Starten….zucht

Forumindex Forums Modellen Manta Starten….zucht

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 134)
  • Auteur
    Berichten
  • #17883179
    joelvereycken
      Lid sinds:
      1 August 2011

      Ik word hier GEK van!

      Ik had gebeld voor nieuwe bougies te bestellen. Hebben ze me ngk brp6ES mee gegeven ipv HS…. te lange schroefdraad dus…

      Had ze erin gedraaid om toch maar te proberen. Rotor draait trouwens wel met klok mee, en rechts boven zat een streepje, dus heb vanaf dat streepje de volgorde 1-3-4-2 aangehouden. Weer klap klap klap!

      Ik dacht misschien ligt het aan de bougies, oude er terug in gedraaid, start ie niet meer…misschien verzopen?

      Met die hete zon op mijn kop nu heel erge hoofdpijn gekregen dus gaat lekker allemaal, weet niet meer wat ik nu moet, heb de auto maandag nodig

      #17883180
      JR-Customs
        Lid sinds:
        15 August 2010

        @joelvereycken wrote:

        Ik word hier GEK van!

        Ik had gebeld voor nieuwe bougies te bestellen. Hebben ze me ngk brp6ES mee gegeven ipv HS…. te lange schroefdraad dus…

        Had ze erin gedraaid om toch maar te proberen. Rotor draait trouwens wel met klok mee, en rechts boven zat een streepje, dus heb vanaf dat streepje de volgorde 1-3-4-2 aangehouden. Weer klap klap klap!

        Ik dacht misschien ligt het aan de bougies, oude er terug in gedraaid, start ie niet meer…misschien verzopen?

        Met die hete zon op mijn kop nu heel erge hoofdpijn gekregen dus gaat lekker allemaal, weet niet meer wat ik nu moet, heb de auto maandag nodig

        Wat ongeloofelijk dom om bougies met te lang schroefdraad er in te draaien zeg, ik hoop voor je dat je er niets mee stuk hebt gemaakt.
        IK zou er een monteur naar laten kijken, zelf zou ik dat nooit doen maar lijkt me in jouw geval toch echt het beste voordat je iets serieus stuk maakt.

        tis maar een aanbeveling natuurlijk heh

        #17883181
        The_Undertaker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 April 2006

          @JR-Customs wrote:

          @joelvereycken wrote:

          Ik word hier GEK van!

          Ik had gebeld voor nieuwe bougies te bestellen. Hebben ze me ngk brp6ES mee gegeven ipv HS…. te lange schroefdraad dus…

          Had ze erin gedraaid om toch maar te proberen. Rotor draait trouwens wel met klok mee, en rechts boven zat een streepje, dus heb vanaf dat streepje de volgorde 1-3-4-2 aangehouden. Weer klap klap klap!

          Ik dacht misschien ligt het aan de bougies, oude er terug in gedraaid, start ie niet meer…misschien verzopen?

          Met die hete zon op mijn kop nu heel erge hoofdpijn gekregen dus gaat lekker allemaal, weet niet meer wat ik nu moet, heb de auto maandag nodig

          Wat ongeloofelijk dom om bougies met te lang schroefdraad er in te draaien zeg, ik hoop voor je dat je er niets mee stuk hebt gemaakt.
          IK zou er een monteur naar laten kijken, zelf zou ik dat nooit doen maar lijkt me in jouw geval toch echt het beste voordat je iets serieus stuk maakt.

          tis maar een aanbeveling natuurlijk heh

          Bougies met te lang draad erin steken is inderdaad niet helemaal briljant nee. Haal er nu maar eerst gewoon es iemand bij met verstand van zaken die je ook e.e.a. uit kan leggen.

          Niemand in zijn buurt van ‘t forum hier die ‘m ff een handje kan helpen?

          #17883182
          joelvereycken
            Lid sinds:
            1 August 2011

            Ja dat van die te lange schroefdraad zag ik pas met het eruit draaien. (beetje stom uitgelegd in vorige topic)

            #17883183
            The_Undertaker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 April 2006

              Maar goed, bougies kunnen telkens nat en droog zijn, als ie klapklapklap doet heb je applaus, of waarschijnlijker een fout ontstekingstijdstip. Als je dat niet eerst gechecked hebt, of hebt laten checken, kunnen we je niet zo veel verder helpen. Dat is iets dat eerst uigesloten moet worden.

              #17883184
              joelvereycken
                Lid sinds:
                1 August 2011

                Ja ik moet eerst echt heeeel zeker weten wat precies de goede volgorde van de bougiekabels is, en dan proberen met GOEDE bougies.
                Aangezien het probleem na het vervangen van de verdelerkap , de rotor en de kabels is gekomen, is die oorzaak denk ik het waarschijnlijkst.

                Nog even voor de duidelijkheid: De inkeping onder de verdelerkap zit linksboven, dit zou moeten betekenen cilinder 1? De rotor draait met de klok mee dus vanaf daargeteld de 1-3-4-2 volgorde :

                2 1
                4 3

                ^ zo zouden ze dan in de verdelerkap moeten zitten?

                #17883185
                eddepet007
                  Lid sinds:
                  11 February 2005

                  1 ste cilinder boven in zetten

                  op je krukas poelie ziot merk tekle als goed is
                  als je voor de auto staat kijk je rechts naas blok dan zit er als je langs de uitlaat hkijkt een gat dan zie je het vlieg wiel
                  op het vlieg wiel zit een bobbeltje(of putje)
                  duw de auto naar voren of achter of sleutel op de kruikas dan zet je deze gelijk met de pijl op het blok in het midden van het gat
                  kijk dan effe of je rotor naar cil 1 wijst doet hij dit :

                  dan effe kabels op op de goede volgorde zetten

                  #17883186
                  mantallica
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 December 2005

                    De foto van de volgorde had ik hier van het forum, ik zal morgen bij mijn
                    eigen wat foto’s maken.

                    Wat voor een ontsteking zit er bij jou op, elektronische of met contact punten?

                    Maak er anders even een foto van om hier te plaatsen.

                    #17883187
                    joelvereycken
                      Lid sinds:
                      1 August 2011

                      Thanks Ed!

                      Zie het nu ook in mijn werkplaatshandboek staan hoe ik de ontsteking op tijd kan zetten, vrij eenvoudig lijkt het zo.
                      Had inderdaad geen rekening gehouden met de stand van de rotor.

                      Dus wat ik ga doen:
                      Bak in neutrale stand
                      Bougies eruit
                      Auto duwen totdat de merktekens tegenover elkaar staan
                      Rotor richting de inkeping
                      Kabels in goede volgorde + nieuwe bougies erin

                      Zo zou het moeten lukken toch?
                      Nog iets wat ik in de gaten moet houden oid?

                      #17883188
                      joelvereycken
                        Lid sinds:
                        1 August 2011

                        ik zal morgen fotos maken!

                        #17883189
                        joelvereycken
                          Lid sinds:
                          1 August 2011

                          Vind het trouwens ook raar dat ik overal zie dat de eerste cilinder bij de verdelerkap rechts onder zit en bij mij rechtsboven (de inkeping)

                          #17883190
                          The_Undertaker
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 April 2006

                            @joelvereycken wrote:

                            Vind het trouwens ook raar dat ik overal zie dat de eerste cilinder bij de verdelerkap rechts onder zit en bij mij rechtsboven (de inkeping)

                            Dat zou kunnen betekenen dat je ontsteking anders verdraait zit.

                            Beter controleer je alles even met behulp van de punten die Eddepet aangaf, en vervolgens ff met een lamp op tijd zetten als ie weer loopt.

                            #17883191
                            joelvereycken
                              Lid sinds:
                              1 August 2011

                              Heb net alles gedaan wat ik van plan was… hij startte goed, maar weer te lage toeren dus uitvallen
                              dus ik gasklep wat verder opgengezet….poging 2… start niet meer…

                              Zit nu op het toppunt van frustratie denk ik

                              #17883192
                              joelvereycken
                                Lid sinds:
                                1 August 2011

                                trouwens weer paar klapjes uit de uitlaat, minder fel, maar toch weer klapperen…

                                #17883193
                                joelvereycken
                                  Lid sinds:
                                  1 August 2011

                                  toevoeging: Als ik in de slang rechts naast het blok die lange slang, als ik daar in knijp dan voelt het net alsof daar troep in zit ofzo?!

                                  #17883194
                                  The_Undertaker
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 April 2006

                                    @joelvereycken wrote:

                                    toevoeging: Als ik in de slang rechts naast het blok die lange slang, als ik daar in knijp dan voelt het net alsof daar troep in zit ofzo?!

                                    Foto?

                                    Rechts, aan de kant van je linkervoorwiel of aan de kant van je rechtervoorwiel?

                                    Je bedoelt toch niet gewoon de koelslang voor je kachel? (zoals ook te zien is op de foto die Mantallica doorlinkte)

                                    Wat en hoe heb je nu precies met je gasklep gedaan?

                                    #17883195
                                    joelvereycken
                                      Lid sinds:
                                      1 August 2011

                                      Inderdaad de foto die je op de foto ziet.

                                      Ik heb gewoon de schroef van de gasklep (om hem verder te duwen) wat verder gedraaid

                                      #17883196
                                      The_Undertaker
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 April 2006

                                        @joelvereycken wrote:

                                        Inderdaad de foto die je op de foto ziet.

                                        Ik heb gewoon de schroef van de gasklep (om hem verder te duwen) wat verder gedraaid

                                        Bedoel je nu het kleine schroefje bij je gaskabel? Zodat ie standaard wat open blijft staan? Maak er anders eens een plaatje van..

                                        #17883197
                                        joelvereycken
                                          Lid sinds:
                                          1 August 2011

                                          ja die ja.
                                          Waarmee je stationair toerental regelt.

                                          Zit helaas doodziek in de bank, zal zodra ik beter ben zal ik platje posten

                                          #17883198
                                          Freestyler
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            29 January 2006

                                            Met dat kleine schroefje regel je de stationair niet. De dikke midden bovenop de gasklep, daar regel je het stationair mee.

                                            #17883199
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970


                                              Stationair stelschroef, met de klok mee = lager toerental

                                              Met de gasklep afslag afstellen komt de gasklepschakelaar niet meer in zijn stationair stand en dan verzuipt de motor makkelijk.

                                              #17883200
                                              The_Undertaker
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 April 2006

                                                Ik denk ook dat je idd moet controleren of de afstelling van je gasklepschakelaar nog klopt.

                                                #17883201
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  Nog een tip zorg ervoor dat cilinder 1 in compressie slag staat en niet in de uitlaatslag anders staat je ontsteking 180 graden verdraaid.

                                                  #17883202
                                                  variant
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    27 March 2005

                                                    Ik word hier GEK van!

                                                    Ik had gebeld voor nieuwe bougies te bestellen. Hebben ze me ngk brp6ES mee gegeven ipv HS…. te lange schroefdraad dus…

                                                    Had ze erin gedraaid om toch maar te proberen. Rotor draait trouwens wel met klok mee, en rechts boven zat een streepje, dus heb vanaf dat streepje de volgorde 1-3-4-2 aangehouden. Weer klap klap klap!

                                                    AUB help deze jongen voordat ie de hele motor naar de bliksem helpt ……….
                                                    Zo ongelofelijk dom …….

                                                    #17883203
                                                    eddepet007
                                                      Lid sinds:
                                                      11 February 2005

                                                      Maar effe voor duidelijkheid

                                                      Je hebt nu de goede bougies
                                                      Als je de punten op vliegwiel en op poelie goed zet
                                                      Moet ie naar 1 wijzen
                                                      Streepje op blok en verdeel huis kun je als basis wel gelijk zetten (moet hem daarna paar mm verdraaien)
                                                      Maar das fijn afstelling Maar dan moet hij redelijk lopen

                                                      Rotor kan twee kanten op wijzen zoals eerder gezegt kan as 180 graden verdraait zitten

                                                      Maar als je met deze afstelling de bougiekabel 1 hebt staan bij nok waar rotor heen wijst
                                                      Zou als de volgorde goed is hij moeten lopen
                                                      Heel verhaal maar gewoon stap voor stap doen moet het goed komen

                                                      Maar even voor zeker heid wat hou je aan als cil 1
                                                      Van af schutbord on van af front
                                                      Vraag het even voor zeker heid

                                                    25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 134)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.