Forumindex › Forums › Techniek › Cih › startmotor 2.0E vs 2.4. (beetje spoed :-) )
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 september 2010 om 19:21 #17721308
origineel gepost door 2000
Ik heb eigenlijk op alle mogelijke manieren gemeten, het grootste verschil wat ik kon vinden was 0.2 volt, da’s acceptabel (denk ik)
Wat het niet functioneren van de dikkere startmotoren zou kunnen verklaren is dat de voedings kabel van de startmotor te dun is. Maar de kabel lijkt 35 kwadraat, en dat moet over een afstand van een meter genoeg zijn (denk ik) Hij zou dan tevens tijdens het starten warm moeten worden, en dit is niet het geval. Het enige wat aan bekabeling niet dubbel is uitgevoerd, is de kabel van de min v/d accu naar het frame, zal daar ook is een blik werpen.Als een kabel te dun zou zijn, zou je dat d.m.v. bovenstaande metingen ontdekt hebben.
Een te dunne kabel heeft een spanningsval bij zware belasting (het starten) eb dan zou je spanningsverschil moeten meten tussen begin en eind van de kabel.
Het foefje van de startmotor van de 2,4 zit hem ECHT in het planetaire tandwielstelsel voorin de startmotor (achter de bendix).
Dit is een vertragingskast, waardoor de electromotor minder vermogen hoeft te leveren. De motor kan dus kleiner worden uitgevoerd. Tevens draait deze electromotor op een hoger toerental waar hij meer vermogen kan leveren. ;)6 september 2010 om 12:13 #17721309de zwarte komt van een 2.0
de blauwe van een 2.4
maar de zwarte is in gewicht zwaarder. nummers helaas niet zichtbaar op de zwarte :agent
6 september 2010 om 13:38 #17721310Ah, dus daar zit het in, de dikkere is dus van een 2.0. Ik kan me voorstellen dat die meer moeite heeft om de 2.4 aan te slingeren (ondanks dat hij dikker is) Ik baalde er al een beetje van, want mijn dunne startmotor zag er erg gereviseerd uit. maar nog steeds geen problemen, hij doet het nog steeds :)
6 september 2010 om 18:04 #17721311Maar kan een 2.0startmotor wel op een 2.4? Of gaat ie doorbranden op den duur?
6 september 2010 om 18:18 #17721312kan makkelijk :D
maar gaat op de lange duur wel een start motor kosten.
heb de blauwe startmotor nu zo goed als kaal, de blauwe verf meuk eraf.
en vind een aantal nummers..misschien wel intressant hierrelais: 0331 3030127 627
startkop: 1005 821 411
huis: 001 108 080
BOSCH
heb eens gekeken via partscat en indd de blauwe is een orginele voor de 2.4
en als ik het plaatje van de 2.0 bekijk. klopt dat hier ook
enkel is de 2.4 starter 1,4 kw.
en die van een 2.0 is 0,8 of 0,9 kw
die van een 3.0 is 1 kw6 september 2010 om 19:43 #17721313ik heb op mijn 2.4 een van een 2E zitten soms als de motor warm is krijgt deze hem niet rond en een minuut later dan draait de startmotor weer wel en deze zit er al denk 9 jaar op. (Alleen rij ik er veel te weinig mee)
6 september 2010 om 19:57 #17721314heb zelf op de senator vermoedelijk ook een te lichte… koud prima.
warm dan draait ie wat zwaarder :D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.