Forumindex › Forums › Modellen › Omega › startmotor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 september 2010 om 19:21 #17226049
Hoi Ik ben Ron uit hilversum en (jawel hoor)heb ook een Omega voor de deur STAAN
Het startmotortje wil wel draaien maar de 2liter krachtbron verderop wordt hierbij mooi vergeten,met andere woorden hij starten en wij lopen.
Als ik er nu morgen onder ga liggen en op zoek ga naar de
startmotor zijn er dan misschien een paar handige tips of weet iemand waarom de startmotor wel draait maar de motor niet meeneemt?groeten en alvast bedankt
Ron die t ook nie weet
18 september 2010 om 07:28 #17729881dan zal je startmotor nu wel erg veel toeren maken :P ik denk dat de startmotor een mechanisch defect heeft, bijvoorbeeld dat het tandwiel niet naar achteren kan en dus niet in de starterkrans op het vliegwiel grijpt, of de spiebanen nemen dat tandwiel helemaal niet meer mee. Verder valt daar weinig over te zeggen zonder de startmotor te demonteren. Misschien is het iets simpels (vuil of zo).
Maar als je “op zoek gaat naar de startmotor” zou je dit dan wel zelf gaan doen, klinkt niet als echt ervaren :hmmz
Andrew
18 september 2010 om 10:33 #17729882Is toch zo,n rond metalen trommeltje met draadjes en een roterende as in,t midden? lol :P
Bedoelde met op zoek eigenlijk meer dat als ik hem net als bij een 2.5L linksonder achter een motorsteun vandaan moet peuteren dat ik de buurman zelf ga laten peuteren:angel
maar het toerental van het ding is idd lekker hoog dus vrijlopen doet hij wel.misschien is een halve bus WD40 wel een optie.
als er alleen wat dingen vast gerot zitten hoopte dan ook op een simpel kunstje of truukje uit de ervaren opeldoos18 september 2010 om 11:26 #17729883Heb er nog wel één liggen mocht het niet lukken. Succes!
19 november 2010 om 20:59 #17729884Heb het zelfde probleem gehad. Accu vervangen. Startmotor vervangen.Uiteindelijk zit op de opel omega 2.6 i een belabberde massa verbinding naar het spatbord. Zodat de massa niet goede doorkwam op het moterblok. Nieuwe dikke kabel vanaf de minpool rechtstreeks naar startmoter., en zie naar twee weken ellende thans geen probleem meer. Succes
:o:oCees4820 november 2010 om 14:10 #17729885origineel gepost door Cees48
Heb het zelfde probleem gehad. Accu vervangen. Startmotor vervangen.Uiteindelijk zit op de opel omega 2.6 i een belabberde massa verbinding naar het spatbord. Zodat de massa niet goede doorkwam op het moterblok. Nieuwe dikke kabel vanaf de minpool rechtstreeks naar startmoter., en zie naar twee weken ellende thans geen probleem meer. Succes
:o:oCees48Massa is altijd al een probleem geweest bij de omega.
Een extra massa kabel van de motor naar het chassie en van daar uit naar de accu kan zeker geen kwaad.
Maar denk niet dat dit de oplossing is op het probleem.
Heb het idee dat de slenoi niet meer richting het vliegwiel wordt gestuurt met andere woorden monteer een nieuwe en ga niet hannesen om de oude weer gangbaar te maken.
Gr Jack
20 november 2010 om 21:16 #17729886idd, bendix gaat waarschijnlijk niet meer richting starterkrans, dus de startmotor gaat wel rond maar draait in het ijle.
Nieuwe of revisie eronder en klaar is klara.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.