Forumindex › Forums › Techniek › Cih › startmotor 2.0E vs 2.4. (beetje spoed :-) )
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 augustus 2010 om 17:32 #17225372
Ik heb een 2.4 in mijn sedannetje, en nu heeft de startmotor het begeven. Tenminste, het startrelais hoor je schakelen, maar de motor zelf wordt niet bekrachtigd, het contact zal wel ingebrand zijn. Maar goed, ik heb er nog 2 liggen van een 2.0E.
Nu de vraag: past dit? Ik dacht zelf van niet, maatje van me heeft dit ook gehad en mijn 2.0E startmotor pastte niet, weet niet zeker of dit ook zo was.
Volgende (en laatste) vraag: zijn de onderdelen wel uitwisselbaar?30 augustus 2010 om 18:43 #17721284Startmotor van een 2.4 heeft een planetair-tandwielstelsel.
Die van een 2.0 niet.De startmotor van een 2.0 zal meer moeite hebben om een 2.4 rond te slingeren.
Volgens mij past het wel gewoon, maar of de startmotor lang heel blijft betwijfel ik.
30 augustus 2010 om 18:54 #17721285Kijk, ben ik toch iets verder. Ik ga morgen in ieder geval kijken of ik alleen het startrelais kan verwisselen.
30 augustus 2010 om 19:57 #17721286heb op mijn 2.0E een 2.4 startmotor en dat werkt prima!
heb op mijn andere 2.0 met webers een startmotor van een 3.0E 6 cilinder en dat werkt helemaal prima :o
dus kan allemaal opelkaar alleen zit er verschil in vermogen van de startmotor zo heeft volgensmij zo uit mijn hoofd een 2.0E een startmotor van 0.8KW en een 2.4 een van 1,2KWgroeten.
30 augustus 2010 om 20:23 #17721287Hmmmz, er is nog hoop :thumbup
30 augustus 2010 om 23:25 #17721288ff langs DEZE, ze zitten op t Marlo terrein aan t einde links.Net voor je er bij Renault Drogtrop weer afgaat.
Doen alles met revisie van startmotoren en dynamo’s, kom je bij mij gewoon ff een bakkie doen, woon er 100m vandaan.31 augustus 2010 om 08:14 #17721289Ja, dat weet ik, ben er wel eens geweest. Maar ik weiger er 250 euro aan uit te geven. Vandaag 4 dure banden onder de vectra, nieuwe remmen rondom, en dan donderdag nog een beurt waarvan ik denk dat het minstens 1200 euro gaat kosten, ben er even klaar mee. Oh, dan ben ik ook nog de 200 euro aan bekeuringen van afgelopen week.
Bakkie kom ik van de week zeker even doen, u2u je adres even :thumbup31 augustus 2010 om 10:42 #17721290Dan gewoon de startmotor van de 2.0 erop zetten en in de gaten houden of je ergens een gebruikte van een 2.4 of een 3.0 kan vinden.
Ik heb ze nu zelf ff niet liggen dus kan je er helaas niet aan helpen.
adres stuur ik je via U2U.31 augustus 2010 om 12:37 #17721291Startmotor past, is een stuk dikker dan degene die er op zat, heeft ook nog een extra bevestiging op de achterkant, maar hij past. Met dit alles accu leeggestart, en weinig opladen daarna. Dus accu/dynamo laten nameten, en accu schijnt goed te zijn. Zelf nog even gemeten, 13,5 volt met alle gebruikers aan, lijkt me genoeg?
Maar goed, andere dynamo gepakt, opgeknapt, is nu aan het drogen. Ik geloof niet dat het verschil in voltage groot zal zijn, maar moet toch iets proberen. Ik neig zelf naar de accu, maar de tijd zal het leren.1 september 2010 om 05:45 #17721292Hi 2000,
Ik heb bij mijn 2.0E een dynamo van een Kadett E erop gezet.
Weet ff niet meer waar de startmotor van is, meen van een diesel ?Maar kun je ook beter gewoon nieuw kopen ipv revisie is net zo duur.
Ik heb gewoon alles nieuw besteld bij Heuts.nlGreetz,
Bear1 september 2010 om 15:07 #17721293Ik heb een 2.0 startmotor op m’n 2.4, vooralsnog geen problemen…
1 september 2010 om 19:40 #17721294Ik heb op m’n 2,4 CIH een originele startmotor, is idem zoals een 6-pitter.
Had daarvoor een 20E startmotor maar na vervanging draaid de recente
startmotor het blok wel wat sneller rond, aangenamer tijdens het starten.1 september 2010 om 20:05 #17721295Het startmotor probleem is opgelost, lijkt wel wat langzamer te draaien, maar doet het goed. Het langzamer draaien kan ook komen omdat ik nu ook problemen heb met de stroomvoorziening. 2 dynamo’s geprobeerd: zelfde effect. Ik ga er morgen 1 na laten meten, ben benieuwd. Ik ben wel nieuwe dynamo’s tegen gekomen voor de 2.4 (rond de 130 euro) maar weet niet of het de juiste zijn.
Wordt morgen (weer) vervolgd.
Aan de andere kant: ik heb uitgebreide koeling problemen achter de rug, startproblemen, laadproblemen, achteras problemen……. Straks is alles vervangen, en dan moet ie wel een tijdje heel blijven :D:P
Alleen de remmerij, versnellingsbak en de vooras vervangen, en dan heb ik op de 2.4 na alles gehad :o En de 2.4 wantrouw ik ook behoorlijk :mad:1 september 2010 om 20:08 #17721296origineel gepost door Bear79
Hi 2000,
Ik heb bij mijn 2.0E een dynamo van een Kadett E erop gezet.
Weet ff niet meer waar de startmotor van is, meen van een diesel ?Maar kun je ook beter gewoon nieuw kopen ipv revisie is net zo duur.
Ik heb gewoon alles nieuw besteld bij Heuts.nlGreetz,
BearIk kan bij heuts alleen op nummerbord zoeken, en dat schiet niet op bij een 1200-tje ;)
2 september 2010 om 11:17 #17721297Dynamo’s laten door meten: beide in orde. Aan de ene kant fijn, aan de andere kant: en nu? De start motor draait erg langzaam, heb nu geen idee of de startmotor gewoon te zwaar is, of is het toch iets anders. Heb de voedende + van dynamo nu rechtstreeks verbonden met + van de accu….geen resultaat…..begint irritante vormen aan te nemen.:swear
2 september 2010 om 11:47 #177212982000 excuse moi,
maar als je eigen bedrijfje hebt
heb je meer toegang en kun je
gewoon op # zoeken etc.maar ik zie dat je in Beverwijk
woont.. Heuts is meen ik alleen
in het Zuiden des landesRgds,
Bear792 september 2010 om 14:05 #17721299Omdat ik de startmotor wantrouw toch even het verschil laten zien. De rechtse is de motor die er onder zat, de linkse is dezelfde die er nu onder zit (deze komt volgens mij van mijn 1600 coupé af). Zit aanzienlijk verschil in, maar passen allebei. Alleen de rechtse is niet betrouwbaar. Ik ben bang dat de oudere startmotor gewoon te veel stroom trekt, dynamo is goed, bedrading heb ik verdubbeld, ik begin zowat te :cry
2 september 2010 om 18:59 #17721300Waarom trek je die startmotor niet even uit elkaar dan?
Begin met het relais.
Als je deze uit elkaar haalt en je voelt dat hij erg zwaar heen-en-weer gaat in de bus, dan weet je al genoeg.
Kwestie van schoonmaken.Ook kun je dan kijken hoever de contacten zijn ingebrand.
De motor zelf uit elkaar halen is iets meer werk, maar makkelijk te doen.
Bij het in elkaar zetten, moet je alleen de koolborstels even blokkeren, zodat je anker er weer tussenvalt.
2 september 2010 om 19:50 #17721301Kijk je massa eens even goed na, evt een massakabel vanaf accu rechtstreeks naar het blok leggen, werkt meestal erg goed.
daar krijg je ook vreemde dingen mee, en even kijken of het massakabeltje van je dynamo goed isGr ferdie
3 september 2010 om 20:36 #17721302Ik heb het relais uit elkaar gehad… niets bijzonders te zien. Extra massa kabel had de vorige eigenaar al gedaan (ziet er niet uit, werkt wel) Ik ga morgen het onderzoek hervatten
4 september 2010 om 13:12 #17721303Het wordt vreemder en vreemder. Ik heb de “originele”startmotor uit elkaar gehaald: niets te zien. De vervangende startmotor krijg het blok blijkbaar gewoon niet rond. De originele terug geplaatst: start gewoon:wtf D
Dus samenvattend: ik heb 2 extra dikke startmotoren liggen die de 2.4 op één of andere manier niet rond krijgen. Hoop dat ik nu weer een tijdje probleemloos kan rijden, lijkt me fijn:D4 september 2010 om 14:05 #17721304Je zou eens de overgangsweerstanden moeten meten:
Je ontsteking buiten werking zetten,
Met de rode meetpen van je multimeter op het motorblok,
Met de zwarte meetpen op de min-pool van je accu:Nu iemand laten starten. Wat geeft de multimeter aan?
Hetzelfde als hierbovevn, maar dan met de zwarte meetpen op de carrosserie.
Met de rode pen op de +pool van je accu,
met de zwarte op de doorverbinding tussen relais en electromotor op de startmotor.Nu iemand laten starten.
Spanning meten van je accu tijdens het starten.
4 september 2010 om 14:12 #17721305:hmmz
reuze handig zo`n forum.
zal er op mijn senator dan een starter zitten van een 2.0 ??
draaid met nieuwe accu wat moeizaam rond.
start altijd wel.. maar toch wat moeizaam.wist trouwens nie dat er verschil zat in startmotoren van een 2.0 en 2.4
zo dadelijk eens kijken wat ik hier heb liggen….
(wat er op de 2.4 zat ..)4 september 2010 om 14:14 #17721306Ik heb eigenlijk op alle mogelijke manieren gemeten, het grootste verschil wat ik kon vinden was 0.2 volt, da’s acceptabel (denk ik)
Wat het niet functioneren van de dikkere startmotoren zou kunnen verklaren is dat de voedings kabel van de startmotor te dun is. Maar de kabel lijkt 35 kwadraat, en dat moet over een afstand van een meter genoeg zijn (denk ik) Hij zou dan tevens tijdens het starten warm moeten worden, en dit is niet het geval. Het enige wat aan bekabeling niet dubbel is uitgevoerd, is de kabel van de min v/d accu naar het frame, zal daar ook is een blik werpen.4 september 2010 om 14:15 #17721307origineel gepost door Ghanz
:hmmzreuze handig zo`n forum.
zal er op mijn senator dan een starter zitten van een 2.0 ??
draaid met nieuwe accu wat moeizaam rond.
start altijd wel.. maar toch wat moeizaam.wist trouwens nie dat er verschil zat in startmotoren van een 2.0 en 2.4
zo dadelijk eens kijken wat ik hier heb liggen….
(wat er op de 2.4 zat ..)Het is inderdaad handig :thumbup En er zijn nogal wat verschillende. Ik heb er 3 liggen, en alledrie verschillend
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.