Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › Startmotor c16xe 1993
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juli 2013 om 15:26 #17259598
Ik heb vandaag mijn corsa b gsi een goeie service gegeven.
Hij heeft een nieuwe distributieriem en waterpomp
Luchtfilter
Oliefilter
Bougies
Olie
Multi-v riem en nieuwe pakkingen .Maar een ander probleem waar ik al eve mee zit de startmotor.
5000 kilometer geleden begon het al een beetje precies als of de startmotor de motor moeilijk rond kreeg gedraait koud of warm het maakte niet uit.
De batterij is het niet want deze is nieuwe en zat sterk genoeg.
En nu op dit moment krijgt hij dus de motor 1 a 2 toeren rond gedraait en dan niet meer .
Als ik er startkabels op hang ( dus met een andere draaiende wagen er bij ) krijgt hij hem in het begin moeilijk rond maar uiteindelijk start hij wel.
Zou de startgewoon versleten zijn of kan het nog iets anders zijn6 augustus 2013 om 18:37 #18163081Het lijkt er op dat hier niet veel mensen ervaring mee hebben .
6 augustus 2013 om 19:43 #18163082het kan een massa probleem zijn, ff een goeie massa aan je startmotor maken
Het zou ook kunnen zijn dat je startmotor gewoon langzaam aan het overlijden is.
Dan hebben ze wel vaker het probleem om de motor rond te krijgen maar onbelast draaien ze dan als een wacco.
Ligt er vaak 1 wikkeling uit. Eerst massa proberen werkt dat niet andere startmotor erop..7 augustus 2013 om 17:49 #18163083Ik heb eens geprobeert met een nieuwe goede massa van batterij recht naar de startmotor maar dat leverde niks op dan had ik hem gedemonteerd en eens stroom gegeven om te kijken hoe hij draaide het tandwieletje gaat snel naar links maar dan begint de startmotor traag op gang te komen . Maar ik kan de startmotor tegen houden met een platte schroevendraaier.
Nu heb ik een gereviseerde startmotor gehaald en het probleem is van de baan.9 augustus 2013 om 22:23 #18163084Bendix probleem. De startmotor heeft een solenoide die zowel het tandwieltje naar de zijkant beweegt, maar mede een dikke contactplaat inwendig tegen twee knoeperdikke electrische contacten drukt om de motor mee te verbinden zodat hij gaat draaien. Dit hele mechaniek wil nogal eens stroef bewegen, en de contactplaat of contacten kunnen ook wel vervuilen/oxideren/verbranden en dan heeft de motor natuurlijk niet de power die hij nodig heeft.
Wat enorm scheelt is hem demonteren en he-le-maal vol blaffen met teflon spray en dat lekker laten intrekken, paar keer met een blok hout of kunststof hamer wat klappen er op, accu er aan hangen en de bendix draad op de + (hou hem dan heel goed vast! of zet hem even in de bankschroef) zodat hij in beweging gebracht wordt. Doe je dit klusje goed dan kan hij zomaar weer een hele tijd mee.
10 augustus 2013 om 12:33 #18163085Vandaag ook mijn startmotor vervangen, Corsa-B 1.5TD 1999
Bij de oude motor direct aangestuurd ( op een Accu met startkabels ), de massa op het ijzer te zetten, en de rode kabel op pin B (foto) te zetten, motor zelf ging niet eens rond..
Gebruikt startertje gehaald op de sloop voor 4 tienen, en ze start weer als nieuw..Passende Startmotoren voor de 1.6 16V motor:
Corsa-A Corsa-B: alle 1.2ohc 1.3ohc 1.4ohc 1.6ohc 1.4-16V 1.6-16V motoren
Astra-F Astra-G Zafira: 1.6ohc 1.4-16V 1.6-16V 1.8-16V motoren
Vectra-A Vectra-B: 1.4ohc 1.6ohc 1.6-16v 1.8-16v-va1999Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.