gedaan wat ik tegen kwam:
Benzinefilter vervangen.
Brandstofleiding bij craburator losgehaald en gestart. Kwam veeel benzine uit.
bobine doorgemeten. 5.21 op strandje 20K.
Puntjes gecontroleerd.
Bougies vonken.Help.Iemand enig idee nog?
P.S.
Heeft deze Astra een krukassensor? Alvast bedankt.Andre
1 juli 2011 om 22:23 #17909890Tja de kans is groot dat je nu water oid in de carburateur hebt zitten, haal die maar helemaal uit elkaar, in de spiritus zetten voor een nachtje en goed schoonmaken.
2 juli 2011 om 07:34 #17909891Brandstofpomp kapot ?
Zodra je de auto op contact zet moet je psssssssssssst horen.
Rik ;)
2 juli 2011 om 07:39 #17909892Wat je ook nog kan proberen is even je luchtfilter er af halen, en dan een klein beetje bezine of startpilot rechtstreeks in je carburateur te gooien.
2 juli 2011 om 19:42 #17909893Deze auto heeft GEEEEENNN Carburateur, is een Centrale inspuiter (tenzij een 14NV motor).
De injector kan vuil opgepakt hebben, haal de ovalen luchthuis eens van het injectiehuis af, en laat iemand starten, kijk of de injector vernevelt, kan je goed zien op de gasklep.
Willem
2 juli 2011 om 19:55 #17909894Deze heeft idd geen carburator , maar een injector.brandstofpomp doet het, ik heb slang losgehaald bij injector en gestart, kwam sloot benzine uit. Ik zal zsm kijken of ie idd vernevelt en laat het je weten. Alvast bedankt
3 juli 2011 om 07:15 #17909895@andre1963 wrote:
Deze heeft idd geen carburator , maar een injector.brandstofpomp doet het, ik heb slang losgehaald bij injector en gestart, kwam sloot benzine uit. Ik zal zsm kijken of ie idd vernevelt en laat het je weten. Alvast bedankt
Waarom schrijf je dan in je eerste bericht: Brandstofleiding bij craburator losgehaald en gestart. Kwam veeel benzine uit.
3 juli 2011 om 12:11 #17909896Het injectie huis word vaak gezien als soort Carburateur, omdat de vormgeving er nog wel op lijkt.
Alleen is er niks aanwezig wat enige gelijkenis bied met een carburateur
zo is er geen:
– Acceleratie pomp
– Geen Choke inrichting (injectie motoren hebben geen Choke namelijk)
– Geen Vlotterkamer
– Geen sproeiers4 juli 2011 om 09:16 #17909897Ik heb de oorzaak van het probleem denk ik gevonden. Alle 4 de bougies vonken dus niet. Ik heb het denk ik niet goed bekeken. excuses voor de verwarring. Ik heb alle bougiekabels doorgemeten, die geven op standje 20k rond de 1600 aan. Ook de kabel van de bobine naar de kap geeft hetzelfde. De b obine zelf geeft dus 5,21 op standje 20k multimeter. Is nu dat gedeelte onder de verdelerkap stuk of toch de bobine, en als het niet de bobine is kan ik dan de hele ontsteking onder die kap vervangen?Of is het de rotor die geen contact maakt? Iemand enig idee?
Alvast bedankt
mvg Andre
4 juli 2011 om 15:18 #17909898Hmmmm, ik zou de bobine vervangen. Als alle 4 de bougies het niet doen dan zou ik het daar zoeken.
Verdelerkap en rotor is het denk ik niet. Of het moet de ontstekingmodule zijn……..Groet, Rik ;)
4 juli 2011 om 20:42 #17909899Ik ga morgen kijken of bobinekabel vonkt (ook online tip, lang leve internet). Zo niet dan vervang ik de bobibe, als ie wel vonkt dan is die module onder de verdelerkap denk ik kapot. Dank voor t meedenken ik hou je op de hoogte.
6 juli 2011 om 08:39 #17909900Mag ik u allen bedanken voor het meedenken, uiteindelijk bleek de ontstekingsmodule onder de verdelerkap stuk. Nieuwe erin, starten lopen. Dit topic mag dicht. dank.
6 juli 2011 om 15:55 #17909901@andre1963 wrote:
Mag ik u allen bedanken voor het meedenken, uiteindelijk bleek de ontstekingsmodule onder de verdelerkap stuk. Nieuwe erin, starten lopen. Dit topic mag dicht. dank.
Joepie, in 2e instantie goed gegokt :jerry :jerry :jerry
Nee, fijn dat het opgelost is.
Groet, Rik ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.