startprobleem

Forumindex Forums Modellen Astra startprobleem

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    andre1963
    Deelnemer

Hoi allemaal,

ik zit met de handen in het haar. Ik heb een Astra uit 1993 en ik heb van de week mijn tank leeggereden. Benzine erin en gaan met den banaan zou je denken…..dus niet.
      Ik heb dit forum doorgespit en alles gedaan wat ik tegen kwam:
      Benzinefilter vervangen.
      Brandstofleiding bij craburator losgehaald en gestart. Kwam veeel benzine uit.
      bobine doorgemeten. 5.21 op strandje 20K.
      Puntjes gecontroleerd.
      Bougies vonken.

Help.Iemand enig idee nog?
      P.S.
      Heeft deze Astra een krukassensor? Alvast bedankt.

Andre

opel-mark
      Deelnemer

Tja de kans is groot dat je nu water oid in de carburateur hebt zitten, haal die maar helemaal uit elkaar, in de spiritus zetten voor een nachtje en goed schoonmaken.

KadAstra-EF
        Deelnemer

Brandstofpomp kapot ?

Zodra je de auto op contact zet moet je psssssssssssst horen.

Rik ;)

Bo652
          Deelnemer

Wat je ook nog kan proberen is even je luchtfilter er af halen, en dan een klein beetje bezine of startpilot rechtstreeks in je carburateur te gooien.

wim-v6
            Deelnemer

Deze auto heeft GEEEEENNN Carburateur, is een Centrale inspuiter (tenzij een 14NV motor).

De injector kan vuil opgepakt hebben, haal de ovalen luchthuis eens van het injectiehuis af, en laat iemand starten, kijk of de injector vernevelt, kan je goed zien op de gasklep.

Willem

andre1963
              Deelnemer

Deze heeft idd geen carburator , maar een injector.brandstofpomp doet het, ik heb slang losgehaald bij injector en gestart, kwam sloot benzine uit. Ik zal zsm kijken of ie idd vernevelt en laat het je weten. Alvast bedankt

opel-mark
                Deelnemer

@andre1963 wrote:

Deze heeft idd geen carburator , maar een injector.brandstofpomp doet het, ik heb slang losgehaald bij injector en gestart, kwam sloot benzine uit. Ik zal zsm kijken of ie idd vernevelt en laat het je weten. Alvast bedankt

Waarom schrijf je dan in je eerste bericht: Brandstofleiding bij craburator losgehaald en gestart. Kwam veeel benzine uit.

wim-v6
                  Deelnemer

Het injectie huis word vaak gezien als soort Carburateur, omdat de vormgeving er nog wel op lijkt.

Alleen is er niks aanwezig wat enige gelijkenis bied met een carburateur

zo is er geen:

– Acceleratie pomp
                    – Geen Choke inrichting (injectie motoren hebben geen Choke namelijk)
                    – Geen Vlotterkamer
                    – Geen sproeiers

andre1963
                    Deelnemer

Ik heb de oorzaak van het probleem denk ik gevonden. Alle 4 de bougies vonken dus niet. Ik heb het denk ik niet goed bekeken. excuses voor de verwarring. Ik heb alle bougiekabels doorgemeten, die geven op standje 20k rond de 1600 aan. Ook de kabel van de bobine naar de kap geeft hetzelfde. De b obine zelf geeft dus 5,21 op standje 20k multimeter. Is nu dat gedeelte onder de verdelerkap stuk of toch de bobine, en als het niet de bobine is kan ik dan de hele ontsteking onder die kap vervangen?Of is het de rotor die geen contact maakt? Iemand enig idee?

Alvast bedankt

mvg Andre

KadAstra-EF
                      Deelnemer

Hmmmm, ik zou de bobine vervangen. Als alle 4 de bougies het niet doen dan zou ik het daar zoeken.
                        Verdelerkap en rotor is het denk ik niet. Of het moet de ontstekingmodule zijn……..

Groet, Rik ;)

andre1963
                        Deelnemer

Ik ga morgen kijken of bobinekabel vonkt (ook online tip, lang leve internet). Zo niet dan vervang ik de bobibe, als ie wel vonkt dan is die module onder de verdelerkap denk ik kapot. Dank voor t meedenken ik hou je op de hoogte.

andre1963
                          Deelnemer

Mag ik u allen bedanken voor het meedenken, uiteindelijk bleek de ontstekingsmodule onder de verdelerkap stuk. Nieuwe erin, starten lopen. Dit topic mag dicht. dank.

KadAstra-EF
                            Deelnemer

@andre1963 wrote:

Mag ik u allen bedanken voor het meedenken, uiteindelijk bleek de ontstekingsmodule onder de verdelerkap stuk. Nieuwe erin, starten lopen. Dit topic mag dicht. dank.

Joepie, in 2e instantie goed gegokt :jerry :jerry :jerry

Nee, fijn dat het opgelost is.

Groet, Rik ;)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.