Forumindex › Forums › Techniek › Cih › startmotor gaat niet rond met warme motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 januari 2009 om 17:39 #17208639
Hoi,
Mijn oude startmotor was al een tijd slecht en is er laatst echt mee opgehouden, dus bij de sloop een andere opgehaald. Na een stuk of wat keer proberen leek er niks aan de hand, totdat ik een stuk gereden had. De startmotor ging echt bijna niet meer rond, vanmorgen koud ineens ook niet, balen, met de bus…
Alle contacten opgeschuurd, ze waren erg smerig btw, en weer proberen. Starten als nooit te voren, soepel en met genoeg slagen. Warm echter krijgt hij hem amper rond en moet ik ongeveer 10 min. wachten.
Waar zou dit door komen?
Het is een c2.4ne op LPG.:hmmz
22 januari 2009 om 17:49 #17462707origineel gepost door The SpinDoctor
Hoi,Mijn oude startmotor was al een tijd slecht en is er laatst echt mee opgehouden, dus bij de sloop een andere opgehaald. Na een stuk of wat keer proberen leek er niks aan de hand, totdat ik een stuk gereden had. De startmotor ging echt bijna niet meer rond, vanmorgen koud ineens ook niet, balen, met de bus…
Alle contacten opgeschuurd, ze waren erg smerig btw, en weer proberen. Starten als nooit te voren, soepel en met genoeg slagen. Warm echter krijgt hij hem amper rond en moet ik ongeveer 10 min. wachten.
Waar zou dit door komen?
Het is een c2.4ne op LPG.:hmmz
staat je onsteking wel goed
als die een stuk verkeerd staat kan weze als die warm is
dat die de motor niet on bijna niet rond krijgt22 januari 2009 om 17:53 #17462708Heb al allerlei standen geprobeerd, wel is volgens mij de temperatuursensor niet al te best meer, deze staat standaard in het rood. Kan het daar iets mee te maken hebben, beveiliging ofzo?
22 januari 2009 om 18:00 #17462709gebeurd vaak met oude startmotoren als ze goed heet zijn.
koop gelijk een 2.4 startmotor dan ben je van alles af:thumbup22 januari 2009 om 18:09 #17462710Is een 2.4 startmotor…
Over die ontsteking, hoe weet je wanneer die goed staat?22 januari 2009 om 18:41 #17462711extra info: 2.4 onderblok en cilinderkop, de rest is van een 2.0s, wat kan verklaren waarom de vorige startmotor er mee opgehouden is. Die overigens wel warm starte, moeizaam maar toch.
Is geen injectie meer, maar een single carb. en een 5-bak ipv automaat.22 januari 2009 om 18:50 #17462712:hmmzkijk eens hoe goed je accu nog is, hoeveel start amperes hij nog geeft
22 januari 2009 om 19:01 #17462713planetaire startmotor monteren,herkenbaar aan de kleinere diameter.
(ik heb er laatst nog 1 nieuw gekocht voor rond de 100,- euro volgens mij)
22 januari 2009 om 19:22 #17462714origineel gepost door boyanka
:hmmzkijk eens hoe goed je accu nog is, hoeveel start amperes hij nog geeftAccu is 1 maand oud en goed, lampje is nl. groen :)
Het is een 71 amp. Zou dit te weinig zijn?
Mijn vorige accu was 36 amp. met een startmotor van een 2.0s, en die ging wel rond…:hmmz
22 januari 2009 om 21:05 #17462715origineel gepost door The SpinDoctor
Heb al allerlei standen geprobeerd, wel is volgens mij de temperatuursensor niet al te best meer, deze staat standaard in het rood. Kan het daar iets mee te maken hebben, beveiliging ofzo?Of kan dat komen door de hogere verbrandingstemperatuur van LPG?
22 januari 2009 om 21:15 #17462716:thumbdownik rijdt ook met een 2.4 op lpg met een startmotor van een 2.4 en ik heb dit probleem nog nooit gehad. m’n accu is 66 amp maar mijn dynamo maar 55 dus voller krijg ik hem toch niet. Ik denk dat je ontsteking niet helemaal goed staat
maar wat laad jou dynamo?je kan bv een 100 amp accu erin stoppen maar als je dynamo niet verder komt dan 36 amp zal het ook niet lukken
22 januari 2009 om 22:34 #17462717Even met een multimeter de overgangsweerstand meten:
Je houdt de plus-pen op de + van de accu en de min-pen op de aansluiting van de startmotor.
Nu laat je iemand anders starten. Kijk wat de meter aangeeft.Dit doe je ook met de min-pen op de – van de accu en de plus-pen op de behuizing van je startmotor.
Weer laat je iemand starten. (kijk wat de meter aangeeft).Ik kan niet exact zeggen wat de maximale waarde is, maar volgens mij moet dit niet boven de 1 volt uitkomen.
23 januari 2009 om 11:17 #17462718origineel gepost door boyanka
:thumbdownik rijdt ook met een 2.4 op lpg met een startmotor van een 2.4 en ik heb dit probleem nog nooit gehad. m’n accu is 66 amp maar mijn dynamo maar 55 dus voller krijg ik hem toch niet. Ik denk dat je ontsteking niet helemaal goed staatmaar wat laad jou dynamo?je kan bv een 100 amp accu erin stoppen maar als je dynamo niet verder komt dan 36 amp zal het ook niet lukken
Een accu met 100 Ah krijg je met een dynamo van 36 echt wel vol hoor.
En ik heb precies hetzelfde probleem gehad met de motor, bij warme motor kreeg ik em niet meer aan. Toen lag het aan de accu, niet genoeg spanning op de startmotor zelf. Nieuwe accu en was klaar. Dus even meten zoals postbusmanta zegt.
23 januari 2009 om 11:38 #17462719gewoon geen startmotor of dynamo van de sloop halen die liggen vaak al een tijdje stil en als je ze dan weer gebruikt is het na een paar weken weer janken
gewoon je startmotor even laten reviseren ben je van alle gedoe af en zo duur is dat helemaal niet24 januari 2009 om 04:37 #17462720He, bedenk me net dat ik nog dezelfde kabels heb, misschien laat die niet genoeg spanning door…. Weerstand?
Heb de kabels van de ‘nieuwe’ startmotor er ook bij gekregen dus ga die proberen, wie weet…24 januari 2009 om 15:05 #17462721In je startrelais zit achterin een contactbrug.
Deze zorgt ervoor dat de startmotor gaat draaien als het tandwieltje op de bendix tussen de starterkrans zit.
Als deze contactbrug is ingebrand, krijg je ook een overgangsweerstand.Dit kun je allemaal meten op de manier zoals hierboven omschreven.
Zonde om allerlei dingen te gaan verwisselen als daar het probleem niet in zit.:wors :wors METEN IS WETEN :wors :wors
25 januari 2009 om 03:39 #17462722Ok :thumbup
28 januari 2009 om 16:00 #17462723t probleem kan ook in de startmotor zelf zitten een diode kan zijn doorgebrand waardoor de startmotor niet uit ruststand kan komen. Lang bekrachtigen leid tot schade aan de primaire spoel. Ligt het dus niet aan de accu/startstroom haal dan even je startmotor uit elkaar om die te controleren. Deze opnieuw laten wikkelen en nieuwe diodes in solderen kostte mij ongeveer 40 Euro.
3 februari 2009 om 14:07 #17462724Alles is gechecked, startmotor is de boosdoener!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.