Startmotor bijna overleden: wat is wijsheid

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Startmotor bijna overleden: wat is wijsheid

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    midnight black
    Deelnemer

Gisteren tussen de buien door even lekker wezen toeren met mijn Kadettje (C20ne) wil ie als ik naar huis wil niet mee :hmmz
      Startmotor geeft alleen nog 1 tik/klik en verder niks, dus dacht al meteen dat dit het probleem zou zijn. Accu nog even gecheckt: begint nog te regenen ook maar kapje gaat zonder protesteren elektrisch dicht!
      Auto even aangeduwd en rijden maar weer, thuis nog geprobeerd maar doet weer niks, startmotor even uitgebouwd en rechtstreeks op de accu: doet het zo 10x achter elkaar! Nu denk ik toch dat de startmotor het probleem is aangezien ie de motor al tijden nogal rustig aanzwengeld.
      Maargoed wat is nu wijs: Voor een paar tientjes een andere op de sloop halen (van alle OHC motoren hetzelfde???) of een nieuwe/gereviceerde op de kop tikken?

Calistro

kan zijn dat de motor belast niet genoeg kracht meer heeft hij zou dan ook bij het testen vrij langzaam rond moeten gaan.
        maar ik had persoonlijk een andere gehaald en startmotoren van zon beetje alle 2.0L opel benzine motoren passen erop hoeft dus niet perse van een c20ne te zijn

midnight black
        Deelnemer

Ja denk dat ie inderdaad voort te weinig power heeft: mijn C20ne heeft ook nog zo’n supercompressie :D
          Zal morgen de sloop eens bellen wat een gebruikte kost en de garage wat een gereviseerde kost.

Fearless
          Deelnemer

Denk dat je de massa strip naar de carosserie niet meer fijn hebt.
            Probeer maar eens met een startkabel.

En anders heb ik wel een goeie startmotor voor je in de aanbieding (check forum marktplaats)

Ik had hem namelijk vervangen, maar de nieuwe deedt precies het zelfde. Bleek de massastrip te zijn :jerry

midnight black
            Deelnemer

Net na het werk een gebruikte startmotor gehaald op de sloop, snel gemonteerd: gebeurt helemaal niks, dat wil zeggen als ik de motor wil starten trekt alle stroom weg en de startmotor geeft nog geen kick. Oude had ik al getest op accu deed toen op zich wel dus maar weer omgewisseld: precies hetzelfde :wtf
              Nieuwe ook getest op accu: werkt. Kom ik erachter dat als ik aan de bedrading van het alarm rommel dit afgaat (Cobra alarm) dus startonderbreker actief???
              Startonderbreking op bobine en benzinepomp (die hoorde ik namelijk ook niet lopen) ongedaan gemaakt door draden weer rechtstreeks aan te sluiten maar het maakt niks uit….Op de startmotor zit volgens mij geen onderbreking maar ik kan zo snel niet bij die bedrading.
              Nou heel verhaal ga ik eerst die tip van Fearless checken. Alvast bedankt.

midnight black
              Deelnemer

FEARLESS BEDANKT: gevlochten massastrip vanaf bak naar chassis beide bevestigingsbouten geoxideerd en half doorgesleten op de leiding naar het koolfilter :vertag
                2 andere boutjes en hij doet het weer, morgen even een nieuw massastripje halen enne oja ik heb een startmotor te koop ;)

Rico2.0

Is je koppelingskabel nog wel heel? Bij mij was, bij hetzelfde ‘grapje’, de stroom via de koppelingskabel gaan lopen waardoor de buitenkabel gesmolten was. Resultaat: de koppelingskabel ging heel schokkerig. :oops:

midnight black
                  Deelnemer

Koppelingskabel is nog ok, hoewel de mantel wel gescheurd is maarja hij doet het er vooralsnog niet minder om dus die laat ik nog even lekker zitten. Heb nu trouwens een massakabel ipv gevlochten strip, schijnt beter te zijn.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.