Starter Monza 3.0E

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Opel_Bjorn
    Deelnemer

Ik ben op zoek naar een starter voor men Monza 3.0E. Heeft iemand een goed werkend exemplaar liggen?? Degene die er nu op zit gaat zéééééér traag rond als de motor warm is (net alsof de batterij plat is). Ik hoor het graag van jullie

GSE
      Deelnemer

Ligt niet aan de startmotor,is een bekend probleem..
        Motor warm compressie hoog starter zijn vermogen minder vanwege de hitte,en een vrij zwakke startmotor af fabriek en je krijgt zoiets.

24V startmotor derop,heb je dat probleem niet meer,een andere 25/30E startmotor lost het probleem vermoedelijk niet op.

Opel_Bjorn
        Deelnemer

Maar mijn vorige starter deed het gewoon perfect, deze weigert soms zelfs te starten en krijg je enkel een klik. Dus het moet volgens mij wel opgelost zijn met een ander exemplaar. Is de starter van een 24V hetzelfde? Of moet er daar iets voor aangepast worden.

HOT ROD
          Deelnemer

Past er zo op maar schrik niet, ze zijn een heel stuk kleiner.
            Gelukkig ook een stuk sterker en trekken minder stroom.

Opel_Bjorn
            Deelnemer

Dus als er iemand ene van ne 24V hebt liggen, dan is het nog beter :)

infineonz

Ben zelf ook nieuwe starter nodig voor een 30e. Kwam deze tegen:

http://www.mister-auto.nl/fl/startmotor/bosch-0-986-010-690_g2_a0300!986!010!690.html?select” onclick=”window.open(this.href);return false;

Niet erg duur lijkt me, en heb je wel een nieuwe. (2de hands weet je ook nooit hoelang die het volhoudt) Of is dit een ‘slappe’ starter?

Opel_Bjorn
                Deelnemer

op ebay staan ze nog goedkoper nieuw, maar ik ga toch zoeken naar een goede tweedehandse van een 24V

rinus de boer

Volgens mij is de starter bij Opel van veel 4 en 6 pitter CIH motoren gelijk. Dat is ook een van de redenen, waarom deze bij 6 pitters iets onderbemeten is.

HOT ROD
                    Deelnemer

Volgens mij zijn de startmotoren af fabriek zeker niet allemaal het zelfde maar als je bij een automaterialenhandel een startmotor voor een CIH motor zoekt, vind je inderdaad haast altijd dezelfde.

rinus de boer

Ja, die van de 1900 en 1700 zijn kleiner, ook qua vermogen. Maar volgens mij vanaf de 2 liter zijn ze het hetzelfde. Die uit de Manta(20E) is (ziet er in ieder geval hetzelfde uit) identiek aan als die uit de Monza. Ook de benzinepompen zijn allemaal hetzelfde.Ik kom tenminste altijd de zelfde nummers tegen.

HOT ROD
                        Deelnemer

De startmotor van de C30SE en de C24NE zijn ook hetzelfde maar anders dan de rest.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.