Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Startprobleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2009 om 16:34 #17212923
Ik heb een probleem ik heb een manta 2.0e maar die start niet krijgen geen benzine ik denk dat de computer niet reageert als ik het groene draade bij de computer loshaal meet ik 12v met contact aan als ik start wordt die 10volt is dat goed of zit het groene draadje niet goed?
10 oktober 2009 om 16:40 #17534650Draait de electrische benzinepomp niet?
Ook niet tijdens het starten? Hiervoor krijgt de computer een signaal vanaf je startmotor.
Is er een andere motor in je auto gezet of is de motor er plotseling mee gestopt?
Groene draadje kun je niet zo veel aan meten. Dit is electronisch, dus kan je beter afblijven.
Ik denk dat je even naar je brandstofpomp relais kan kijken (klikt deze tijdens het starten) en meten of hier voeding binnenkomt.
Als hij klikt en er komt voeding binnen, dan kun je meten bij je brandstofpomp.10 oktober 2009 om 16:41 #17534651die groene draad is een pulse signaal, kun je niet echt iets aan meten..
10 oktober 2009 om 16:43 #17534652als ik start gaat me benzinepomp gewoon lopen, ik heb de motor overgezet in een andere, maar ik heb bij de bobine op de aansluiting van het groene draadje 12v is dat wel goed
10 oktober 2009 om 16:50 #17534653Je hebt vanaf je verdelerhuis een 3-aderige kabel naar je ontstekingsmodule (onder je bobine) 2 geven voeding aan je Hall-gever en 1 (groene) geeft het signaal naar je computer, toerenteller en bobine.
Op je bobine heb je 12 volt staan op aansluiting 15 als het contact aanstaat.
De groene draad zorgt voor een pulserende massa. Als de massa dus onderbroken is, meet je op contact 1 gewoon 12 volt.
Als je verkeerd meet, verniel je de module!Gewoon kijken of je nog een vonk hebt met een losse bougie.
10 oktober 2009 om 16:55 #17534654ja ik heb nog wel gewoon vonk maar op de bobine zelf zitten 3 aansluitingen 2 aansluitingen waar je een kabelschoentje op kunt schuiven en 1 pinnetje(aansluiting 1 is dat en moet daar vandaan een draadje naar de computer of heb ik dat helemaal mis
10 oktober 2009 om 16:56 #17534655op pinnetje zit inderdaad een stekker met het groene draadje. Deze komt vanaf de module, hier splitst hij naar je toerenteller en computer.
10 oktober 2009 om 16:59 #17534656ja en van die 3 aderige kabel is bruin massa en zwart gaat voor je auto in waar hoort die aan dan?
Maar het groene draadje heb ik goed zitten maar op dat pinnetje van het groene draadje meet ik met contact aan 12v10 oktober 2009 om 17:06 #17534657De bruine is inderdaad massa.
Die zwarte mag je op aansluiting 15 van je bobine zetten (volgens het schema wat ik hier voor me heb).Voor het meten verwijs ik je nogmaals naar de antwoorden die hierboven staan.
10 oktober 2009 om 17:16 #17534658alleen op aansluiting 15 van de rest hoeft tie nergens anders op?
10 oktober 2009 om 18:04 #17534659Is gewoon 12 volt als contact aan staat.
Er zit al een draad vanaf je contactslot op je bobine, daar zet je deze zwarte kabel bij.
10 oktober 2009 om 18:15 #17534660ja precies die zwarte op aansluiting 15 en 1 vanaf je contactslot dan meet ik 12v met contact aan dat klopt maar als ik dan op aansluiting 1 meet heb ik ook 12v staan zou dat dan niet goed zijn ja sorry ik ben wel een beetje een zeikerd maar vind jammer dat tie niet lopen wil
10 oktober 2009 om 18:45 #17534661Ik probeer het nog één keer:
Op contact 15 van je bobine zitten een kabel vanaf je contactslot én de zwarte kabel naar je ontstekingsmodule.
Op contact 1 van de bobine zit de groene kabel vanaf je ontstekingsmodule met de speciale stekkertje.
De groene kabel is een pulserende massa. Als je op contact 1 meet en de massa is onderbroken, meet je daar 12 volt.
Dit is een teken dat de primaire spoel van de bobine in orde is.
MEET JE VERKEERD, DAN BLAAS JE DE MODULE OP!!
METEN is WETEN
WEET WAT JE MEET (die is in dit geval nog belangrijker)
12 oktober 2009 om 20:30 #17534662ja dan zit alles goed maar hoe kan ik nou weten of mijn computer werkt?
12 oktober 2009 om 20:32 #17534663als de compu werkt, dan spuit ie benzine in..
13 oktober 2009 om 10:08 #17534664ja maar als tie geen benzine inspuit hoe kan ik mijn computer controleren
13 oktober 2009 om 10:23 #17534665Heb je al een injector eruit gehaald, weer aangesloten en gestart?
Dan moet je kunnen zien of er benzine uitkomt.13 oktober 2009 om 10:31 #17534666nee dat zal ik eens proberen of zou het ook nog kunnen dat mijn brandstofpomp relais niet werkt
13 oktober 2009 om 10:55 #17534667Hoe kun je de onstekingvolgorde controleren want hij loopt maar volgens mij zit er een bougie kabel verkeerd om
13 oktober 2009 om 17:51 #17534668Zie topic “motor draait verkeerd om”.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.