Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Starten….zucht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 maart 2012 om 13:36 #17883179
Ik word hier GEK van!
Ik had gebeld voor nieuwe bougies te bestellen. Hebben ze me ngk brp6ES mee gegeven ipv HS…. te lange schroefdraad dus…
Had ze erin gedraaid om toch maar te proberen. Rotor draait trouwens wel met klok mee, en rechts boven zat een streepje, dus heb vanaf dat streepje de volgorde 1-3-4-2 aangehouden. Weer klap klap klap!
Ik dacht misschien ligt het aan de bougies, oude er terug in gedraaid, start ie niet meer…misschien verzopen?
Met die hete zon op mijn kop nu heel erge hoofdpijn gekregen dus gaat lekker allemaal, weet niet meer wat ik nu moet, heb de auto maandag nodig
28 maart 2012 om 13:56 #17883180@joelvereycken wrote:
Ik word hier GEK van!
Ik had gebeld voor nieuwe bougies te bestellen. Hebben ze me ngk brp6ES mee gegeven ipv HS…. te lange schroefdraad dus…
Had ze erin gedraaid om toch maar te proberen. Rotor draait trouwens wel met klok mee, en rechts boven zat een streepje, dus heb vanaf dat streepje de volgorde 1-3-4-2 aangehouden. Weer klap klap klap!
Ik dacht misschien ligt het aan de bougies, oude er terug in gedraaid, start ie niet meer…misschien verzopen?
Met die hete zon op mijn kop nu heel erge hoofdpijn gekregen dus gaat lekker allemaal, weet niet meer wat ik nu moet, heb de auto maandag nodig
Wat ongeloofelijk dom om bougies met te lang schroefdraad er in te draaien zeg, ik hoop voor je dat je er niets mee stuk hebt gemaakt.
IK zou er een monteur naar laten kijken, zelf zou ik dat nooit doen maar lijkt me in jouw geval toch echt het beste voordat je iets serieus stuk maakt.tis maar een aanbeveling natuurlijk heh
28 maart 2012 om 14:27 #17883181@JR-Customs wrote:
@joelvereycken wrote:
Ik word hier GEK van!
Ik had gebeld voor nieuwe bougies te bestellen. Hebben ze me ngk brp6ES mee gegeven ipv HS…. te lange schroefdraad dus…
Had ze erin gedraaid om toch maar te proberen. Rotor draait trouwens wel met klok mee, en rechts boven zat een streepje, dus heb vanaf dat streepje de volgorde 1-3-4-2 aangehouden. Weer klap klap klap!
Ik dacht misschien ligt het aan de bougies, oude er terug in gedraaid, start ie niet meer…misschien verzopen?
Met die hete zon op mijn kop nu heel erge hoofdpijn gekregen dus gaat lekker allemaal, weet niet meer wat ik nu moet, heb de auto maandag nodig
Wat ongeloofelijk dom om bougies met te lang schroefdraad er in te draaien zeg, ik hoop voor je dat je er niets mee stuk hebt gemaakt.
IK zou er een monteur naar laten kijken, zelf zou ik dat nooit doen maar lijkt me in jouw geval toch echt het beste voordat je iets serieus stuk maakt.tis maar een aanbeveling natuurlijk heh
Bougies met te lang draad erin steken is inderdaad niet helemaal briljant nee. Haal er nu maar eerst gewoon es iemand bij met verstand van zaken die je ook e.e.a. uit kan leggen.
Niemand in zijn buurt van ‘t forum hier die ‘m ff een handje kan helpen?
28 maart 2012 om 14:51 #17883182Ja dat van die te lange schroefdraad zag ik pas met het eruit draaien. (beetje stom uitgelegd in vorige topic)
28 maart 2012 om 15:02 #17883183Maar goed, bougies kunnen telkens nat en droog zijn, als ie klapklapklap doet heb je applaus, of waarschijnlijker een fout ontstekingstijdstip. Als je dat niet eerst gechecked hebt, of hebt laten checken, kunnen we je niet zo veel verder helpen. Dat is iets dat eerst uigesloten moet worden.
28 maart 2012 om 18:00 #17883184Ja ik moet eerst echt heeeel zeker weten wat precies de goede volgorde van de bougiekabels is, en dan proberen met GOEDE bougies.
Aangezien het probleem na het vervangen van de verdelerkap , de rotor en de kabels is gekomen, is die oorzaak denk ik het waarschijnlijkst.Nog even voor de duidelijkheid: De inkeping onder de verdelerkap zit linksboven, dit zou moeten betekenen cilinder 1? De rotor draait met de klok mee dus vanaf daargeteld de 1-3-4-2 volgorde :
2 1
4 3^ zo zouden ze dan in de verdelerkap moeten zitten?
28 maart 2012 om 19:11 #178831851 ste cilinder boven in zetten
op je krukas poelie ziot merk tekle als goed is
als je voor de auto staat kijk je rechts naas blok dan zit er als je langs de uitlaat hkijkt een gat dan zie je het vlieg wiel
op het vlieg wiel zit een bobbeltje(of putje)
duw de auto naar voren of achter of sleutel op de kruikas dan zet je deze gelijk met de pijl op het blok in het midden van het gat
kijk dan effe of je rotor naar cil 1 wijst doet hij dit :dan effe kabels op op de goede volgorde zetten
28 maart 2012 om 22:12 #17883186De foto van de volgorde had ik hier van het forum, ik zal morgen bij mijn
eigen wat foto’s maken.Wat voor een ontsteking zit er bij jou op, elektronische of met contact punten?
Maak er anders even een foto van om hier te plaatsen.
28 maart 2012 om 22:39 #17883187Thanks Ed!
Zie het nu ook in mijn werkplaatshandboek staan hoe ik de ontsteking op tijd kan zetten, vrij eenvoudig lijkt het zo.
Had inderdaad geen rekening gehouden met de stand van de rotor.Dus wat ik ga doen:
Bak in neutrale stand
Bougies eruit
Auto duwen totdat de merktekens tegenover elkaar staan
Rotor richting de inkeping
Kabels in goede volgorde + nieuwe bougies erinZo zou het moeten lukken toch?
Nog iets wat ik in de gaten moet houden oid?28 maart 2012 om 22:39 #17883188ik zal morgen fotos maken!
28 maart 2012 om 22:48 #17883189Vind het trouwens ook raar dat ik overal zie dat de eerste cilinder bij de verdelerkap rechts onder zit en bij mij rechtsboven (de inkeping)
28 maart 2012 om 23:06 #17883190@joelvereycken wrote:
Vind het trouwens ook raar dat ik overal zie dat de eerste cilinder bij de verdelerkap rechts onder zit en bij mij rechtsboven (de inkeping)
Dat zou kunnen betekenen dat je ontsteking anders verdraait zit.
Beter controleer je alles even met behulp van de punten die Eddepet aangaf, en vervolgens ff met een lamp op tijd zetten als ie weer loopt.
29 maart 2012 om 11:48 #17883191Heb net alles gedaan wat ik van plan was… hij startte goed, maar weer te lage toeren dus uitvallen
dus ik gasklep wat verder opgengezet….poging 2… start niet meer…Zit nu op het toppunt van frustratie denk ik
29 maart 2012 om 11:49 #17883192trouwens weer paar klapjes uit de uitlaat, minder fel, maar toch weer klapperen…
29 maart 2012 om 12:35 #17883193toevoeging: Als ik in de slang rechts naast het blok die lange slang, als ik daar in knijp dan voelt het net alsof daar troep in zit ofzo?!
29 maart 2012 om 13:05 #17883194@joelvereycken wrote:
toevoeging: Als ik in de slang rechts naast het blok die lange slang, als ik daar in knijp dan voelt het net alsof daar troep in zit ofzo?!
Foto?
Rechts, aan de kant van je linkervoorwiel of aan de kant van je rechtervoorwiel?
Je bedoelt toch niet gewoon de koelslang voor je kachel? (zoals ook te zien is op de foto die Mantallica doorlinkte)
Wat en hoe heb je nu precies met je gasklep gedaan?
29 maart 2012 om 13:52 #17883195Inderdaad de foto die je op de foto ziet.
Ik heb gewoon de schroef van de gasklep (om hem verder te duwen) wat verder gedraaid
29 maart 2012 om 15:11 #17883196@joelvereycken wrote:
Inderdaad de foto die je op de foto ziet.
Ik heb gewoon de schroef van de gasklep (om hem verder te duwen) wat verder gedraaid
Bedoel je nu het kleine schroefje bij je gaskabel? Zodat ie standaard wat open blijft staan? Maak er anders eens een plaatje van..
29 maart 2012 om 16:26 #17883197ja die ja.
Waarmee je stationair toerental regelt.Zit helaas doodziek in de bank, zal zodra ik beter ben zal ik platje posten
29 maart 2012 om 18:33 #17883198Met dat kleine schroefje regel je de stationair niet. De dikke midden bovenop de gasklep, daar regel je het stationair mee.
29 maart 2012 om 18:57 #17883199AnoniemLid sinds:
1 January 1970
Stationair stelschroef, met de klok mee = lager toerentalMet de gasklep afslag afstellen komt de gasklepschakelaar niet meer in zijn stationair stand en dan verzuipt de motor makkelijk.
29 maart 2012 om 20:18 #17883200Ik denk ook dat je idd moet controleren of de afstelling van je gasklepschakelaar nog klopt.
30 maart 2012 om 14:08 #17883201AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nog een tip zorg ervoor dat cilinder 1 in compressie slag staat en niet in de uitlaatslag anders staat je ontsteking 180 graden verdraaid.
31 maart 2012 om 17:25 #17883202Ik word hier GEK van!
Ik had gebeld voor nieuwe bougies te bestellen. Hebben ze me ngk brp6ES mee gegeven ipv HS…. te lange schroefdraad dus…
Had ze erin gedraaid om toch maar te proberen. Rotor draait trouwens wel met klok mee, en rechts boven zat een streepje, dus heb vanaf dat streepje de volgorde 1-3-4-2 aangehouden. Weer klap klap klap!
AUB help deze jongen voordat ie de hele motor naar de bliksem helpt ……….
Zo ongelofelijk dom …….1 april 2012 om 06:08 #17883203Maar effe voor duidelijkheid
Je hebt nu de goede bougies
Als je de punten op vliegwiel en op poelie goed zet
Moet ie naar 1 wijzen
Streepje op blok en verdeel huis kun je als basis wel gelijk zetten (moet hem daarna paar mm verdraaien)
Maar das fijn afstelling Maar dan moet hij redelijk lopenRotor kan twee kanten op wijzen zoals eerder gezegt kan as 180 graden verdraait zitten
Maar als je met deze afstelling de bougiekabel 1 hebt staan bij nok waar rotor heen wijst
Zou als de volgorde goed is hij moeten lopen
Heel verhaal maar gewoon stap voor stap doen moet het goed komenMaar even voor zeker heid wat hou je aan als cil 1
Van af schutbord on van af front
Vraag het even voor zeker heid -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.